Product ontvangen van Amazon (prime), niets besteld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 12:38
Beste tweakers,

Vandaag kreeg ik van Amazon.nl/Amazon returns een brievenbuspakket binnen met daarin een boek (The animal awards*)
Ik heb hiervoor geen bestelling geplaatst, ook in mijn account is hier geen enkel spoor van terug te vinden
(geen bestelling/betaling/factuur, geen informatie over verzending of wat dan ook)
Het pakket zelf bevat geen enkel begeleidend schrijven.
Het verzendetiket bevat alleen mijn adres gegevens en de gegevens van Amazon Returns in Duitsland.
Er is Amazon Prime tape aanwezig en de doos is van Amazon, ook was deze origineel dicht/niet opengemaakt door derden.

Relevante informatie:

Begin juni heb ik een account geopend bij Amazon.nl, een bestelling gedaan (processor en videokaart) en een maand Amazon prime genomen.
Op 12 juni is mijn bestelling compleet geleverd, er is in/op mijn account verder geen bestelling te vinden/geplaatst.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Geen idee waar ik moet beginnen, contact opnemen kan alleen over gedane bestellingen, omdat er van dit boek geen bestelling is, is contact opnemen lastig (zoniet onmogelijk) verder heb ik gezocht naar verklaringen waarom ik dit heb ontvangen (cadeau oid?) maar niets kunnen vinden, ook mensen met een zelfde ervaring (betreffende dit boek) heb ik niet kunnen vinden.

De vraag:

Hoe nu verder?, heeft een van jullie dit eerder gezien/meegemaakt?
Het boek zonder begeleidend schrijven retourneren lijkt mij niet handig omdat er geen enkele informatie over is, Een RMA aanvragen gaat dus niet. Hebben jullie nog ideeen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord (via dragoncry op 23-06-2020 20:58)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:43
Gewoon contact opnemen via bestaande bestelling en zeggen dat het ergens anders over gaat. Vinden ze niet erg :)
Klik op bel mij op.

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 23-06-2020 20:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:43
Gewoon contact opnemen via bestaande bestelling en zeggen dat het ergens anders over gaat. Vinden ze niet erg :)
Klik op bel mij op.

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 23-06-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 19:31
Waarom heb je het pakket aan de deur niet geweigerd als je niets hebt besteld?
Pakket gaat dan terug naar afzender en die neemt dan contact op met de besteller.
Zij kunnen aan de etiketten en diverse streepjes codes zien wie er met welk account heeft besteld.

Je enige optie nu is om Amazon te bellen of te mailen en informeren wat te doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Tartarus schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:26:
Pakket gaat dan terug naar afzender en die neemt dan contact op met de besteller.
Zij kunnen aan de etiketten en diverse streepjes codes zien wie er met welk account heeft besteld.
dragoncry schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:22:
Vandaag kreeg ik van Amazon.nl/Amazon returns een brievenbuspakket binnen met daarin een boek (The animal awards*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
Tartarus schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:26:

Je enige optie nu is om Amazon te bellen of te mailen en informeren wat te doen.
Omdat het pakket een brievenbuspakket betreft. Iets wat door je brievenbus geschoven word kun je lastig weigeren als je niet thuis bent :)
99ruud99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:23:
Klik op bel mij op.
Ga ik proberen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 19:31
Ja, te vluchtig gelezen. Ik zie het.
Gewoon retour afzender opschrijven en terug in de brievenbus gooien dan maar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dragoncry
Naar aanleiding van de reactie van @99ruud99 even contact gehad met Amazon.
(wat inderdaad zeer makkelijk gaat met het bel mij terug knopje)

Ook zij kunnen hierover geen informatie vinden, ik mag het pakket behouden, retourzenden is niet nodig/gewenst, en heb hiervan een bevestiging per mail ontvangen.
Ze geven aan dat het om een systeemfout gaat (vreemd, maar ok..)

Het "probleem" is voor mij hiermee opgelost, dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragoncry schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:58:
Ook zij kunnen hierover geen informatie vinden, ik mag het pakket behouden, retourzenden is niet nodig/gewenst, en heb hiervan een bevestiging per mail ontvangen.
Ze geven aan dat het om een systeemfout gaat (vreemd, maar ok..)
Een beetje het idee van de Monopoly-kaart "vergissing van de bank in uw voordeel". Terugsturen zou voor hun ook weer betekenen dat het verwerkt moet worden en dergelijke, dat kost ze meer dan dat het hen oplevert. Waarom een dergelijke fout vreemd zou zijn begrijp ik niet helemaal, het kan door van alles komen dat je dat boek gekregen hebt en niets is perfect. :)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2020 21:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Veel plezier met je boek! B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
CH4OS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:03:
[...]
Een beetje het idee van de Monopoly-kaart "vergissing van de bank in uw voordeel". Terugsturen zou voor hun ook weer betekenen dat het verwerkt moet worden en dergelijke, dat kost ze meer dan dat het hen oplevert. Waarom een dergelijke fout vreemd zou zijn begrijp ik niet helemaal, het kan door van alles komen dat je dat boek gekregen hebt en niets is perfect. :)
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval :
  • Er is (door mij) geen order geplaatst
  • Er is geen begeleidend schrijven (pakbon o.i.d)
  • Ik heb geen melding ontvangen van DHL over te ontvangen pakketten
Bij zendingen van DHL krijg ik bij elk pakket een bericht dat er iets bezorgd gaat worden en er zit altijd een schrijven bij de goederen, het lijkt erop dat het pakket spontaan "ontstaan" is, dat is waarom ik het vreemd vind.
De oplossing van Amazon is prima en mijn probleem is daarmee opgelost, en zeer netjes ook,
maar dit soort dingen blijven dan kriebelen O-)

iedere gek zijn gebrek, zeg maar :P
Tnx, nog best leuk boek ook (soort van guinness book of records, maar dan voor dieren, op een leuke manier voor kinderen geschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
dragoncry schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar in dit geval :
  • Er is (door mij) geen order geplaatst
  • Er is geen begeleidend schrijven (pakbon o.i.d)
  • Ik heb geen melding ontvangen van DHL over te ontvangen pakketten
Bij zendingen van DHL krijg ik bij elk pakket een bericht dat er iets bezorgd gaat worden en er zit altijd een schrijven bij de goederen, het lijkt erop dat het pakket spontaan "ontstaan" is, dat is waarom ik het vreemd vind.
De oplossing van Amazon is prima en mijn probleem is daarmee opgelost, en zeer netjes ook,
maar dit soort dingen blijven dan kriebelen O-)

iedere gek zijn gebrek, zeg maar :P

[...]

Tnx, nog best leuk boek ook (soort van guinness book of records, maar dan voor dieren, op een leuke manier voor kinderen geschreven)
Vervelend genoeg zit er al een hele tijd geen pakbon meer in de pakketten van Amazon(er zat altijd een piepklein briefje met daarop de ordergegevens in het pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 09:27
Ergens iets verkeerd in de systemen van Amazon, wel in de gaten houden of je niet meer pakjes krijgt want dan is er echt een groot probleem bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Ashundi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:03:
Ergens iets verkeerd in de systemen van Amazon, wel in de gaten houden of je niet meer pakjes krijgt want dan is er echt een groot probleem bij Amazon.
Ja, heb dat ook aangegeven in het telefoongesprek, mocht dit vaker voorkomen moest ik zeker weer contact opnemen. Ook heb ik de verpakking bewaard met alle barcodes en zendingstickers, mocht het nogmaals verkeerd gaan dan heb ik in ieder geval alle gegevens nog.

Ik houd de komende tijd ook even eventuele afschrijvingen in de gaten zodat ik gelijk melding kan maken als er iets ongewoons gebeurd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ja, nu maar hopen dat er morgen een leuke 75 inch OLED verkeerd afgeleverd wordt... :9

hoewel iets me zegt dat ze die dan wel terug willen hebben :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Pietervs schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:08:
[...]

hoewel iets me zegt dat ze die dan wel terug willen hebben :+
Ik betwijfel het :+

https://nos.nl/artikel/22...ndingen-in-duitsland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik heb wel eens gelezen dat verkopers tegenwoordig soms pakketjes rondsturen om 'bevestigde verkopen' te genereren. Daarmee kunnen ze zelf positieve recensies plaatsen bij hun product, wat in werkelijkheid fake/chinese rommel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Jason X schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:14:
Ik heb wel eens gelezen dat verkopers tegenwoordig soms pakketjes rondsturen om 'bevestigde verkopen' te genereren. Daarmee kunnen ze zelf positieve recensies plaatsen bij hun product, wat in werkelijkheid fake/chinese rommel is.
Dat zou kunnen, maar het boek wat ik heb ontvangen is "the real deal" zeg maar
(hardcover, ISBN klopt, prima kwaliteit boek qua papier en inhoud)
Vermoed dus dat dit hier niet het geval is, naast het feit dat dit pakket direct bij Amazon vandaan lijkt te komen, niet bij een van de marketplace verkopers:

https://www.amazon.nl/Ani...ard&qid=1592994572&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Er is zeker wat verkeerd daar bij Amazon nl ssd besteld krijg ik een doos huishoudspul rommel.
Heb me 5 a 6 keer laten bellen met iedere keer een andere uitleg.
Nu krijg ik eindelijk mijn geld terug,omdat ze het retour niet kunnen vinden.
Koop daar nooit meer wat pico bello bedrijf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:37
Mijn baas had vorige week iets gelijkaardigs voor. Hij had van Amazon.de een mini HD camera (cheap chinese makelij) aangekregen, op zijn aangeschreven maar hij had het niet besteld en het order was ook niet terug te vinden in zijn order historiek.

2 dagen nadien krijgt hij een mailtje van Amazon waarin staat dat hij bedankt wordt voor het schrijven van een review, en jawel, onder zijn naam/account is een review geplaatst over het geleverde product. 5 sterren uiteraard, met vinkje van geverifieerde aankoop. Het is blijkbaar een praktijk die wel meer gebeurd puur om goede reviews te genereren.

Hij heeft de review aangepast naar 1* en uitleg aangepast naar wat er werkelijk gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
juniordiscart schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:
Mijn baas had vorige week iets gelijkaardigs voor. Hij had van Amazon.de een mini HD camera (cheap chinese makelij) aangekregen, op zijn aangeschreven maar hij had het niet besteld en het order was ook niet terug te vinden in zijn order historiek.

2 dagen nadien krijgt hij een mailtje van Amazon waarin staat dat hij bedankt wordt voor het schrijven van een review, en jawel, onder zijn naam/account is een review geplaatst over het geleverde product. 5 sterren uiteraard, met vinkje van geverifieerde aankoop. Het is blijkbaar een praktijk die wel meer gebeurd puur om goede reviews te genereren.

Hij heeft de review aangepast naar 1* en uitleg aangepast naar wat er werkelijk gebeurde.
Weet u toevallig of er contact met Amazon geweest is over de levering en wat daarvan de uitslag was?
ik zal in de gaten houden of er een review geschreven gaat worden, en deze aanpassen als dat nodig blijkt.

Zoals eerder beschreven heet Amazon al bevestigd dat het hier om een systeemfout gaat, als dat in uw geval ook zo was ben ik benieuwd wat er verder aan gedaan wordt (of is) vanuit Amazon, er is dan immers misbruik gemaakt van het account.

mocht je liever direct contact hebben hierover mag dat natuurlijk via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
@dragoncry Nee, voor zo ver ik weet heeft hij niets gestuurd naar Amazon. Hij ging er gewoon van uit dat er ergens iets fout is gegaan, mogelijk een systeem fout, ofwel een fout in het order systeem waardoor je op naam van een andere account je bestelling kan registreren, of wel een account hack. Na die review heeft hij wel even de beveiliging opgeschroeft met 2FA.

Ik zou inderdaad zeggen, hou het wat in de gaten (vooral de reviews van het boek in dit geval dan) en 2FA aanzetten mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Kan het ook zijn dat iemand in het verleden iets voor jou besteld heeft?

Ik bestel af en toe online voor mijn schoonmoeder die nog niet bij het digitale tijdperk is aangekomen... Laatst iets besteld bij Amazon zonder goed te kijken. Ik zat te wachten op het product, zag ik later bij track een trace dat het naar mijn schoonmoeder is gestuurd. Gewoon netjes op haar naam. Zij had dus iets ontvangen zonder het besteld te hebben ( gelukkig geen condooms ofzo... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
peter13579 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:41:
Kan het ook zijn dat iemand in het verleden iets voor jou besteld heeft?
Nee, account is nieuw, eerste bestelling is van begin juni.
Ik bestel af en toe online voor mijn schoonmoeder die nog niet bij het digitale tijdperk is aangekomen... Laatst iets besteld bij Amazon zonder goed te kijken. Ik zat te wachten op het product, zag ik later bij track een trace dat het naar mijn schoonmoeder is gestuurd. Gewoon netjes op haar naam. Zij had dus iets ontvangen zonder het besteld te hebben ( gelukkig geen condooms ofzo... )
Het artikel komt niet voor in mijn bestel overzicht of bestelarchief.
Ook is er gecontroleerd of iemand mij misschien een cadeau gestuurd kan hebben, maar niemand in mijn kennissenkring heeft mij dit artikel gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dragoncry schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Nee, account is nieuw, eerste bestelling is van begin juni.

[...]

Het artikel komt niet voor in mijn bestel overzicht of bestelarchief.
Ook is er gecontroleerd of iemand mij misschien een cadeau gestuurd kan hebben, maar niemand in mijn kennissenkring heeft mij dit artikel gestuurd.
Als ik klik op de link in je signature, kan ik me voorstellen dat iemand je dit toch opgestuurd heeft en je eens moet nadenken wie dat zou kunnen zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:57
Kreeg zelf ook een keer een pakket met inhoud die ik niet had besteld.
Wat bleek, het was een pakket voor iemand anders, onder het etiket waar mijn adres op stond zat een ander etiket met een adres in Spanje.
Is dit wellicht bij jou ook het geval?

Amazon is inderdaad heel klant vriendelijk en is blij dat je dit soort ervaringen met ze deelt.
Mocht het product ook houden, ging ook maar om een enkele Axe deo :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
pjottum schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Als ik klik op de link in je signature, kan ik me voorstellen dat iemand je dit toch opgestuurd heeft en je eens moet nadenken wie dat zou kunnen zijn.
Hoe kom je van een link naar een spreadsheet naar het opsturen van een boek?

Prima dat je nog iets toevoegt, maar leg dan ook even uit wat het probleem is, want de link verwijst naar een publiekelijk gedeelde spreadsheet zonder enige informatie over mijzelf. Of doel je op het feit dat deze informatie over een spelletje bevat, en trek je hieruit een andere conclusie?
JohanNL schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:42:
Kreeg zelf ook een keer een pakket met inhoud die ik niet had besteld.
Wat bleek, het was een pakket voor iemand anders, onder het etiket waar mijn adres op stond zat een ander etiket met een adres in Spanje.
Is dit wellicht bij jou ook het geval?

Amazon is inderdaad heel klant vriendelijk en is blij dat je dit soort ervaringen met ze deelt.
Mocht het product ook houden, ging ook maar om een enkele Axe deo :p
Volgens mij niet, het pakket bevat maar 1 zendingsticker welke mijn gegevens bevat, de afzender lijkt het retourendepot van Amazon in Duitsland te zijn, maar Amazon zelf geeft aan hiervan geen informatie te hebben en dat het een systeemfout betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:23
Netjes opgelost zo, wel heel gek dat dit gebeurd.

Overigens is dit een ongevraagde toezending. Die mag je houden en hiervoor hoef je niets te betalen.

Bron: https://www.consuwijzer.n.../ongevraagde-toezendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
juniordiscart schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:

Hoe kan je een een review plaatsen als iets niet in je bestelgegevens(historiek) staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
@Medione1210 Geen idee, en tot op heden staat het er alsnog niet tussen (werkelijk een van de eerste dingen die we nakeken om te zien of we iets van afzender ofzo zouden kunnen vinden), maar bij de profile link bij de review wijst het wel degelijk naar het juiste profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1480030

Precies hetzelfde heb ik ook.
Alleen geen boek maar Cardridges voor Canon printer.
Ik zal de tips in dit topic in de gaten houden.
Pagina: 1