Hallo,
Ik zit in mijn maag met een 1100 euro kostende Cinema-4K monitor (4096x2160) van 5 jaar oud.
Hij is voor de 2e keer 'stuk'. Na een powerloss kan je hem niet meer opstarten door een failstate in een eeprom. Heb 'm al een keer naar een aangewezen repaircentre van LG gebracht 2 en half jaar geleden.
Dat was gelukkig onder garantie.
De ontwerpfout is er door LG nooit uitgehaald, ze hebben toen het mobo vervangen.
Ik kan 'm laten maken bij monitorkapot.nl
Maar of dat nog de moeite is betwijfel ik, omdat het weer voor kan komen.
Maar naast dat ik deze monitor gebruik voor mijn Canon 5D mark IV welke Cinema-4K kan filmen (4096x2160). Gebruiken mijn zoon en ik hem ook voor te gamen (en daar is ie eigenlijk te traag voor).
Momenteel zijn er ook 4K monitoren met HDR en/of Gsync-compatible. HDR op een LCD-monitor ziet niet uit door de zones voor een purist als mij.
LG heeft een 48" OLED TV met HDR (zonder zones), maar ook nog Gsync-compatible.
Alleen dat is echt een joekel voor een PC en LG stuurde mij een onbevredigend antwoord waarbij ze niet erkennen dat de ontwerpfout hun fout is.
En met OLED moet je uiteraard voorzichtig zijn met inbranden van de desktop.
Het was netjes geweest van LG als ze een terugroep-actie hadden gedaan voor die ontwerpfout.
Nu vond ik onderstaande op ifixit.com:
Ik zit in mijn maag met een 1100 euro kostende Cinema-4K monitor (4096x2160) van 5 jaar oud.
Hij is voor de 2e keer 'stuk'. Na een powerloss kan je hem niet meer opstarten door een failstate in een eeprom. Heb 'm al een keer naar een aangewezen repaircentre van LG gebracht 2 en half jaar geleden.
Dat was gelukkig onder garantie.
De ontwerpfout is er door LG nooit uitgehaald, ze hebben toen het mobo vervangen.
Ik kan 'm laten maken bij monitorkapot.nl
Maar of dat nog de moeite is betwijfel ik, omdat het weer voor kan komen.
Maar naast dat ik deze monitor gebruik voor mijn Canon 5D mark IV welke Cinema-4K kan filmen (4096x2160). Gebruiken mijn zoon en ik hem ook voor te gamen (en daar is ie eigenlijk te traag voor).
Momenteel zijn er ook 4K monitoren met HDR en/of Gsync-compatible. HDR op een LCD-monitor ziet niet uit door de zones voor een purist als mij.
LG heeft een 48" OLED TV met HDR (zonder zones), maar ook nog Gsync-compatible.
Alleen dat is echt een joekel voor een PC en LG stuurde mij een onbevredigend antwoord waarbij ze niet erkennen dat de ontwerpfout hun fout is.
En met OLED moet je uiteraard voorzichtig zijn met inbranden van de desktop.
Het was netjes geweest van LG als ze een terugroep-actie hadden gedaan voor die ontwerpfout.
Nu vond ik onderstaande op ifixit.com:
Iemand hier bekend hiermee?My Husband used LG software for ROM update.
Just turn monitor, use USB cable or Service RS232 cable connected to VGA.
Run update rom from LG database use monitor revision.
Power cycle. Reset settings. 10 minutes and no need send monitor to other countries.
08/20/2019 by Fennella Shapiro
[ Voor 7% gewijzigd door MadButcher op 23-06-2020 12:56 ]