Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advertentie activeren

Pagina: 1
Acties:

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:27
Bij het plaatsen van een advertentie krijg je tegenwoordig een email om de advertentie te activeren. Geen probleem omdat je op heel veel website's een activatiemail krijgt tegenwoordig.

Wat dan wel weer raar is, is dat je ingelogd moet zijn om de activatielink te gebruiken. Ik heb dus geen inloggegevens voorhanden op mijn telefoon en kan dus geen advertentie plaatsen. Op lastpass kan ik niet inloggen vanwege veiligheid. Op een pc mijn email openen heb ik al 10 jaar niet meer gedaan. Dat is toch onhandig?

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Nu lijkt het alsof je van jouw probleem, Tweakers zijn probleem wil maken. Jij hebt je wachtwoord niet voorhanden, dat is niet het probleem van Tweakers.

Ik vind het heel realistisch juist. Anders zou je met een soort bruteforce heel veel kunnen activeren.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• OMD
Mimiix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:18:
Nu lijkt het alsof je van jouw probleem, Tweakers zijn probleem wil maken. Jij hebt je wachtwoord niet voorhanden, dat is niet het probleem van Tweakers.

Ik vind het heel realistisch juist. Anders zou je met een soort bruteforce heel veel kunnen activeren.
Nee natuurlijk niet. Je moet al ingelogd zijn om de advertentie te plaatsen en je moet ook toegang hebben tot je e-mail.

Bij activatie mails zoals wachtwoord reset, nieuwsbrief etc gebeurt dit voordat je inlogt. Het is niet gebruikelijk, leuk dat jij het handig vindt maar dat is het bij mijn geschetste situatie natuurlijk niet.

Wachtwoord niet voorhanden gebeurt bij meer mensen hoor, bestaat ui 47 karakters en inloggen op LastPass via 4g kan niet zonder verificatie op een bepaald mail adres.

Inmiddels is het gelukt via omwegen maar het is natuurlijk niet handig.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Kan het plaatsen van de advertentie dan niet even wachten?

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

OMD schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:36:
[...]
Inmiddels is het gelukt via omwegen maar het is natuurlijk niet handig.
Ik blijf dan toch nog steeds bij @Mimiix 's opmerking.

Dat jij je inloggegevens niet voorhanden hebt op mobiel, is misschien niet handig?

Overigens is deze manier van advertentie moeten plaatsen waarschijnlijk een gevolg van oplichters op V&A in het verleden en wellicht heden.

[Voor 18% gewijzigd door Jivebunny op 25-06-2020 14:44]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• OMD
Jivebunny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Ik blijf dan toch nog steeds bij @Mimiix 's opmerking.

Dat jij je inloggegevens niet voorhanden hebt op mobiel, is misschien niet handig?

Overigens is deze manier van advertentie moeten plaatsen waarschijnlijk een gevolg van oplichters op V&A in het verleden en wellicht heden.
Waarom is dan niet handig? Ik heb wel vaker niet al mijn inloggegevens voorhanden, zeker omdat ik een eigen bedrijf heb en meerdere wachtwoord kluizen heb. De reden hoef je me niet te vertellen natuurlijk, dat is nogal logisch waarom ze het hebben gedaan.

Ik blijf erbij dat het niet handig is dat een activatielink naar een pagina linked waarbij je ingelogd moet staan. Ik ken ook geen enkele andere site waar dit zo wordt gebruikt moet ik eerlijk zeggen maar goed, dat zal wel aan mij liggen :P

@enverlin
Zeker, dat heb ik nu ook gedaan. Soms wil je alleen gewoon direct iets afronden in plaats van daar later nog mee bezig te zijn :)

[Voor 7% gewijzigd door OMD op 25-06-2020 15:25]

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Misschien overwegen om je wachtwoorden van lastpass af te halen (als je die niet veilig acht? Bitwarden is bijvoorbeeld open source en zelf te hosten. Ik heb zelf meerdere kluizen ingericht voor mijn werk en heb deze voorhanden op mijn telefoon die altijd via vpn opereert op een bekend netwerk. Ja, ik moet even inloggen in de specifieke kluis, maar die weet ik wel uit mijn hoofd.

Juist met jouw beeld over veiligheid met het niet kunnen inloggen op lastpass vanwege veiligheid, is het toch logischerwijs veiliger van tweakers.net dat je moet inloggen op je activatielink? Zeker als je ook begrijpt waarom het veiliger is?

Handig? Nee, ben ik met je eens. Veiliger? Zeker.

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• OMD
Jivebunny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:29:
Misschien overwegen om je wachtwoorden van lastpass af te halen (als je die niet veilig acht? Bitwarden is bijvoorbeeld open source en zelf te hosten. Ik heb zelf meerdere kluizen ingericht voor mijn werk en heb deze voorhanden op mijn telefoon die altijd via vpn opereert op een bekend netwerk. Ja, ik moet even inloggen in de specifieke kluis, maar die weet ik wel uit mijn hoofd.

Juist met jouw beeld over veiligheid met het niet kunnen inloggen op lastpass vanwege veiligheid, is het toch logischerwijs veiliger van tweakers.net dat je moet inloggen op je activatielink? Zeker als je ook begrijpt waarom het veiliger is?

Handig? Nee, ben ik met je eens. Veiliger? Zeker.
Ik vind Lastpass wel veilig hoor, dacht dat ik ook nergens vermeldde dat dit niet zo was? Je laatste zin zegt eigenlijk alles wel. Handig, absoluut niet, veilig is het zeker. Ik ken echt geen andere site die zo opereert maar nogmaals, dat zal wel aan mij liggen.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

OMD schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:42:
Op lastpass kan ik niet inloggen vanwege veiligheid.
Of ik begrijp je verkeerd, of je geeft daarmee aan dat er iets niet veilig is bij het inloggen op lastpass? Of bedoel je gezien de situatie?

• markisoke
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:04
OMD schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Ik vind Lastpass wel veilig hoor, dacht dat ik ook nergens vermeldde dat dit niet zo was? Je laatste zin zegt eigenlijk alles wel. Handig, absoluut niet, veilig is het zeker. Ik ken echt geen andere site die zo opereert maar nogmaals, dat zal wel aan mij liggen.
Je kunt ook meerdere kluizen van lastpass op een device instellen: https://blog.lastpass.com...inked-accounts-work.html/

• OMD
Jivebunny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Of ik begrijp je verkeerd, of je geeft daarmee aan dat er iets niet veilig is bij het inloggen op lastpass? Of bedoel je gezien de situatie?
Oh haha, dat is misschien wat te kort ja. Ik kan niet inloggen op een externe locatie via 4g of een ander wifi punt dan de bekende punten. Dan krijg je eerst een mail waarbij je een activatielink moet openen (en je niet hoeft in te loggen :P )

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jivebunny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:42:
[...]
De spijker op zijn kop. De activatie e-mail is een maatregel om ongewenste zaken en misbruik tegen te gaan.

Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True