Hallo,
Ik zou graag 3 zonnepanelen bij willen plaatsen.
2 stuks op het zuiden op platdak
1 stuks op schuindak ca 40 graden
.
• Huidige installatie bestaat uit:
Omvormer:
Trannergy SGN5400TL omvormer
https://www.zonnepanelen.net/nl/omvormer/trannergy-sgn5400tl
Panelen:
16 panelen waar van 8 x Suntech stp320wps-20wfh op het zuiden 13 graden
https://mr-solar.nl/product/suntech-stp320-mono-half-cell/
hier wil ik graag 2 panelen bij plaatsen in de zelfde hoek en zelfde oriëntatie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AEgajawwmvCvb38jD8x8OCMd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wt6zuqnuy9tPHgs6k7oEsmAP.jpg?f=user_large)
Plek waar de 2 extra panelen moeten komen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fQ9viPufT4bISWSy6JfYkqdW.jpg?f=user_large)
Op het westen 8 panelen waar van 6 x Suntech stp310wps wfhb helingshoek ca 40 graden en 2x Suntech stp320wps-20wfh zoals hierboven ook op 30 graden op platdak van dakkapel
Kan helaas geen link vinden van deze panelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XjnKWe77Q8nj81KmfdNIryCr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A1wYb8snHnQAR8M5ehaaFKOq.jpg?f=user_large)
rode vlak zou ik 1 paneel bij willen plaatsen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DOabs6VcHg8PPSHzCyhliJ87.jpg?f=user_large)
het zijn dus 2 verschillende strings ik zou op de string op het westen 1 paneel 310wp bij willen plaatsen van ongeveer zelfde type fullblack paneel 310wp omdat andere panelen op pannendak ook fullblack zijn en 2x normale panelen 320 wp op plattedak die zie je toch niet.
kan ik zomaar panelen bij plaatsen?
Ook van een ander merk? ik kan van sunntech niet de zelfde panelen meer vinden
de omvormer kan tot 5400wp aan ik heb nu zelf 5050wp liggen ik heb begrepen dat er 10% boven kan gaan zitten omdat ik niet alle panelen zuiver op het zuiden heb
de installateur die dit heeft geplaatst vraagt rond de 1600 euro voor installatie van extra panelen daarom wil ik dit zelf gaan doen.
alvast bedankt voor de reacties
Ik zou graag 3 zonnepanelen bij willen plaatsen.
2 stuks op het zuiden op platdak
1 stuks op schuindak ca 40 graden
.
• Huidige installatie bestaat uit:
Omvormer:
Trannergy SGN5400TL omvormer
https://www.zonnepanelen.net/nl/omvormer/trannergy-sgn5400tl
Panelen:
16 panelen waar van 8 x Suntech stp320wps-20wfh op het zuiden 13 graden
https://mr-solar.nl/product/suntech-stp320-mono-half-cell/
hier wil ik graag 2 panelen bij plaatsen in de zelfde hoek en zelfde oriëntatie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AEgajawwmvCvb38jD8x8OCMd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wt6zuqnuy9tPHgs6k7oEsmAP.jpg?f=user_large)
Plek waar de 2 extra panelen moeten komen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fQ9viPufT4bISWSy6JfYkqdW.jpg?f=user_large)
Op het westen 8 panelen waar van 6 x Suntech stp310wps wfhb helingshoek ca 40 graden en 2x Suntech stp320wps-20wfh zoals hierboven ook op 30 graden op platdak van dakkapel
Kan helaas geen link vinden van deze panelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XjnKWe77Q8nj81KmfdNIryCr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A1wYb8snHnQAR8M5ehaaFKOq.jpg?f=user_large)
rode vlak zou ik 1 paneel bij willen plaatsen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DOabs6VcHg8PPSHzCyhliJ87.jpg?f=user_large)
het zijn dus 2 verschillende strings ik zou op de string op het westen 1 paneel 310wp bij willen plaatsen van ongeveer zelfde type fullblack paneel 310wp omdat andere panelen op pannendak ook fullblack zijn en 2x normale panelen 320 wp op plattedak die zie je toch niet.
kan ik zomaar panelen bij plaatsen?
Ook van een ander merk? ik kan van sunntech niet de zelfde panelen meer vinden
de omvormer kan tot 5400wp aan ik heb nu zelf 5050wp liggen ik heb begrepen dat er 10% boven kan gaan zitten omdat ik niet alle panelen zuiver op het zuiden heb
de installateur die dit heeft geplaatst vraagt rond de 1600 euro voor installatie van extra panelen daarom wil ik dit zelf gaan doen.
alvast bedankt voor de reacties