Toon posts:

Gaming PC - 1000 euro - Escape from Tarkov - Solidworks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reinigingsdoek
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-07-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming: (1080p tot 144hz)
- Escape from Tarkov (belangrijkste reden voor de upgrade)
- Rocket League
- Oxygen Not Included
- Factorio

Software:
- Solidworks
- Fusion 360
- Tinkercad

Verder wil ik graag mijn gameplay opnemen in goede kwaliteit en deze in bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro bewerken. Ik heb op mijn huidige i5-4570, R9 290 PC prima gebruik gemaakt van Adobe Premiere Pro. Het ging niet heel rap maar dat is ook niet nodig aangezien het puur voor de hobby is. Gameplay opnames moeten wel van goede kwaliteit zijn!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil zo'n 1000 euro uitgeven. Minder mag altijd, meer liever niet. Mocht ik beduidend meer performance krijgen voor een paar tientjes extra, dan kan ik het budget eventueel iets verruimen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Twee 1080p 144hz monitoren (freesynch)
- Logitech G305 Wireless muis
- DIY Mechanisch toetsenbord
- HyperX headset
- Xbox One Wireless controller

Mijn huidige PC is heb ik gebouwd in 2014 en ik vermoed dat de onderdelen niet de moeite waard zijn opnieuw te gebruiken afgezien van misschien de HDD. Hieronder de lijst. Wat denken jullie?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4570 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GV-R929OC-4GD€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 1TB€ 38,55€ 38,55
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 0,-€ 0,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 8.1 EN OEM 64bit€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G400s Gaming Mouse€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-224DB Zwart€ 38,72€ 38,72
1VoedingenCooler Master V550 Semi-Modular€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,27

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige PC zonder randapparatuur. Verder wil ik graag een snelle SSD (M2 is de aanrader?) van rond de 500gb. Waarom niet meer? Omdat ik nu al 6 jaar prima uit de voeten kan met een 250gb SSD. Iets meer ruimte is fijn, maar meer dan 500gb lijkt mij niet nodig. Mijn HDD gebruik ik bijvoorbeeld niet in mijn huidige PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twee zaken die nog niet in mijn wishlist zijn opgenomen:

Power supply
Ik verwacht niet dat ik mijn oude PSU kan gebruiken. In verschillende builds online worden steeds andere PSU's als advies gegeven. Ik weet niet precies wat het verschil is maar wil geen risico's nemen en hoop daarom dat jullie een sluitend advies kunnen geven.

Case
Mijn oude case valt van ellende uit elkaar, dus dat is geen optie. De PC komt in de woonkamer te staan naast mijn 'niet-gamer-bureau'. Ik ben op zoek naar een case die zo klein mogelijk is zonder dat het prestaties in de weg staat. Denk aan zwart, klein, saai en niet te duur. Geen RGB of glazen panelen. De keuze is reuze en ik ben bang dat ik met het verkeerde formaat case in de knoei kom met het bouwen van de PC, of straks spijt krijg vanwege slechte airflow. Advies is daarom welkom!

Ga je overklokken?
Ik lees dat de RX5700 redelijk te overclocken is en dat het daarom niet per se nodig is de XT versie aan te schaffen. Hetzelfde geldt voor de CPU in vergelijking met het X model. Het overclocken is echter niet iets waar ik op korte termijn al mee bezig wil zijn.

Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat de onderdelen die ik nu op het oog heb, prima met elkaar zouden werken. Omdat ik echter weinig kennis/ervaring heb met het bouwen van PCs, hoop ik dat mensen met meer kennis mijn lijstje willen bekijken en advies kunnen geven over mogelijke verbeteringen. Kan ik geld besparen zonder performance te verliezen, of juist met een kleine verruiming van mijn budget betere performance krijgen?

Verder realiseer ik me dat het nu waarschijnlijk geen goed moment is een PC te bouwen. Door COVID zijn de prijzen 'all over de place' en ik begrijp dat over een paar maanden nieuwe hardware geïntroduceerd wordt. Het aanschaffen van een nieuwe PC is iets wat ik steeds blijf uitstellen vanwege reden X, maar nu is de knoop doorgehakt; er moet een nieuwe setup komen!

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 115,49€ 115,49
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 380,80€ 380,80
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 67,01€ 67,01
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,30

Beste antwoord (via Reinigingsdoek op 24-06-2020 19:27)

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:28
Je kan de behuizing inderdaad gewoon gebruiken, hou er wel rekening mee dat er geen stoffilters in zitten, waar iets luxere modellen(vanaf 40 euro) dit wel hebben.

Alle reacties

• 99ruud99
Pak liever g skill of crucial ramsticks die zijn stabieler dan corsair.
Je zou kunnen denken aan een non modulair 550 watt bitfenix voeding.
Iets goedkoper moederbord kan ook wel :)

• Reinigingsdoek
99ruud99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:43:
Pak liever g skill of crucial ramsticks die zijn stabieler dan corsair.
Je zou kunnen denken aan een non modulair 550 watt bitfenix voeding.
Iets goedkoper moederbord kan ook wel :)
Bedankt voor je reactie! Ik heb flink zitten zoeken en volgens mij moet dit beter zijn:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 380,80€ 380,80
1BehuizingenSharkoon S1000€ 41,95€ 41,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 72,50€ 72,50
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 66,15€ 66,15
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,30

Een nieuw lijstje naar aanleiding van je advies.

Als ik het goed begrijp, kan ik met dit goedkopere moederbord eigenlijk hetzelfde maar kost het minder. Ik kan alsnog de Kingston SSD gebruiken en daarmee profiteren van hogere snelheden in vergelijking met wat ik gewend ben (SATA). Klopt dit?

Ik lees dat de ASRock B450M Pro4 een Micro-ATX kaart is. De lengte van de GPU is 220 cm. Klopt het dat ik de behuizing kan gebruiken die ik toegevoegd heb aan mijn wishlist? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Je kan de behuizing inderdaad gewoon gebruiken, hou er wel rekening mee dat er geen stoffilters in zitten, waar iets luxere modellen(vanaf 40 euro) dit wel hebben.

• Reinigingsdoek
Besteld! Bedankt voor je hulp.

Ik heb uiteindelijk een duurdere case besteld met stoffilters en twee fans ingebouwd. Verder heb ik een andere PSU moeten kopen, omdat de BitFenix langer zou duren. Uiteindelijk gegaan voor de Corsair TX550M V2.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Huidige voeding is nog prima.

Zo'n dure RX 5700 is trouwens niet interessant dan kun je ook wel een RX 5700 XT halen.

[Voor 61% gewijzigd door -The_Mask- op 24-06-2020 19:32]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee