Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop accu werkt plots niet meer, een nieuwe accu lost het

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rbyptr
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-03 14:50
Gister me laptop achterkant erafgehaald om de ssd te vervangen, zou volgens de site van crucial een 2'5 inch sata in moeten zitten maar het is blijkbaar een m.2 ssd dus de achterkant kon er weer op.
Wat heb ik aangeraakt? Misschien de fan en de cpu?.

Hierna deed de accu het niet meer, en werkt de laptop alleen nog op de oplader.
Het vreemde is dat ik 2uur voor dit probleem nog 5uur op de laptop heb gewerkt.
Het gaat om een acer spin 5 sp513-51.

Met de accu aangesloten laadt hij deze ook op, sinds dit probleem is hij van 81( begin van het probleem) tot 100% geladen.
Wanneer je de accu loskoppelt ziet hij de accu niet( geen accu aanwezig/beschikbaar).
Nu zou je zeggen, je accu is door pech kapot? Dus heb ik bij viadennis.nl een nieuwe originele accu gekocht( precies zelfde type en alles komt overeen) en deze aangesloten. Eerst aangesloten op de oplader.
Geboot naar windows. Volgens windows was de nieuwe accu op 28%, genoeg dus om alleen op accu te werken zou je zeggen.
Toch valt weer de laptop uit als je de oplader eruit haalt

Wat heb ik geprobeerd?
Nieuwe accu, accu los, gegoogled in het engels en nederlands naar soortgelijken problemen, krijg alleen dingen in de trand van 'accu wil niet opladen'.

Wat zou dit kunnen zijn en hoe is het op te lossen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True