Beste tweakers, ik heb na een tijdje toch besloten de trekker over te halen en een flinke upgrade te gaan doen voor mijn game pc. Dit komt met name doordat ik er warzone mee zou willen spelen, wat nu niet mogelijk is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan ermee te gamen. Het spel waarbij ik met mijn huidige setup tegen problemen aanloop is warzone. Verder zal het wat studeren zijn en af en toe een foto / video bewerken met photoshop / premiere pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb momenteel een upgrade van 700 euro samengesteld, dat vind ik een redelijk bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ter informatie is hier mijn huidige systeem:
Hierin heb ik de cpu, moederbord, en crucial ballistix setje er later ingezet toen ik deze kreeg van iemand.
Ik had bedacht de voeding, kast, stel hdd's en een ssd hiervan te houden.
Dan heb ik momenteel twee 1080p 60hz (1 IPS, 1 TN) staan, welke ik graag zou blijven gebruiken.
Deze monitoren kunnen DVI-D en HDMI hebben, maar geen DP.
Wel dacht ik erover later eventueel een nieuwe monitor te kopen waarbij ik 1440p en/of 144hz en/of FreeSync overweeg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik zelf al samengesteld:
Hierbij ben ik van plan de 5700 danwel met een bios flash danwel met een power play tables mod naar ongeveer de performance van een 5700xt te krijgen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen expliciete voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ietwat stil / koel zou prettig zijn, maar geen groot punt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Ik ben voornamelijk uit op een systeem met zo veel mogelijk bang-for-buck. Graag spendeer ik mijn geld optimaal en doe ik hier nog een paar jaar mee. Graag zou ik horen of ik met deze componenten goed in deze richting zit.
2. Ik heb enige twijfel of ik niet beter een nieuwe B550 chipset mobo kan aanschaffen. Zou ik daar beter aan doen of maakt dat niet zo veel uit? Ik ben mij bewust van zen3, maar dat komt pas rond oktober en dat duurt mij te lang.
3. Is het setje intern geheugen goed? Waarom wel/niet?
4. Zoals boven genoemd gaat er geen DP in de twee monitoren die ik heb staan. De 5700 heeft als output 1x HDMI, 3x DP. Ofwel, daar moet een DP output naar een DVI of HDMI input omgezet worden. Zal ik hier een adapter voor kopen DP -> DVI of een kabel met de twee verschillende standaarden aan een uiteinde?
5. Doe ik goed aan een extra (intake?) fan installeren? Hoe nodig is dit? Er zit nu 1 intake en 1 outtake fan op.
6. Hoe veel voordeel heb je aan een aftermarket cpu koeler? Ik heb gelezen dat de stock koeler voldoet als ik niet ga overclocken, in hoeverre klopt dit?
Ik hoop dat ik hiermee voldoende info heb gegeven. Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan ermee te gamen. Het spel waarbij ik met mijn huidige setup tegen problemen aanloop is warzone. Verder zal het wat studeren zijn en af en toe een foto / video bewerken met photoshop / premiere pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb momenteel een upgrade van 700 euro samengesteld, dat vind ik een redelijk bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ter informatie is hier mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GV-R938WF2-4GD | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport XT BLS2C4G3D169DS3CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2KIT51264BC1339 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Thermaltake Smart M650W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Hierin heb ik de cpu, moederbord, en crucial ballistix setje er later ingezet toen ik deze kreeg van iemand.
Ik had bedacht de voeding, kast, stel hdd's en een ssd hiervan te houden.
Dan heb ik momenteel twee 1080p 60hz (1 IPS, 1 TN) staan, welke ik graag zou blijven gebruiken.
Deze monitoren kunnen DVI-D en HDMI hebben, maar geen DP.
Wel dacht ik erover later eventueel een nieuwe monitor te kopen waarbij ik 1440p en/of 144hz en/of FreeSync overweeg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik zelf al samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 96,23 | € 96,23 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 | € 380,80 | € 380,80 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 64,25 | € 64,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 706,28 |
Hierbij ben ik van plan de 5700 danwel met een bios flash danwel met een power play tables mod naar ongeveer de performance van een 5700xt te krijgen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen expliciete voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ietwat stil / koel zou prettig zijn, maar geen groot punt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Ik ben voornamelijk uit op een systeem met zo veel mogelijk bang-for-buck. Graag spendeer ik mijn geld optimaal en doe ik hier nog een paar jaar mee. Graag zou ik horen of ik met deze componenten goed in deze richting zit.
2. Ik heb enige twijfel of ik niet beter een nieuwe B550 chipset mobo kan aanschaffen. Zou ik daar beter aan doen of maakt dat niet zo veel uit? Ik ben mij bewust van zen3, maar dat komt pas rond oktober en dat duurt mij te lang.
3. Is het setje intern geheugen goed? Waarom wel/niet?
4. Zoals boven genoemd gaat er geen DP in de twee monitoren die ik heb staan. De 5700 heeft als output 1x HDMI, 3x DP. Ofwel, daar moet een DP output naar een DVI of HDMI input omgezet worden. Zal ik hier een adapter voor kopen DP -> DVI of een kabel met de twee verschillende standaarden aan een uiteinde?
5. Doe ik goed aan een extra (intake?) fan installeren? Hoe nodig is dit? Er zit nu 1 intake en 1 outtake fan op.
6. Hoe veel voordeel heb je aan een aftermarket cpu koeler? Ik heb gelezen dat de stock koeler voldoet als ik niet ga overclocken, in hoeverre klopt dit?
Ik hoop dat ik hiermee voldoende info heb gegeven. Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!