Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG 31MU97-B start niet meer op door grove ontwerpfout

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

• MadButcher
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10-06 18:04
Hoi, ik ben pissed off over LG. Ik heb een 5-jaar oude monitor van 1100 euro die ik feitenlijk nu al op de schroothoop kan gooien omdat er een grove ontwerpfout in zit die ze nooit hebben opgelost.
Hieronder de reactie van LG waarbij ze net doen of hun neus bloedt.
En daaronder mijn klacht die ik maar de klantenservice van LG heb gestuurd waar in te lezen is wat het probleem is: na een powerloss valt een eeprom in een verkeerde status waardoor de monitor niet meer op te starten is.
Als het een auto was geweest was er al lang een terugroep-actie geweest.
Al vaker het idee gehad dat er koekebakkers bij klantenservices werken.

p.s.
Ik heb ook een LG OLED TV, en ik zat die nieuwe 48 inch-versie te overwegen bij mijn PC (heb groot bureau),
maar zo heb ik daar geen zin meer in om nog iets van LG te kopen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Van: lgcarecenter@lge.com
Datum: 22 juni 2020 11:27:09 CEST
Aan:
Onderwerp: LG Customer Inquiry [This email address is used for outgoing mail only]

Geachte heer,

Bedank voor u bericht, wij begrijpen dat het vervelend is om in een periode van 5 jaar, 2x een defect aan uw televisie te ondervinden.
U gaf aan dat uw monitor het niet meer doet nadat er een hoofdzekering defect is geraakt in uw meterkast.
Wij ervaren niet dat deze klacht opvallend vaak gemeld wordt op dit toesteltype.Wij gaan ervan uit dat u heeft gecontroleerd of de monitor zelf aan staat.
Indien een apparaat buiten garantie is geraakt zijn er kosten verbonden aan de reparatie.
De hoogte van de kosten zijn ons op voorhand niet bekend Als wij een monteur voor u inboeken, zal deze binnen 2 werkdagen contact opnemen met u.
De monteur zal u vervolgens per telefoon en email meedelen wat de kosten zijn. Indien u het hier niet mee eens bent, verzoeken wij u om tezijnertijd de opgave naar ons toe te sturen met een duidelijk omschrijving van hetgeen u van LG verlangt in deze.
Wij zullen u verzoek vervolgens zo snel mogelijk in behandeling nemen en hierop terugkomen.

Om uw monitor te kunnen inboeken hebben wij het volgende van u nodig :

serienummer
productcode
modelnummer
aankoopsdatum

Op ontvangst hiervan zullen wij de reparatie inboeken en zal de monteur zoals eerder aangegeven contact met u opnemen.
Met begrip voor uw onvrede, hopen wij u hiermee toch volledig te hebben geinformeerd en wachten op de verzocht informatie.

Met vriendelijke groet,
*knip*
LG Electronics
customer service

Let op! Heeft u nog vragen of wilt u reageren op deze e-mail, klik dan op onderstaande link.

Reageer op onze email

Uw mening telt! Hiermee helpt u onze dienstverlening te verbeteren. Dank u wel.
Hoe tevreden bent u over de wijze waarop uw e-mail is beantwoord?
Zeer tevreden
Tevreden
Neutraal
Ontevreden
Zeer ontevreden

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Received Date : 19/06/2020 09:33 44
The type of inquiry : Customer Service
Product/Model No. : Monitor/31MU97-B

Geachte LG-medewerker,

Mijn 5 jaar oude LG 31MU97 is nu voor de 2x keer stuk. Gaat niet meer aan.
Via https://www.monitorkapot.nl/Reviews kwam ik er achter dat defecten van deze monitor heel veel voorkomen.
Zo ben ik er achter gekomen dat het veelal komt door een failstate van een eeprom door een powerloss waarna de monitor niet meer kan opstarten.
De eerste keer is ie gerepareerd onder garantie in december 2017 bij CE Repair in Mijdrecht, printplaat/mobo is toen vervangen.

Dit is een grove ontwerpfout, dit mag niet kunnen bij een monitor van 1100 euro.
Het mag niet kunnen dat als de (hoofd)zekering in de meterkast eruit vliegt, dat dan daarna de monitor niet meer opstart.
Ik verwacht dat zo'n monitor circa 10 jaar mee moet kunnen gaan, en niet maar een paar jaar.
Is er voor deze ontwerpfout een aparte regeling van LG?

[Voor 0% gewijzigd door br00ky op 23-06-2020 08:34]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat je doel precies is met dit topic is me niet duidelijk. Het lijkt nu vooral op een rant die is gestoeld op frustratie. Dat is geen grond voor een discussie. Hierbij dus een slotje. Mocht je insteek toch anders zijn, dan kan je me natuurlijk altijd een bericht sturen. Je hebt verder al een (korte) review geschreven. Dat lijkt me bij uitstek de plek om je ervaringen kwijt te kunnen.

Heb je specifieke vragen omtrent garantie e.d., dan hoort je vraag thuis in Shopping Forum. Gebruik dan aub geanonimiseerde mails, want het boeit niet wie jou klacht heeft behandeld.

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True