Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Audio => Geluidsgolf diagram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sublieme Dennis
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-05 16:12
Beste Tweakers,

Ik heb een beetje een aparte vraag maar even ik zoek iemand die mij advies kan geven over het volgende;

Ik heb een audio/video opname van mijn reeds overleden vader met een fragment die mij heel dierbaar is. Ik zou deze graag als geluidsgolf/tatoeage willen dragen als eerbetoon aan mijn vader. Ik heb echter na veel googlen nog geen antwoord/software gevonden die mij hiermee kan helpen en aangezien ik nul ervaring heb met audio bewerking hoop ik dat iemand mij hier kan helpen.

Heeft iemand hier een idee welke software ik hiervoor het beste kan gebruiken of wellicht een site waar ik iemand kan inhuren hiervoor? Alle hulp is welkom, als ik iets simpels over het hoofd hebt gezien mijn excuus.

Alvast bedankt voor de moeite,

Dennis

Beste antwoord (via Sublieme Dennis op 23-06-2020 09:56)

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:08
Je kunt je opname inladen in iets als Audacity en dan naar de golfvorm kijken of een spectrum analyse doen.

Neem ook je eigen stem eens op en vergelijk die dan die met een opname van iemand totaal anders en vraag je dan af of dat beeld bijzonder genoeg is om als tatoeage te zetten? Mij lijkt die golfvorm iets wat je eerder verwerkt in een fotocollage of iets dergelijks, daar kun je veel beter detail behouden?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:08
Je kunt je opname inladen in iets als Audacity en dan naar de golfvorm kijken of een spectrum analyse doen.

Neem ook je eigen stem eens op en vergelijk die dan die met een opname van iemand totaal anders en vraag je dan af of dat beeld bijzonder genoeg is om als tatoeage te zetten? Mij lijkt die golfvorm iets wat je eerder verwerkt in een fotocollage of iets dergelijks, daar kun je veel beter detail behouden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sublieme Dennis
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-05 16:12
Dankjewel, ik ga het eens proberen.
Je hebt wel gelijk maar omdat het zo persoonlijk is gaat het mij er meer om dat ik weet wat het is dan anderen :) Bedankt voor je moeite in ieder geval!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True