Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleutels
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-06-2020
Hallo allen,

Ik stop met werken bij mijn werkgever en ga als ZZPer verder. Hiervoor ben ik op zoek naar een zakelijk ogende windows laptop die in staat is tot foto- en videobewerking, en die ik ook kan gebruiken om na het werk games als The Witcher 3 op redelijke instellingen te spelen. Ik ben al een maand+ op zoek, maar Corona heeft helaas invloed op de beschikbaarheid van wat ik op het oog heb. Wellicht zie ik nog een optie over het hoofd?

Specs die ik zoek:
- Sterke i5 processor of i7
- 16 GB ram
- Nvidia 1650 gtx (of hoger)
- 512 GB ssd
- Wifi 6
- FHD scherm vind ik voldoende (geen 4k).
- Max 15 inch.

Wat ga je met je laptop doen?
Foto / video bewerking, office taken, en licht gamen. Ik neem hem mee naar klanten dus zoek een zakelijk uiterlijk, liefst metalen behuizing ipv plastic.

Wat is je budget?
Ik hoopte voor max 1400 uit te komen, evt. 1500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik moet soms stukjes vliegen voor werk dus stel een goede accuduur op prijs (in een relatief strak jasje).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met zowel HP, Lenovo, Asus en Dell, sta eventueel open voor andere merken zolang het er professioneel uit ziet.

Enkele opties die ik op het oog had:
- Asus Zenbook: pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FTC-AA052T (met 1600 eur net boven budget)
- Lenovo yoga slim 7 15 inch: pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002YMH) (deze stond met i5 10300H te koop op Paradigit voor 999 euro maar is van de website gehaald omdat het voor Paradigit onbekend was wanneer deze geleverd zou worden).
- HP Envy 15 (staat nog niet op pricewatch. https://store.hp.com/Neth...d=16D92EA&opt=ABH&sel=NTB. Zou eigenlijk vandaag binnenkomen bij HP Store maar wordt nu pas 12 augustus verwacht).

Beste antwoord (via Sleutels op 25-06-2020 13:55)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens een workstation laptop overwogen?

pricewatch: Dell Precision 3541-P3HMY

Prima apparaat. De Quadro P620 is volgens mij vergelijkbaar met een GTX1050.

Alternatief van HP:

pricewatch: HP Zbook 15u G6 6TP58EA

Alleen heeft die een zwakkere GPU, dan ben je beter af met de Dell.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens een workstation laptop overwogen?

pricewatch: Dell Precision 3541-P3HMY

Prima apparaat. De Quadro P620 is volgens mij vergelijkbaar met een GTX1050.

Alternatief van HP:

pricewatch: HP Zbook 15u G6 6TP58EA

Alleen heeft die een zwakkere GPU, dan ben je beter af met de Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleutels
Bedankt voor je reactie!

Ik heb tussen de workstations gezocht en kwam dan vaak voor vergelijkbare specs op een hogere prijs uit (voor een iets minder handzame notebook). Vandaar dat ik ze nog niet overwogen had. Ik zocht op de 1650 gtx omdat ik verwachtte dat ik daar de komende jaren in ieder geval redelijk mee vooruit kan (qua bewerking en games). Of onderschat ik nu misschien de Quadro P620? Verder komt deze inderdaad in de buurt van wat ik zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sleutels schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:20:
Bedankt voor je reactie!

Ik heb tussen de workstations gezocht en kwam dan vaak voor vergelijkbare specs op een hogere prijs uit (voor een iets minder handzame notebook). Vandaar dat ik ze nog niet overwogen had. Ik zocht op de 1650 gtx omdat ik verwachtte dat ik daar de komende jaren in ieder geval redelijk mee vooruit kan (qua bewerking en games). Of onderschat ik nu misschien de Quadro P620? Verder komt deze inderdaad in de buurt van wat ik zoek.
De Quadro is wel wat zwakker. De 1650 moet je meer als een GTX1050Ti vervanger zien qua performance.

Het is wat dat betreft jammer dat de Dell XPS 15 zoveel duurder is. Dat zou echt een ideale laptop zijn.
Dat of een Surface Book 2. Verder zie je allemaal van die vieze consumenten markt gaming laptops.

Het enige wat nog leuk lijkt is deze:

pricewatch: MSI Prestige 14 A10SC-006NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleutels
Inderdaad, veelal 'gaming laptops' die in dit prijssegment voorkomen met RGB lichtjes en alles erop en eraan... Die MSI zit wat mij betreft net op het randje, ga ik nog wat in meer detail naar kijken. XPS was inderdaad perfect geweest als de prijs iets lager zou zijn... Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 07:17
Wat dacht je van deze:
https://laptopparts4less....50DD2-laptop-samenstellen
of deze:
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Ik heb vorige week ook besteld bij deze webshop en hij is goed. Er wordt goed met je meegedacht en de laptops zijn ook nog eens heel goed.
Zelf heb ik de Clevo PC50DF1, echt een super strakke laptop met top specs.
RGB is uit te zetten en kan prima mee naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleutels
Dank voor de tip! Ik ben alleen een beetje huiverig voor dit soort samenstel websites (wellicht onterecht).

Vanochtend weer met HP gebeld, er is namelijk een nieuwe Envy 15 inch verschenen (ep0155nd) op de HP website voor E1499 (i5 10300h, 16 ram, 1660 ti max q, 512 ssd). Degene aan de telefoon vertelde me dat deze vandaag binnen zou komen en dus zeer snel op de website beschikbaar moet zijn. Deze lijkt alle boxjes af te vinken dus ik denk dat ik dan voor deze ga (https://store.hp.com/Neth...d=16D93EA&opt=ABH&sel=DEF).

[ Voor 0% gewijzigd door Sleutels op 25-06-2020 13:57 . Reden: vergeten serienummer van de hp te vermelden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sleutels schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:54:
Dank voor de tip! Ik ben alleen een beetje huiverig voor dit soort samenstel websites (wellicht onterecht).

Vanochtend weer met HP gebeld, er is namelijk een nieuwe Envy 15 inch verschenen (ep0155nd) op de HP website voor E1499 (i5 10300h, 16 ram, 1660 ti max q, 512 ssd). Degene aan de telefoon vertelde me dat deze vandaag binnen zou komen en dus zeer snel op de website beschikbaar moet zijn. Deze lijkt alle boxjes af te vinken dus ik denk dat ik dan voor deze ga (https://store.hp.com/Neth...d=16D93EA&opt=ABH&sel=DEF).
Met die videokaart kan je er wel even tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
nelizmastr schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Met die videokaart kan je er wel even tegenaan :)
maar met die CPU alleen wat minder lang :-)

pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)

Is zoiets niets voor je? Is officieel een gaming notebook maar verder geen toeters en bellen oid qua behuizing en heeft wel gewoon een goed scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Cinemaskoop schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:45:
[...]

maar met die CPU alleen wat minder lang :-)

pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)

Is zoiets niets voor je? Is officieel een gaming notebook maar verder geen toeters en bellen oid qua behuizing en heeft wel gewoon een goed scherm.
Heb je het design gezien? Dat ding heeft een dikkere reet dan Kim Kardashian :+

Dat is als een bankier die komt voorrijden in een Civic met bling bling velgen en een stereo van 5x de dagwaarde van de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
haha valt wel mee hoor.

Het is gewoon ontworpen op performance.

Maar hij is vrij neutraal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QMgu1a3eiQsDAWfL-g6zN4UFnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8seHOjhvMD9eCwFIKsuajsHk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Cinemaskoop schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:13:
haha valt wel mee hoor.

Het is gewoon ontworpen op performance.

Maar hij is vrij neutraal

[Afbeelding]
Geldt dat ook voor een Fiat Multipla?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleutels
Zeker stuk meer performance voor de prijs, maar ik ben het eens met neliz haha. In een vergaderzaal denken ze dat ik m'n draaitafel dan heb meegenomen.
Pagina: 1