Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WordPress Plugin] Contact Form 7 aanpassen via database

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Buur75
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06-06 16:05
Ik gebruik Wordpress het liefst met zo min mogelijk plugins, maar de Contact Form 7 formulieren-plugin schijnt een erg populaire te zijn, en daar gaat mijn vraag over:

Ik werk aan een site waar heel veel formulieren in staan die met deze plugin zijn gemaakt. In elk formulier staat een e-mailadres opgeslagen waar de gegevens na het invullen naar toe worden gestuurd. Nu moet dit e-mailadres worden aangepast in elk van de formulieren, en dat kan in WordPress alleen maar als je de formulieren één voor één bewerkt. Te veel werk. Dat kan natuurlijk via een eenvoudige query in de database.

De gegevens van de formulieren worden opgeslagen in de tabel waar ook de standaard Wordpress-posts in worden opgeslagen (wp_posts). De informatie staat in het veld 'post_content', het ze worden gekenmerkt door het veld 'post_type' dan 'wpcf7_contact_form' is.

Nu heb ik in de database met mijn query heel gemakkelijk overal het e-mailadres aangepast, en als ik een SELECT doe, dan zie ik ook dat mijn query is gelukt. Echter, als ik naar de Wordpress-admin ga, en de formulieren bekijk, dan staat het oude e-mailadres er nog in?!? Ook als ik alle andere dingen van het formulier aan pas in de database, heeft dit in de admin geen enkel effect. Dit kan gewoon niet! Hoe is dit mogelijk.

Mijn vragen:
  1. Waar komt de informatie/instelling van elk formulier vandaan, terwijl het in de database anders staat?
  2. Waarom kan ik met mijn volgende query, die goed werkt, niet alle e-mailadressen die in deze plugin zijn gebruikt aanpassen?
code:
1
2
3
UPDATE `wp_posts` 
SET `post_content` = REPLACE (`post_content`, 'info@oude-mail-adres', 'info@nieuwe-mail-adres')
WHERE `post_type` = 'wpcf7_contact_form';

Alle reacties

• eheijnen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-06 06:27
Als ik het goed heb gezien is er een forum voor CF7 te vinden via hun site. Misschien dat ze daar nog een oplossing weten.

In hun documentatie wordt er gesproken over TAGS. Ben er niet dieper ingedoken maar als deze globaal zijn toe te passen dan zou ik dat zeker doen als je nu toch aan het aanpassen bent. Dan kun je, bv., op basis van een tag het sender veld van een groep formulieren aanpassen als dat nog eens nodig mocht zijn.

Andere mogelijkheid om er achter te komen wat er gebeurt:
Op de (test) mysql server de query log inschakelen en kijken wat er gebeurt als je een form aanpast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

TheDane

1.618

En als je in de database (in alle tabellen) zoekt naar het betreffende (oude) emailadres? Het zou me niet verbazen als dat adres serialized in wp_options wordt opgeslagen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True