Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe woning - reeds bestaande audiobekabeling - functies?

Pagina: 1
Acties:

• Sami1980
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-07-2020
Hallo allen, ik ben hier voor het eerst :)

Ik ben net verhuisd en de vorige bewoners hebben hun speakers achter gelaten. Ik sta voor een raadsel hoe ik daar gebruik van kan maken. het betreft in totaal 6 speakers op de begane grond (aaneensluitende ruimte); 2 ingebouwde speakers in het plafond van de keuken; 2 ingebouwde speakers in het plafond van de eetruimte en 2 losse speakers aan de wand gemonteerd. De ingebouwde plafondspeakers zie je de bekabeling niet van uiteraard maar ik heb 2 kabels gevonden bij de gashaard met audio L en R. ook een audiokabel 5 meter verderop aan de overkant van de woonkamer. De losse speakers komen volgens mij uit in de meterkast (2 setjes zwart en rode draden).
Mijn vraag is: wat heb ik nodig om ervoor te zorgen dat ik de speakers kan gebruiken, en waar moet ik eventuele versterkers/receivers plaatsen en waaraan moeten deze voldoen?
Zoals ik het zie moet ik een en ander draadloos doen.

Graag jullie advies met hieronder begeleidende foto's van de situatie.

[Voor 25% gewijzigd door Sami1980 op 23-06-2020 15:26]

• Guru Evi
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-03 00:20
Hangt af van de speakers.

Zijn de versterkers ingebouwd in de speakers (ik kan de foto's niet vergroten, maar is het een tulp-connector?) of hebben ze constant-voltage speakers, dat is meer gewoon bij 'distributiespeakers' (70V of 100V).

Als er reeds controllers in de muur zitten voor aan/uit en volume, heb je waarschijnlijk te maken met een distributiesysteem dat reeds ingebouwd is in de speakers. Dus adhv het merk en systeem van je speakers en de controllers die in de muur steken ga je meer uitvinden over wat je nodig hebt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mail de verkopende makelaar of hij je vraag kan doorsturen (als je niet de informatie van de verkoper hebt) of zij jou kunnen vertellen hoe zij het hadden aangesloten.

blup

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-06 19:42
en doe eens ff fotos van een fatsoenlijk formaat uploaden, aan deze postzegels hebben we niks

daarnaast; caps in een titel, moet dat nou echt?

[Voor 33% gewijzigd door kwibox op 23-06-2020 14:09]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
.

[Voor 100% gewijzigd door Catch22 op 23-06-2020 14:10]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Ik zou de vorige bewoners de vraag stellen.

• Sami1980
Guru Evi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:04:
Hangt af van de speakers.

Zijn de versterkers ingebouwd in de speakers (ik kan de foto's niet vergroten, maar is het een tulp-connector?) of hebben ze constant-voltage speakers, dat is meer gewoon bij 'distributiespeakers' (70V of 100V).

Als er reeds controllers in de muur zitten voor aan/uit en volume, heb je waarschijnlijk te maken met een distributiesysteem dat reeds ingebouwd is in de speakers. Dus adhv het merk en systeem van je speakers en de controllers die in de muur steken ga je meer uitvinden over wat je nodig hebt.
dank je wel voor je antwoord
Ik kon de ware grootte niet posten op deze website, heb ze nu wel iets vergroot. ik denk dat de losse speakers, actieve speakers zijn (van Artsound), ik kan aan de muren geen controllers vinden, wel is er een knap aan de muur (lijkt op een normale lichtknop) waarvan we denken dat het wellicht een aan/uit knop is voor de speakers, dit moet ik nog testen.

de vorige bewoners, oude mensen, hebben alles uitbesteed, ze weten alleen dat alles centraal gereguleerd werd met een afstandsbediening en gebruik maakten van sonos.

• Sami1980
Bezulba schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:05:
Mail de verkopende makelaar of hij je vraag kan doorsturen (als je niet de informatie van de verkoper hebt) of zij jou kunnen vertellen hoe zij het hadden aangesloten.
ik had reeds contact met de vorige bewoners. ook gevraagd aan wie zij het hadden uitbesteed. ik weet alleen van hun dat het 6 jaar geleden was geinstalleerd en zij gebruikt maakten van sonos i.c.m. de bedrade speakers. ze wisten er het fijne helaas ook niet van

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sami1980
kwibox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:07:
en doe eens ff fotos van een fatsoenlijk formaat uploaden, aan deze postzegels hebben we niks

daarnaast; caps in een titel, moet dat nou echt?
gezien uw taalgebruik heeft u inderdaad foto's nodig voor betere communicatie.

• Lelletje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:40
Aan de foto's te zien lijken het mij normale tulp stekkers en losse draadjes. Dan is een versterker/receiver voldoende om deze te aansluiten en om de juiste 'output' te kiezen.

Nu snap ik de reden voor Sonos systeem ook, die zijn draadloos en kunnen los van elkaar of samen werken.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

Croga

The Unreasonable Man

Sami1980 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:37:
gezien uw taalgebruik heeft u inderdaad foto's nodig voor betere communicatie.
Dude.... Iemand probeert je te helpen... Dan past het echt niet om zo te reageren. Als je hulp wilt kun je beter normaal antwoorden in plaats van de mensen die je willen helpen te beledigen.

• Ghostface9000
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:19
Zullen sonos connect amp's geweest zijn.
Nu vervangen door de gewone amp.

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:26
Croga schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Dude.... Iemand probeert je te helpen... Dan past het echt niet om zo te reageren. Als je hulp wilt kun je beter normaal antwoorden in plaats van de mensen die je willen helpen te beledigen.
Je kan ook gewoon normaal reageren als je iemand wil helpen :) (dit is niet naar jou toe, maar wel naar degene waarop de TS reageert.)

OT:
Eerst plaatje lijkt een normale L/R aansluiting.
2e plaatje lijkt op een subwoofer aansluiting maar het lijkt me niet dat die in het plafond zit anders had je dat wel aangegeven.
3e plaatje zijn normale speakerkabels.

XBL: Nogne

• Sami1980
Lelletje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:41:
Aan de foto's te zien lijken het mij normale tulp stekkers en losse draadjes. Dan is een versterker/receiver voldoende om deze te aansluiten en om de juiste 'output' te kiezen.

Nu snap ik de reden voor Sonos systeem ook, die zijn draadloos en kunnen los van elkaar of samen werken.
ik ben best old skool dus niet zo van het draadloze, maar zou ik dan een draadloze sonos versterker in de meterkast moeten zetten? zoals deze:
https://images.squarespac...CrQl/Amp.jpg?format=1500w

en wat heb ik dan nodig voor de rest? een andere draadloze versterker?

• Sami1980
Ghostface9000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:42:
Zullen sonos connect amp's geweest zijn.
Nu vervangen door de gewone amp.
ik ga mij daar meer over inlezen. dan zullen ze wel 2 verschillende draadloze sonos amps hebben gebruikt om het hele bedrade systeem draadloos te verbinden.

• Sami1980
[...]

sarcasme wordt met sarcasme beantwoord...dude

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:34
Wat voor speakers zijn het? Liefste merk en type. Foto's anders ook handig. Je kan ze extern uploaden (bijv imgur) en dan hier posten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:53
[...]

Inderdaad + dat het zeker op fora ongewenst is alles in hoofdletters te zetten... (= schreeuwen) Vrij normaal om iemand daarop te wijzen.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

Croga

The Unreasonable Man

Sami1980 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:06:
sarcasme wordt met sarcasme beantwoord...dude
Sarcasme op een forum werkt niet. Jij bent degene die hier komt omdat je hulp nodig hebt. Als iemand dan aangeeft wat hij nodig heeft om je te helpen zou het je sieren daar gewoon netjes op te reageren. Wat je nu doet zorgt er voor dat mensen een stuk minder geneigt zullen zijn je te helpen. Als dat is wat je wilt bereiken dan bd , als je echt hulp wilt is dit niet de manier.

• Sami1980
FoxLenny schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:06:
Wat voor speakers zijn het? Liefste merk en type. Foto's anders ook handig. Je kan ze extern uploaden (bijv imgur) en dan hier posten.
doe ik zodra ik thuis ben, met een ladder en wat pielen moet ik ook wel achter de modelnummers komen

• Sami1980
Croga schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Sarcasme op een forum werkt niet. Jij bent degene die hier komt omdat je hulp nodig hebt. Als iemand dan aangeeft wat hij nodig heeft om je te helpen zou het je sieren daar gewoon netjes op te reageren. Wat je nu doet zorgt er voor dat mensen een stuk minder geneigt zullen zijn je te helpen. Als dat is wat je wilt bereiken dan bd , als je echt hulp wilt is dit niet de manier.
dit soort ruis is ook erg behulpzaam

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:59
Door de tulpkabels (met grijze pluggen) kan onversterkt signaal. Dat kan ofwel direct naar actieve luidsprekers, dus luidsprekers waar de versterker al ingebouwd zit, of het kan versterkt worden door een versterker, waarna het versterkte signaal naar de luidsprekers gaat.

Door de rood-zwarte kabel gaat reeds versterkt signaal van een versterker naar een luidspreker.

Voordat we kunnen adviseren wat je nodig hebt, zal je uit moeten zoeken hoe de kabels precies lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:53
Sami1980 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:16:
[...]

dit soort ruis is ook erg behulpzaam
:? ;w

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:00
@Sami1980 Welkom op Tweakers (y)

Wat je nodig hebt, is met de huidige info nog wat lastig, maar kunnen we snel veel makkelijker maken. :) Zou je willen kijken wat je al weet over de speakers? Staan er merken op? Kun je eventueel een typenummer zien? Als het gewoon allemaal passieve speakers zijn, dan kunnen we namelijk direct door naar de volgende vraag. Welk audio-apparaat.

Dit is in jouw situatie hoogstwaarschijnlijk een receiver met meerdere zones. Zo kun je kiezen waar de muziek afgespeeld wordt. Om te weten wat voor een receiver je nodig hebt, heb ik een lijstje gemaakt. Zie: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Als je stap voor stap doorneemt wat je wensen zijn en deze voor ons opschrijft, kunnen we gericht helpen. Wil je bijv. alleen maar muziek luisteren? Moet er een tv of spelconsole worden aangesloten? Wat is voor jou belangrijk? Heb je een budget? Etc...

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:47

Koeitje

Back-up tiems now?

Dubbele tulp stekker: line-level stereo.
Enkele tulp stekker: mono line-level voor subwoofer óf coaxiaal digitaal.
Rood/wit: dit gaat vanaf een versterker naar een luidspreker.

Als je met dit soort informatie niet veel kan, zou ik je aanraden om het te bespreken met de lokale electronica zaak. Het is lastig dit over het internet uit te leggen aan een leek, zeker aangezien we geen goed beeld hebben van het geheel. Wat de lokale toko wel zou hebben bij installatie (als je niet weet wat het bovenstaande inhoud kan je het het beste laten installeren door iemand die weet wat hij doet, scheelt een hoop frustratie).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True