Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

x570 Aorus Elite + 3700x + 2070 Super | Event ID 14 nvlddmk

Pagina: 1
Acties:

• MrCm
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Hoi tweakers,

Maandje geleden heb ik een nieuwe PC gehaald. Een compleet nieuwe build.

x570 AOURUS ELITE + AMD 3700x + 2070 SUPER + D416GB 3200-16 Vengeance LPX K2 COR.

Het probleem wat ik hiermee krijg is dat ik random het Event ID 14 from source nvlddmkm error krijg. Dit is een erg vevelend probleem waarbij werken met windows niet meer mogelijk is. Haperen van beelscherm super traag.

Dit is een bekend probleem met een hele lange reddit post. Ik heb meerdere fixes geprobeerd.

En wat bij mij de ''fix'' was was het uitzetten van XMP. Echter loopt de ramspeed dan op 2666MHz en niet op 3200 MHZ.

Ik vind het echter vreemd dat je bij de BIOS naar de overclock sectie gedeelte moet gaan. Om manual speed te selecteren. en 3200 MHZ staat niet bij deze snelheden gaat maar maximaal naar 3000MHZ.

Heeft een van jullie ervaring met de ERROR?

• marwatt
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23:36
corsair memory zou niet altijd geweldig werken met ryzen3xxx

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
MrCm schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:48:
Hoi tweakers,

x570 AOURUS ELITE + AMD 3700x + 2070 SUPER + D416GB 3200-16 Vengeance LPX K2 COR.

Het probleem wat ik hiermee krijg is dat ik random het Event ID 14 from source nvlddmkm error krijg. Dit is een erg vevelend probleem waarbij werken met windows niet meer mogelijk is. Haperen van beelscherm super traag.

Dit is een bekend probleem met een hele lange reddit post. Ik heb meerdere fixes geprobeerd.

En wat bij mij de ''fix'' was was het uitzetten van XMP. Echter loopt de ramspeed dan op 2666MHz en niet op 3200 MHZ.

Ik vind het echter vreemd dat je bij de BIOS naar de overclock sectie gedeelte moet gaan. Om manual speed te selecteren. en 3200 MHZ staat niet bij deze snelheden gaat maar maximaal naar 3000MHZ.

Het is simpelweg ook een overclock vandaar dat je naar die sectie moe. 3200mhz is zeker geen garantie dat dat werkt, zeker met met Ryzen niet.

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-06 14:34
MrCm schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:48:
Hoi tweakers,

Welke UEFI versie heeft je systeem?
freaky35 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Het is simpelweg ook een overclock vandaar dat je naar die sectie moe. 3200mhz is zeker geen garantie dat dat werkt, zeker met met Ryzen niet.
Ryzen3000 ondersteund 3200mhz officieel standaard dus het zou zeker geen probleem mogen zijn.

B550 | R5 3600 | Vega 64 LE | Formd T1

• MrCm
freaky35 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Zijn native snelheid is 3200Mhz dus het is geen overclock of iets maar de standaard snelheid van de ramstrips

Echter zie ik dat er 2 BIOS updates zijn sinds de vorige keer dus ik ga dat proberen

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
MrCm schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Zijn native snelheid is 3200Mhz dus het is geen overclock of iets maar de standaard snelheid van de ramstrips

Echter zie ik dat er 2 BIOS updates zijn sinds de vorige keer dus ik ga dat proberen
mijn fout |:( 8)7 |:( ik zie het nu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat is het partnummer van het geheugen? Met Corsair heb je AMD series nodig voor stabiele werking. Anders moet je handmatig tunen met Ryzen Memory Calculator.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrCm
yeah naar gekeken hoop werk. Ik heb hem nu stable draaien op 3200MHZ na de bios updates. Voorals nog lijkt alles stabiel te werken.

dus mijn fixes waren:

2070 Super maximum performace zetten
BIOS updates
Disable XMP/ Maar zet uit hoofd blala multiplier op 32 (deze settings staat onder XMP setting)

Voor andere mensen die nog niet opgelost hebben advisieer ik naar de reddit post te gaan. daar staan meer fixes in. Als het probleem terug keert zal ik dat in deze topic weer aangeven dat het niet gewerkt heeft.

• Davidson
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:21

Davidson

Porsche fan

Wil hier ook even op inhaken, want heb sinds kort dit probleem ook met mijn 3700x icm 2080 Ti. Als je googled op dit probleem lees je op verschillende platformen dat dit probleem bij veel mensen speelt. Op Reddit is er een uitgebreid topic over met veel info en mogelijke fixes (maar verschilt per setup of het werkt): https://www.reddit.com/r/...omputer_stutters_2080_ti/

De meest succesvolle fix schijnt te zijn door je Nvidia power management mode op Performance te zetten. Zie ook de post van @MrCm

Desktop config | YouTube kanaal

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True