Toon posts:

Desktop voor het produceren van muziek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik ben nu een tijd bezig met het produceren van muziek. Nu stuit ik op het probleem dat mijn laptop geen extra ruimte meer over heeft. Ik zou graag meer geheugen willen alleen gaat dat niet tenzij ik een externe hardeschijf koop. Zelf vind ik een externe hardeschijf te kwetsbaar en zou ik nu toch de stap willen maken naar een desktop.

Nu heb een een aantal eisen waaraan de desktop moet voldoen maar ben ik zelf helaas helemaal niet thuis in wat wel en niet mogelijk is. Ik ben opzoek naar een desktop waarbij ik minimaal 5 tot 10 tb op heb en daarnaast dat de desktop wel snel blijft. De desktop zou puur voor het producen van muziek zijn en zal niet worden gebruikt voor andere doeleinden zoals gamen oid.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven en of zelfs mij een aanbod kunnen doen voor een desktop. Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Gerald ter Laare

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Wat je nu doet is een vraag stellen gericht op maar 1 onderdeel.

Begin eens met te beschrijven van wat je nu gebruikt en wil uitgeven qua geld.
Misschien dat een simpele NAS met raid opstelling beter geschikt is voor je use case als extra opslag

Paar voorbeelden van opslag prijzen

https://tweakers.net/inte...EDPQElHKTexAsg1NIDwa2trAQ

https://tweakers.net/soli...c5OAlrqv7vsCjNCqooaTCmlFw

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat scheelt dan een (dure) videokaart. Maar je kan wel een CPU gebruiken met liever meer dan minder cores. En genoeg geheugen (misschien 32Gb), om genoeg samples / VST's mee in te laden. Qua schijf zal SSD te duur zijn voor zoveel TB, maar je zit wel met een keuze qua harddisk.

Wil je ook tegelijk een backup? Je kan dan bv. denken aan een WD Blue x 2 (1 als backup).
Bijvoorbeeld zoiets:
pricewatch: WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 6TB

WD Black is eigenlijk bedoeld voor prestatie, maar die is overdreven duur. WD Red is bedoeld voor NAS (netwerkopslag).. en is minder snel met schrijven (verder echt een werkpaard). WD Blue is een soort gemiddelde schijf, voor de desktop / workstation.

[ Voor 46% gewijzigd door Luxicon op 23-06-2020 17:10 ]

...