Ik zoek een upgrade voor mijn oude PC die mijn vriendin nu gebruikt.
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord, geheugen en processor
Wat is je budget?
€300 (Er zit wat flexibiliteit in)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur behalve een AMD processor
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden in een kantoor omgeving, maar op deze computer zal ook een zwaar analyse programma gedraaid moeten worden. Daarnaast word het systeem af en toe gebruikt om te gamen (Bijv. CoD Warzone)
Het systeem in de tabel hieronder is wat ik nog kon terug vinden van de componenten in het huidige systeem
Het systeem bevat daarnaast 8GB aan DDR3 1600MHz geheugen.
Omdat ze het wil gaan gebruiken voor een programma wat vrij zwaar trekt aan je geheugen leek het mij verstandig om, ipv extra ddr3 te kopen, te upgraden met gelijk een nieuw moederbord en processor om over te stappen op DDR4.
Ik heb in de onderstaande tabel drie dingen uit een recente bestbuy guide getrokken die mij het beste leken qua items.
Ik twijfel echter nog wel over het moederbord, gezien deze maar twee geheugen slots heeft waardoor een upgrade daarvan in de toekomst wellicht wat lastiger word.Ikzelf zat te denken aan een MSI B450-A Pro Max. Daarbij aangenomen dat ik gelijk een Ryzen 3600 er op kan zetten zonder iets met die BIOS te moeten doen (Ik zag bij de bijzonderheden dat het Ryzen 3000 series ready is dus ik neem aan van wel?).
Gezien ze vrij weinig gaat gamen leek het mij overbodig om de videokaart te upgraden.
Vriendelijk bedankt alvast. Mocht er extra info nodig zijn hoor ik het graag!
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord, geheugen en processor
Wat is je budget?
€300 (Er zit wat flexibiliteit in)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur behalve een AMD processor
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden in een kantoor omgeving, maar op deze computer zal ook een zwaar analyse programma gedraaid moeten worden. Daarnaast word het systeem af en toe gebruikt om te gamen (Bijv. CoD Warzone)
Het systeem in de tabel hieronder is wat ik nog kon terug vinden van de componenten in het huidige systeem
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (Closed) | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 51,- | ||
Het systeem bevat daarnaast 8GB aan DDR3 1600MHz geheugen.
Omdat ze het wil gaan gebruiken voor een programma wat vrij zwaar trekt aan je geheugen leek het mij verstandig om, ipv extra ddr3 te kopen, te upgraden met gelijk een nieuw moederbord en processor om over te stappen op DDR4.
Ik heb in de onderstaande tabel drie dingen uit een recente bestbuy guide getrokken die mij het beste leken qua items.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M-A PRO MAX | € 68,55 | € 68,55 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 86,- | € 86,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 319,55 | ||
Ik twijfel echter nog wel over het moederbord, gezien deze maar twee geheugen slots heeft waardoor een upgrade daarvan in de toekomst wellicht wat lastiger word.Ikzelf zat te denken aan een MSI B450-A Pro Max. Daarbij aangenomen dat ik gelijk een Ryzen 3600 er op kan zetten zonder iets met die BIOS te moeten doen (Ik zag bij de bijzonderheden dat het Ryzen 3000 series ready is dus ik neem aan van wel?).
Gezien ze vrij weinig gaat gamen leek het mij overbodig om de videokaart te upgraden.
Vriendelijk bedankt alvast. Mocht er extra info nodig zijn hoor ik het graag!