Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe RTX2070SUPER kan niet updaten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gunghir
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:02
Hey, ik zit met een erg raar probleem.
Ik heb een oude medion akoya van ongeveer 6 jaar.
3 jaar terug heb ik daar de gpu van vervangen naar een gtx1060 6gb en de ddr3 van 4 naar 16. En een nieuwe psu van 750w en een 500gb ssd.

De pc zelf heeft een 2nd gen i7 cpu.

Laatst wilde ik dus een nieuwe RTX2070super installeren. Safe mode boot alle drivers weg met ddu.
Kaart erin en gaan.

Niet dus. Opstarten duurt tergend lang.Het vervelende is dat ik wel gewoon in windows kom. Maar vast zit aan maximaal 1024x800. En een deel van het scherm buiten mijn monitor komt. (3440x1440) ook na de drivers installeren. Windows 10 ziet de drivers gewoon niet. (Versie 2004)

Stuurde een RTX terug omdat ik dacht dat het misschien een doa was. Maar de nieuwe heeft dit dus ook.
Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?

Bedankt!

Beste antwoord (via gunghir op 23-06-2020 10:53)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

gunghir schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:28:
Het moet haast wel mijn bios versie zijn (american megatrends in 4.6.6 04/03/2011) lees op 2 verschillende fora's mensen met hetzelfde probleem. Dat niets boven gtx1070 werkt. Jammer!
Goedkoopste fix is een B75 bordje scoren als je er een betaalbaar kan vinden (lees 50 euro of minder).
Anders doorsparen en een nieuw bord, CPU en RAM halen. H61 zou ik niet doen, veel oudere H61 borden hebben ook problemen met nieuwere kaarten.

[Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 23-06-2020 10:49]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Klinkt als een instelling van de drivers. Alles op default gezet?

Verder neem ik aan dat je de rest ook gaat upgraden? Of is het geen gamepc, want je processor zal een behoorlijke kluif krijgen aan de 2070S. Zeg maar gerust een bottleneck.

• gunghir
br00ky schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:52:
Klinkt als een instelling van de drivers. Alles op default gezet?

Verder neem ik aan dat je de rest ook gaat upgraden? Of is het geen gamepc, want je processor zal een behoorlijke kluif krijgen aan de 2070S. Zeg maar gerust een bottleneck.
Gekke vraag misschien maar wat bedoel je met de drivers op default zetten?
Ik wis met ddu all drivers en boot vervolgens windows op.Ja uiteindelijk is het plan om het moederbord cpu en ram eruit te doen. Bedankt voor je reactie.

Het enigste wat ik kan vinden online is dat sommige bios versies niet werken met RTX kaarten en/of windows 10 sub v 1903 ook niet werkt, Maar wat ik zei, ik krijg gewoon beeld :/ En de 1060 werkt prima verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:50

br00ky

Moderator Harde Waren
gunghir schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Gekke vraag misschien maar wat bedoel je met de drivers op default zetten?
In nvidia control panel geen rare instellingen ingevuld. Niet per ongeluk een overscan aanstaan?
Het enigste wat ik kan vinden online is dat sommige bios versies niet werken met RTX kaarten en/of windows 10 sub v 1903 ook niet werkt, Maar wat ik zei, ik krijg gewoon beeld :/ En de 1060 werkt prima verder.
BIOS issue kan inderdaad, maar dan verwacht je volgens mij door legacy BIOS helemaal geen beeld, maar wellicht kan iemand mij daar corrigeren.

• gunghir
Het moet haast wel mijn bios versie zijn (american megatrends in 4.6.6 04/03/2011) lees op 2 verschillende fora's mensen met hetzelfde probleem. Dat niets boven gtx1070 werkt. Jammer!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:14
Het verast me wel dat moederbord ook compatibel moet zijn met gpu, nog nooit meegemaakt.

Dat is jammer Idd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

gunghir schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:28:
Goedkoopste fix is een B75 bordje scoren als je er een betaalbaar kan vinden (lees 50 euro of minder).
Anders doorsparen en een nieuw bord, CPU en RAM halen. H61 zou ik niet doen, veel oudere H61 borden hebben ook problemen met nieuwere kaarten.

[Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 23-06-2020 10:49]

• gunghir
nelizmastr schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Top! Ik neem aan oude stock/tweedehands ebay/marktplaats?
En dan gewoon alles overzetten van me oude mobo, (inc fan van de cpu?) Dat is idd wel een leuke oplossing rond de 50 euro lukt dit ook wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

gunghir schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Top! Ik neem aan oude stock/tweedehands ebay/marktplaats?
En dan gewoon alles overzetten van me oude mobo, (inc fan van de cpu?) Dat is idd wel een leuke oplossing rond de 50 euro lukt dit ook wel.
Als het goed is kan je inderdaad je cpu en koeler hergebruiken.
Veel OEM systemen hebben een koeler met schroeven, dus vergeet
dan niet ook de backplate (indien mogelijk) eraf te halen.

Kijk bijv. even hier, of op MP idd.

https://tweakers.net/moed...AUWWJOUpW0UomxpZmSrG1tbUA

Evt. zijn sommige zelfs nieuw te vinden, maar dat zou ik niet direct aanraden omdat sommige onnodig duur zijn.

https://tweakers.net/moed...AVFlijpJVtJKJsaWZUmxtbS0A

• gunghir
nelizmastr schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Als het goed is kan je inderdaad je cpu en koeler hergebruiken.
Veel OEM systemen hebben een koeler met schroeven, dus vergeet
dan niet ook de backplate (indien mogelijk) eraf te halen.

Kijk bijv. even hier, of op MP idd.

https://tweakers.net/moed...AUWWJOUpW0UomxpZmSrG1tbUA

Evt. zijn sommige zelfs nieuw te vinden, maar dat zou ik niet direct aanraden omdat sommige onnodig duur zijn.

https://tweakers.net/moed...AVFlijpJVtJKJsaWZUmxtbS0A
Nogmaals bedankt voor je hulp!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True