Toon posts:

Slechte netwerksnelheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arnemaes1998
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-07-2020
Hallo,
Ik werk thuis met powerline omdat het onmogelijk is om een kabel te trekken van router naar mijn pc.
Ik heb een internet abbonement van 500 mbps
Mijn powerlines zijn al redelijk oud maar weet het exacte model niet meer en weet dus de snelheid van de poorten niet.
Als ik op mijn pc kijk bij netwerk instellingen zie ik bij "snelheid van verbinding" 100mbps staan en hij staat op auto-configuratie. Aangezien mijn pc een gigabit ethernet poort heeft wilt dit dan zeggen dat de poort van mijn powerline maar 100mbps is?
Op speedtest haal ik ongeveer 90mbps.
Zou een betere powerline set met gigabit poorten mijn snelheid omhoog halen?

Beste antwoord (via arnemaes1998 op 23-06-2020 14:21)

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
arnemaes1998 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:09:
Dit lijkt me mijn set: https://www.netgear.be/ho...VB5622.aspx#tab-techspecs
Bij specificaties staat inderdaad 2x ethernetpoort 10/100mbps.
Als ik een nieuwe set moest kopen met gigabitpoorten zou ik in principe betere snelheden moeten krijgen?
En ik veronderstel ik dan ook cat5e of betere kabels moet kopen?
Nope, powerline is ook afhankelijk van andere apparaten op het stroomnetwerk en of de data over groepen heen moet.
Hier thuis werkt het prima tot de (oude) Philips LED lampen in de keuken aangaan, dan is de snelheid net zo snel als printen en het zelf heen en weer lopen....

Je mag de aanname doen dat het beter word ivm de verbetering in de adapter ontwikkeling.
Maar garanties worden er nooit gegeven ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44

De Nelis

en anders maar niet...

Welke powerline set heb je? Het zou inderdaad kunnen dat deze enkel beschikt over een Ethernet poort en niet over gigabit, wat bij de meeste het geval is.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• arnemaes1998
Ik heb een Netgear set, maar weet het exacte model niet, er staat ook niets op de powerlines zelf en heb de doos niet meer. Op de site van Netgear zie ik maar 3 modellen staan en geen enkel er van kan die van mij zijn aangezien die van mij 2 poorten hebben en een stekkeringang op de bovenkant.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:09
Als je naar onderstaande pagina gaat zie je alle modellen:

https://www.netgear.nl/support/ -> Thuisnetwerk -> Powerline

• arnemaes1998
Als ik een nieuwe set moest kopen met gigabitpoorten zou ik in principe betere snelheden moeten krijgen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
arnemaes1998 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:09:
Nope, powerline is ook afhankelijk van andere apparaten op het stroomnetwerk en of de data over groepen heen moet.
Hier thuis werkt het prima tot de (oude) Philips LED lampen in de keuken aangaan, dan is de snelheid net zo snel als printen en het zelf heen en weer lopen....

Je mag de aanname doen dat het beter word ivm de verbetering in de adapter ontwikkeling.
Maar garanties worden er nooit gegeven ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-03 10:24
Powerline is inderdaad nooit een garantie voor snelheid. Het gebruik van het stroomnet is simpelweg te onbetrouwbaar en verschilt aanzienlijk per situatie. Het kan dus zijn dat een nieuwe set niets uit gaat maken, het kan ook zijn dat het wel uitmaakt.
Wat betreft kabels, cat5e is minimaal nodig om >100mbps te ondersteunen. Met cat5 of lager zul je niet boven 100mbps uitkomen.

🇺🇦

• arnemaes1998
Oke, bedankt iedereen voor de hulp.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 15:24
De meeste powerline adapters zijn trouwens 10/100 omdat hogere snelheden vaak toch niet gehaald worden. De duurdere setjes hebben wel 1gbit maar halen in theorie ook zelden veel hogere snelheden dan de 100mbit. Het is enorm afhankelijk van je stroomgroep. Hoe langer de afstand, hoeveelheid apparaten er op de groep zitten en de kwaliteit van de graag bepalen de snelheid van je powerline adapter.

Powerline is altijd een oplossing als het echt niet anders kan. Een soort laatste redmiddel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• arnemaes1998
Even een update, na de upgrade van mijn adapters en netwerkkabels heb ik nu 2-3 x de snelheid van voordien en download ik op 30 MB/s. Dus de 70 euro was het wel waard, Powerline mag ook wel eens een compliment krijgen als het goed werkt ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee