Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

advies bij laptop aankoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• W-ares
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-06 10:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Browsen
Office
Netflix

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Geen gamen
Niks bewerken
Gewoon een beetje surfen.

Wat is je budget?

Absoluut maximum €1800

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Vooral thuis

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

17''
10th gen intel cpu (helaas geen AMD te vinden)
Uitbreidbare geheugen en opslag ( Minimaal 512GB ssd en 12GB RAM, met het oog op de toekomst)
SD-card reader
Qwerty met achtergrondverlichting
Geen laptopmerk waarbij je zelf een laptop moet samenstellen.
Geen Dell, vanwege slechte ervaring met de G7 die ik vorig jaar had gekocht..

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Hp Envy 17 pricewatch: HP Envy 17-cg0650nd

Ik kwam de HP Envy 17 tegen, maar ik kan niet vinden of het een uitbreidbaar geheugen/opslag heeft.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:57
Kun je uitleggen waarom je een laptop van € 1200 wilt kopen om te Browsen, Office en Netflix? Dat kan prima met een laptop van € 400.

Hattrick: Thorgal Eagles

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Waarom zo'n dure zware laptop voor een beetje browsen, netflixen en office?

Kan je niet beter voor 900 een 17" met SSD / 8GB / SD kopen, en dan over een jaartje of 3 een nieuwe nemen?

Zoiets?
pricewatch: Asus VivoBook M712DA-AU069T

• W-ares
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-06 10:51
bregweb schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:40:
Kun je uitleggen waarom je een laptop van € 1200 wilt kopen om te Browsen, Office en Netflix? Dat kan prima met een laptop van € 400.
Ik wil een laptop waarmee ik 6-7 jaar mee kan doen, vandaar de nieuwste gen CPU en de uitbreidbare geheugen/opslag. En met die eisen plus dat het een 17''moet zijn, zit ik al gauw boven de € 1000.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:50
koop een laptop van 500 euro, over 3 jaar koop je opnieuw een laptop van 500 euro.
Heb je stuk betere laptop op het eind, en bespaar je 700 euor :P

• Dennis013
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07-06 20:21
Wat iedereen hierboven zegt *

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:57
99ruud99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:21:
koop een laptop van 500 euro, over 3 jaar koop je opnieuw een laptop van 500 euro.
Heb je stuk betere laptop op het eind, en bespaar je 700 euor :P
Dit is precies wat ik bedoelde, je gaat nu € 700 meer uitgeven, zodat de laptop over 4/5 jaar nog steeds goed presteert naar de maatstaven van dan. Maar het betekent ook dat je 4/5 jaar lang 50 % van de capaciteit niet gaat benutten en dus 'weggooit'.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Indy576
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 15-04 23:03
caspervc schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:59:
Waarom zo'n dure zware laptop voor een beetje browsen, netflixen en office?

Kan je niet beter voor 900 een 17" met SSD / 8GB / SD kopen, en dan over een jaartje of 3 een nieuwe nemen?

Zoiets?
pricewatch: Asus VivoBook M712DA-AU069T
Iemand toevallig in bezit van een Vivobook M712DA-AU069T? En wat zijn de ervaringen? Wil er eentje aanschaffen maar ik die dat de productie datum van December 2019 is... Nu dus dik 1 jaar 'oud' en kan er weinig tot geen reviews over lezen.. Wat vinden jullie?

• frankyfn126
  • Registratie: december 2016
Indy576 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:06:
[...]
Iemand toevallig in bezit van een Vivobook M712DA-AU069T? En wat zijn de ervaringen? Wil er eentje aanschaffen maar ik die dat de productie datum van December 2019 is... Nu dus dik 1 jaar 'oud' en kan er weinig tot geen reviews over lezen.. Wat vinden jullie?
productreview: Asus VivoBook M712DA-AU069T review door eschurma

• frankyfn126
  • Registratie: december 2016
@W-ares de HP envy die je noemt heeft een Intel Core i7-1065G7.
Met Netflix/ office / browsen. Ga je geen verschil merken met bijv een i5
Waarom? Een i7 is vooral sneller op multiple thread workloads en die ga je niet/nauwelijks aanspreken met een browser.

Ik zelf wil ook liever elke 3 jaar iets nieuw ipv elke 6 jaar :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True