Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook Pro 13” 2016 - Geen backlight

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jorn87
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 29-05 13:22
De backlight van mijn MacBook Pro 13” 2016 is gestopt met werken. SMC en PR-RAM resets geprobeerd, zonder succes. Ook staan de laatste updates erop. Op de website van Apple kwam ik op een serviceprogramma terecht: https://support.apple.com...display-backlight-service

Toen ik Apple belde vroegen ze om de aankoopdatum en een bon. Maar die heb ik niet, omdat ik de MacBook heb overgenomen via Marktplaats. En ik heb de contactgegevens niet meer.

Wat kan ik het beste doen? Kan ik een beroep doen op het consumentenrecht? Fabriekgarantie?

Alle reacties

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 17:09

4POX

Everybody is wired

Er gaan heel veel MacBook Pro stuk omdat de flat cable voor de backlight te kort is. Apple heeft hier als het goed is een repair programma voor. Ik weet niet of die wereldwijd is of alleen voor Amerika.

AKA Rinkel weblog

• Jorn87
Opgelost: via de telefoon kon ik het met Apple niet oplossen. Gelukkig kon Amac mij meteen helpen. Hulde voor Amac, en jammer van Apple. Ik had wel een betere service verwacht.

Edit: de MacBook ben je wel twee weken kwijt. Wel erg lang voor een premium laptop, die vaak voor werk wordt gebruikt.

[Voor 25% gewijzigd door Jorn87 op 24-06-2020 18:28]

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Jorn87 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:26:
Opgelost: via de telefoon kon ik het met Apple niet oplossen. Gelukkig kon Amac mij meteen helpen. Hulde voor Amac, en jammer van Apple. Ik had wel een betere service verwacht.

Edit: de MacBook ben je wel twee weken kwijt. Wel erg lang voor een premium laptop, die vaak voor werk wordt gebruikt.
Hebben ze je ook verteld wat er aan de hand is en hoe ze het gaan oplossen?

AKA Rinkel weblog

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 16:33
Jorn87 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:26:
Opgelost: via de telefoon kon ik het met Apple niet oplossen. Gelukkig kon Amac mij meteen helpen. Hulde voor Amac, en jammer van Apple. Ik had wel een betere service verwacht
Dat is onzin. Er is een programma voor.
Deze devices hebben een display kabel die stuk gaan, specifiek de klacht die jij hebt is hiervan een symptoom.

Hiervoor heb je geen aankoop bon nodig of garantie, Apple heeft het probleem erkent.
https://support.apple.com...display-backlight-service

Amac meld hem gewoon aan bij een AASP en die zal hem vervangen voor je.
Krijg je een heel nieuw scherm.

• Jorn87
Haruhi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Dat is onzin. Er is een programma voor.
Deze devices hebben een display kabel die stuk gaan, specifiek de klacht die jij hebt is hiervan een symptoom.

Hiervoor heb je geen aankoop bon nodig of garantie, Apple heeft het probleem erkent.
https://support.apple.com...display-backlight-service

Amac meld hem gewoon aan bij een AASP en die zal hem vervangen voor je.
Krijg je een heel nieuw scherm.
Ja klopt. Maar via de telefoon kreeg ik het niet voor elkaar. Ik moest zelf diegene aan de telefoon erop wijzen dat er voor dit type model een programma was opgezet. 7(8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Jorn87 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Ja klopt. Maar via de telefoon kreeg ik het niet voor elkaar. Ik moest zelf diegene aan de telefoon erop wijzen dat er voor dit type model een programma was opgezet. 7(8)7
Ze weten heel goed wat fout is. In het verleden heb ik personeel ook op programma's moeten wijzen. Waarschijnlijk is het een onderdeel van de training om niet over de garantie te praten.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True