Beste leden,
tijd terug dat ik hier actief was (heb zelfs nieuwe gebruikersnaam dienen aan te maken, maar goed
)
Tijdens de crisis heb ik mijn oude Macbook nog gevonden.
Hij werkt nog steeds maar is sterk verouderd (Youtube en Facebook werken bijvoorbeeld niet meer).
Loont het zich om dat ding nog te laten updaten of heeft een update weinig zin want wie weet hoe lang hij nog meegaat?
Huidige specs:
Macbook 2.1 uit 2007, A1181, 2139
"Core 2 Duo" 2.0 13" (White/07)
2 GB RAM
Mac OS 10.4.11
Defecte batterij
Adapter heeft 1 kabel open liggen maar werkt nog steeds
Update mogelijk voor EUR 95 bij lokaal computer bedrijf:
RAM update naar 4GB
Plaatsen SSD
Update naar Mac OS 10.7.5
Wellicht kan ik een batterij en een oplader goedkoop vinden, samen voor rond de 40/45 euro.
Al met al zouden de kosten kunnen uitkomen op ongeveer een EUR 140.
Als ik eBay en Marktplaats bekijk kan ik voor dat bedrag ook direct hetzelfde type computer kopen.
tijd terug dat ik hier actief was (heb zelfs nieuwe gebruikersnaam dienen aan te maken, maar goed
Tijdens de crisis heb ik mijn oude Macbook nog gevonden.
Hij werkt nog steeds maar is sterk verouderd (Youtube en Facebook werken bijvoorbeeld niet meer).
Loont het zich om dat ding nog te laten updaten of heeft een update weinig zin want wie weet hoe lang hij nog meegaat?
Huidige specs:
Macbook 2.1 uit 2007, A1181, 2139
"Core 2 Duo" 2.0 13" (White/07)
2 GB RAM
Mac OS 10.4.11
Defecte batterij
Adapter heeft 1 kabel open liggen maar werkt nog steeds
Update mogelijk voor EUR 95 bij lokaal computer bedrijf:
RAM update naar 4GB
Plaatsen SSD
Update naar Mac OS 10.7.5
Wellicht kan ik een batterij en een oplader goedkoop vinden, samen voor rond de 40/45 euro.
Al met al zouden de kosten kunnen uitkomen op ongeveer een EUR 140.
Als ik eBay en Marktplaats bekijk kan ik voor dat bedrag ook direct hetzelfde type computer kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door JL... op 23-06-2020 08:16 ]