Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nginx proxy werkt wel bij Jackett, maar niet bij anderen

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb een server (192.168.0.10) met daarop meerdere services (Duplicati/Sonarr/Jackett). Nu wil ik ze mbv van een proxy beschikbaar maken. Dat doe ik via een vm (192.168.0.6) met daarop Nginx, nu heb ik het draaiende, maar ik wil niet dat het beschikbaar is voor de buitenwereld (de nginx draait ook een public facing site). Ik heb vervolgens allow/deny regels toegevoegd. Bij Jackett werkt het zoals verwacht een 403 als ik via WAN probeer te benaderen en de site als ik via LAN kom. Het gekke is dat alle andere sites altijd een 403 geven dus via wan en lan, en ik snap niet waardoor dat komt. De config is exact hetzelfde op de port/hostname na.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
draakje@DebianWeb:/etc/nginx/sites-enabled$ cat proxy-duplicati
server {
    listen 80;
    server_name duplicati.mijndomein.nl;
    location / {
        allow 192.168.0.0/24;
        deny all;
        proxy_set_header Host $host;
        proxy_pass http://192.168.0.10:8200;
        proxy_redirect off;
    }
}

draakje@DebianWeb:/etc/nginx/sites-enabled$ cat proxy-jacket
server {
    listen 80;
    server_name jacket.mijndomein.nl;
    location / {
        allow 192.168.0.0/24;
        deny all;
        proxy_set_header Host $host;
        proxy_pass http://192.168.0.10:9117;
        proxy_redirect off;
    }
}

Iemand een idee of tips hoe ik kan uitvogelen waarom het niet werkt?

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Opgelost, ik was vergeten de subdomain aan de dns server toe te voegen. Iets wat ik wel voor jackett had gedaan.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True