Drone controller kapot -joystick blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Beste mensen,

[YouTube: Fimi X8 SE controller joystick problem]

Ik ben een trotse bezitter van een Xiaomi Fimi X8 SE en heb inmiddels al meer dan 30 vlieguren erop zitten. Ik heb RCA-Light en vlieg af en toe voor beelden voor bedrijfjes. Ook monteer ik en is het 1 grote hobby van mij. Sinds gister tijdens de opnames, gedroeg de drone zich vreemd.

Na kalibratie te doen vandaag, ontdekte ik dat 1 van mijn joysticks blijft hangen. Het centreert niet meer zoals het moet. Ik heb een video geupload waar dit duidelijk zichtbaar is. Weten jullie zo of dit te fixen is? Of dat er eventueel een soort repair store is die dit kan handelen?

Ik hoor het graag,

Darcey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De constructie van dat terugveren is heel simpel te begrijpen en zelf op te lossen als het bv een slappe veer is of een scharnierpunt stroef loopt. (toevallig klem gezeten of iets overheen gemorst?)

Is het de potmeter wordt het soms lastig een juiste te vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Bedankt voor je snelle reactie. Er is niks bijzonders mee gebeurd... Stel dat het veertje op is, wordr het ook een uitdaging om een passende te vinden, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 12:23
Kan ook vuil zijn wat in de gimbal terecht is gekomen waardoor deze blijft hangen. Even openmaken en uit elkaar halen. Dat is was gepriegel en werk maar niet lastig. Een veertje slijt normaal niet, dan is er eerder een steuntje afgebroken.