Vraag

• Bassiek
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10-2020
Het probleem
Ik heb een Nest Hello en een beltrafo van Friedland aangeschaft. Deze zijn beide door een monteur geïnstalleerd. De Nest Hello werkte perfect. Ongeveer een week later heb ik een nieuwe groepenkast aan laten leggen van EMAT. De monteur heeft vervolgens hierin de friedland beltrafo geinstalleerd en alle kabels opnieuw gelegd. Nu doet zich het volgende probleem plots voor.

De beltrafo was aangesloten op groep 3. Zodra de knop van de Nest Hello ingedrukt werd, knalde de aardlek van groep 3 eruit. De monteur heeft vervolgens de beltrafo aangesloten op groep 2. Werd de knop van de Nest Hello ingedrukt, knalde wederom de aardlek van groep 3 eruit ipv groep 2.
De monteur en ik staan voor een raadsel. Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Relevante hardware die ik gebruik
Nest Hello: https://store.google.com/nl/product/nest_hello_doorbell
Friedland beltrafo: https://www.coolblue.nl/p...ator-voor-nest-hello.html
EMAT Groepenkast: https://www.elektramat.nl...=EMAT&fase=1&size=220x330

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Beltrafo op andere groep aansluiten.
- Alle stekkers die op groep 3 zaten uit het stopcontact halen.

Verduidelijk's foto groepenkast
Rode streep: Eerst groep 3 aangesloten op de beltrafo en de beltrafo op de Nest Hello. Bij aanbellen klapt aardlek 3 eruit.
Paarse streep: Vervolgens groep 2 aangesloten op de beltrafo en de beltrafo op de Nest Hello. Bij aanbellen klapt aardlek 3 wederom eruit.

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:05
En als je aanbelt met de 230V op de Friedland los?

Je pijltjes slaan nergens op trouwens, geen idee wat je daarmee bedoeld...

[Voor 45% gewijzigd door Jim423 op 23-06-2020 16:29]

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Martinzx7rr
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-10-2020
Goedendag

Ik heb het zelfde probleem al beschreven. Ik heb een abb transformator voor 12 v en 24 v. De transformator zit aangesloten vanaf een 16 ampère zekering.
De nest hello zit met de draden op de 24 v aansluiting.
Als ik de bel gebruik dan klapt de aardlekschakelaar eruit.
Heeft iemand mogelijk een oplossing.

• Jim423
Ik zou eens een andere beltrafo proberen.
Blijft toch een bijzonder verhaal dit.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Martinzx7rr
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-10-2020
Een andere trafo geplaatst en het probleem was direct verholpen mogelijk een storing in de oude trafo.

• Jim423
Bijzonder. Er moet wel een probleem zitten in de wikkeling dan, anders is het onmogelijk dat de bel de aardlekschakelaar laat trippen. Het is juist de bedoeling dat zo'n beltrafo volledig galvanisch gescheiden is.

• meijerg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
En welke trafo heb je nu dan
Ik heb hetzelfde probleem met de navaris trafo

Gert
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee