Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Controller board op monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sesquip
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 20-10-2020
Hoi,

Ik heb een beeldscherm uit de behuizing gehaald met als doel deze verticaal te monteren als secondary bij een ultrawide. In dit proces is van de originele LVDS kabel een hoekje afgebroken. Ik heb goed nagekeken of er in de input adapter ding wat van is achtergebleven, maar ik zie niks.

Ik heb via Amazon een controller board besteld om te kijken of de monitor het nog doet en hem dan op die manier te gebruiken. De monitor heeft altijd naar behoren gewerkt, dus ik verwachtte dat hij het wel zou doen.

Ik heb een adapter uit de kast getrokken (we hebben nogal wat van die AC/DC adapters). De voltage klopt, maar de adapter met de hoogste Ampere die ik kon vinden zit 0,6 onder wat volgens de aankoper het minimum is. Ik wilde het eerst proberen voordat ik ook een nieuwe adapter ga kopen. Het controller board gaat aan en blijft aan. Zonder HDMI erin verandert het LED lichtje naar rood, met HDMI blijft deze groen. Echter gebeurt er niks op het display, geen kleuren en geen backlight. Ik heb meerdere keren het scherm aan uit gezet, kabels er opnieuw ingedaan, het menu knopje ingedrukt etc. Echter geen resultaat. Het beeldscherm wordt wel opgepikt door mijn PC.

Nu is mijn vraag of de kans bestaat dat als ik een adapter koop met 0,6 ampere of meer hoger dan deze, het scherm het dan ineens wel zal doen. In het boekje dat bij het board kwam staat dat wanneer je een kabel heb met te weinig ampere het beeldscherm aan en uit zal gaan, maar dat is dus niet het geval.

Denken jullie, juiste adapter kopen of die hele monitor maar weg doen (ding is al acht jaar oud, dus zou het niet het einde van de wereld vinden)?

https://ibb.co/WkqgJL8
(Oh, die ene kabel die loshangt (rood met zwart) is op de afbeelding van de verkoper ook los. Kan ook geen ingang vinden waar die in zou moeten passen)

https://ibb.co/P5cSrCG

Cheers!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True