Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is het mogelijk om mijn android scherm te openen in Windows?

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16:58
Beste tweakers,

Ik ben een hoarder. Nee. Geen verzamelaar van afval, maar van chrometabbladen. Momenteel heb ik op mijn android telefoon zo een 120 open tabbladen staan. Vaak gaat dit om een handleiding of tutorial die ergens gevonden is en waar ik naar terug wil refereren, een interessante artikel voor mijn studie, een onderzoeksjournaal artikel, een diepgaande post op een internet forum die ik terug wil lezen, of een 4e-traps Wiki-artikel (doorkklikken maal 4), etc etc etc

Dus. Ik moet wat orde scheppen in de chaos. Nu is de chrome-android app vrij onhandig met door tabbladen scrollen. De titel van een tabblad is soms onvolledig of hij is niet helemaal geladen etc. Kan ook zijn dat het komt omdat mijn toestel al vrij oud is (Galaxy Note 4).

Ik wil dus mijn android scherm casten naar mijn pc waar wat meer ruimte is. Dan kan ik makkelijker door chrome heen ploeteren naar wat ik wil opslaan en wat weg mag. Ik heb het via Chrome History geprobeerd maar het probleem is dat ie daar niet alle openen tabbladen weergeeft, alleen de geladen tabbladen. En ik kan niet de geopende tabbladen op de telefoon zelf beheren, wat ik wel wil doen.

Iemand enig idee? Ik verbaas me erover dat ik vrij weinig hierover kan vinden of wat ik kan vinden vrij incompleet is. Zo heb ik Microsofts Jouw Telefoon app geinstalleerd maar ik kan alleen mijn notificaties etc op m'n desktop weergeven en niet daadwerkleijk android zelf.

[Voor 3% gewijzigd door TTMJ! op 23-06-2020 18:40]

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Niet wat je vraagt,

maar simpelweg bookmarks maken die door google gesynced worden tussen je devices?

• TTMJ!
KnoxNL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:40:
Niet wat je vraagt,

maar simpelweg bookmarks maken die door google gesynced worden tussen je devices?
Mijn edit kwam te laat: maar ik wil de tabbladen op mijn telefoon kunnen beheren via mijn desktop. Om wat makkelijker door deze stapel heen te komen :+ .

Bookmark sync staat gewoon aan :)

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• KnoxNL
Duidelijk. Er zijn zeker apps om te casten, op het werk hebben we dat in het verleden gebruikt om handleidingen voor mobiele devices te recorden.

Zullen vaak wel betaald zijn.

EDIT:

Heel voor de hand liggend wellicht, maar volgens mij kan dit tegenwoordig met teamviewer?

[Voor 22% gewijzigd door KnoxNL op 23-06-2020 18:44]

• KnoxNL

• TTMJ!
Dat lijkt idd erg op wat ik wil maar vrij duur voor wat ik wil doen. Wel een duwtje in de juiste richting, thanks ik ben daardoor op scrcpy gekomen :). Nu nog even kijken hoe dat werkt met ADB want heb dat nog nooit gebruikt..

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:39
scrcpy kopieert alleen je telefoonscherm en daarbij ook de resolutie. Je wint er geen schermruimte mee.

Chrome heeft volgens mij ook tab sync. Moet je wel even een apart profiel maken voor Chrome op je desktop, anders gaat ie die tabs ook syncen (waar je er waarschijnlijk ook 50+ open hebt staan ;p)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:40
Voor het casten met Microsoft Your Phone moet je volgens mij wat accessability settings aanpassen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TTMJ!
Ramon schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:27:
Voor het casten met Microsoft Your Phone moet je volgens mij wat accessability settings aanpassen.
Het schijnt helaas niet meer te kunnen. Of het is alleen voor mensen vanaf windows 9 en een bepaalde markt? https://answers.microsoft...cc-4d95-b13e-5841b429fd2c

• TTMJ!
ffha schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:24:
scrcpy kopieert alleen je telefoonscherm en daarbij ook de resolutie. Je wint er geen schermruimte mee.

Chrome heeft volgens mij ook tab sync. Moet je wel even een apart profiel maken voor Chrome op je desktop, anders gaat ie die tabs ook syncen (waar je er waarschijnlijk ook 50+ open hebt staan ;p)
Oh shit, thanks dat wist ik niet. Heb je er eerder mee gewerkt? Werkt het wel fijner?

En re tabs sync. Om de een of andere reden werkt dat dus niet helemaal. Geeft maar iets van 30 tabs aan van ze allemaal.

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar in chrome desktop 'ctrl + h' staat links in beeld: 'tabbladen van andere apparaten'. Daar kan je toch de enorme lijst inzien? Alles openen op je desktop, filteren, op je mobiel dan een frisse sessie beginnen, en vervolgens de lijst van je desktop weer overnemen (maar dan dus fors verkleind). Sync moet dan wel aan staan natuurlijk :P

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:39
TTMJ! schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:48:
Oh shit, thanks dat wist ik niet. Heb je er eerder mee gewerkt? Werkt het wel fijner?
Ideaal voor development of voor het redden van een telefoon waarbij het scherm kapot is (mits je USB debugging aan had gezet voordat je scherm op zwart ging).

Voor "normaal" gebruik kan het prettig zijn, mits de apps of launcher die je gebruikt niet te afhankelijk zijn van gestures. Die zijn met de muis wat lastiger goed uit te voeren.
De clipboard tussen je PC en je telefoon wordt met scrcpy gesynced en dat kan je gebruiken voor het overzetten van de tabbladen, maar dat betekent wel alsnog handmatig 120 tabbladen overzetten :P

Zou toch kijken naar een Android app + Chrome extension combo.
Vroeger was er een genaamd TabCloud, maar volgens mij werkt die niet meer. Er zullen inmiddels vast zat alternatieven voor zijn.

• TTMJ!
MoiZie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:50:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar in chrome desktop 'ctrl + h' staat links in beeld: 'tabbladen van andere apparaten'. Daar kan je toch de enorme lijst inzien? Alles openen op je desktop, filteren, op je mobiel dan een frisse sessie beginnen, en vervolgens de lijst van je desktop weer overnemen (maar dan dus fors verkleind). Sync moet dan wel aan staan natuurlijk :P
Ja, maar om de een of andere reden ( is dat lijstje een stuk kleiner dan dat ik op mijn mobiel open heb staan. :-( don't ask me why, ik was net zo verbaasd - bonuspunten voor wie dit oplost)

• TTMJ!
Ik heb het volgende gevonden via https://bugs.chromium.org/p/chromium/issues/detail?id=488743
After long term test we can repro and observe next behaviour:

1. After more than three weeks with device being unactive, History tab do loose most of the tabs opened on the device.
2. "Lost" tabs could be brought back with just activating this tab on the Android device. So you can bring it back just clicking on each tab.
3. If you have ADB you can go to chrome://inspect and observe all opened tabs on the device with no "lost" tabs

In my opinion, this behaviour actually fits the concept of History term, as you could find your 'lost' tabs not in the recent ones but going back in History (scrolling down History tab) as these 'lost' tabs were not active for more than 3 weeks it does mean that you were not able to see them for more than 3 weeks.

Just in case, bug reports, screenshots are here: http://go/chrome-androidlogs/488743/

Please feel free to update this issue if you have any new information.

• TTMJ!
Nog mooier, Chromium devs weigeren er iets aan te doen, of een 'bookmark all open tabs' toe te voegen aan Android Chrome (zoals op de desktop kan)

https://bugs.chromium.org.../issues/detail?id=1026222

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True