Toon posts:

PC Herstart zich vanzelf

Pagina: 1
Acties:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de volgende configuratie:
Intel Core i7-5820K Boxed
MSI X99A SLI Plus
MSI GeForce RTX 2060 Super Ventus GP OC
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4C3200C16
Corsair Professional Gold AX750
Samsung 970 EVO 1TB
Samsung 830 128GB
2x SATA HDD
Ocolus Rift S

Tijdens het gamen (iRacing) heb ik dat mijn pc zich spontaan zonder melding herstart dit lijkt alleen te gebeuren als ik de Rift S gebruik, heb ik deze losgekoppeld en rij ik op het beeldscherm gaat het goed.

Ik heb al eens prime95 laten draaien voor 2 uur en hier krijg ik geen meldingen van ook het draaien van de ingebouwde memtest van Windows geeft ook geen meldingen.

De temperatuur van het systeem blijft ook laag genoeg, ik had de CPU eerst op 4.2Ghz draaien en hoopte dat door dit terug te zetten zonder OC het probleem verholpen zou zijn, maar helaas.

Als ik de voltages bekijk tijdens het draaien van prime95 zie ik het volgende:

Volgens mij is dit allemaal binnen de waardes.

Het lijkt te zijn begonnen toen ik mijn Rift S ben gaan gebruiken en mijn Gainward GeForce GTX 680 heb vervangen voor de MSI GeForce RTX 2060 Super Ventus GP OC.

Iemand een idee?

[Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 22-06-2020 22:41]

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:05

jgj82

Ja, maar = nee

Staat er iets in het errorlog?

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Kun je je videokaart ook eens (tegelijkertijd met Prime95) stressen met MSI Afterburner?

Je voeding zou prima moeten zjin, maar gaat denk ik al een tijdje mee? Hier begint de stabiliteit van het systeem.
Eerst softwarematige problemen uitsluiten. BIOS/UEFI reset en desnoods even een clean install op een losse schijf mocht je die hebben liggen, en weer even testen met iRacing.

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jgj82 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:19:
Staat er iets in het errorlog?
Nee helaas, daar heb ik als eerst gekeken of ik iets kon vinden maar meer dan dit krijg ik niet.
De vorige afsluiting van het systeem om 20:23:28 op ‎22-‎6-‎2020 is onverwacht gebeurd.
PD2JK schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:29:
Kun je je videokaart ook eens (tegelijkertijd met Prime95) stressen met MSI Afterburner?

Je voeding zou prima moeten zjin, maar gaat denk ik al een tijdje mee? Hier begint de stabiliteit van het systeem.
Eerst softwarematige problemen uitsluiten. BIOS/UEFI reset en desnoods even een clean install op een losse schijf mocht je die hebben liggen, en weer even testen met iRacing.
Ik kan de optie niet vinden in MSI Afterburner bedoel je niet MSI Kombustor?
De voeding is bij mij verdacht, maar als ik de voltage waardes uitlees zijn die prima en vallen die binnen de grenzen en ik kan dan niet verklaren waarom een prime95 voor 2 uur zonder problemen gaat.

Zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat ik teveel USB aansluitingen gebruik op het moederbord en dat die daardoor crasht. Mogelijk heeft de Rift S teveel voltage nodig en alles bij elkaar dit dan teveel wordt?

[Voor 60% gewijzigd door FabiandJ op 23-06-2020 15:32]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 14:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dat zou een eerste keer zijn dat ik daar van hoor... Als je USB C behoorlijk gebruikt dan kan je er 75W overheen trekken. Maar dat is een hele 30" monitor. Meestal is een VR headset iets van 5V 2A per poortje ofzo, en dat dan misschien 2x + 2x voor de controller, hoewel daar 0.5A al veel voor is.

Dus laat dat 25W zijn... Natuurlijk kan dat het ding over de grens pushen, maar dat lijkt mij zeer on waarschijnlijk. Kan je overigens emuleren door een paar apparaten over USB op te laden, gamepads erin en dan je reguliere benchmarks draaien.

Een harde reset zomaar uit het niets zonder Windows Administrative events bestaat niet, dan kijk je wellicht nie op de juiste plek? Zelfs als je zelf gewoon de reset knop indrukt, krijg je daar een vermelding van na recovery.

Alternatief zou je kunnen denken aan oververhitting, maar dat zou je natuurlijk al kunnen zien in de losse benchmarks. Toch lijkt het mij de moeite om even te kijken met een overlay wat er gebeurt tijdens de game. Het zou zomaar kunnen dat het b.v. single core strest en je CPU daar anders op reageert dan nette instructiesets van prime, en dat er b.v. één core 105C wordt en daarom de direct shutdown triggert.

Allemaal wat onwaarschijnlijk. Maar goed, wie weet is het wel de Rift die ergens kortsluiting maakt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee