Mijn pc is echt toe aan vervanging, want ik ben de troste eigen naar van de Medion Erazer PC X5703 D. Ik heb natuurlijk wat upgrades gedaan over de tijd. Ik heb de video kaart 1x ge upgrade naar de GeforceG GTX 760, en het geheugen geupgrad naar 32GB.
Wat ik je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet een beetje net zoals mijn huidige:
Ik heb er toen der tijd de actie prijs van 1.699 euro er voor neer gelegd. En ik ben best willend er voor te betalen immers ik hoop er even lang er mee te doen. Componenten zal ik waarschijnlijk ook upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou in ieder geval wat goede front IO willen hebben (USB 3.0/3.1)
Aan de hand van de best buy guide heb ik al ongeveer een groffe lijst opgesteld
Ga je overklokken?
Niet echt, tenzij het niet ten kosten gaat van stabiliteit van het systeem. Maar vaak is het niet echt nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een paar vragen, ik wil het systeem zo stil mogelijk hebben. Daar bij ben ik bewust van airflow een dingetje is en ik zit dus beetje in de knoop met de kast moet ik gaan voor een open kast (zoals bijv: Pure Base 500DX) of een gesloten kast (zoals bijv: NZXT H710)
Verder qua case zou ik ook graag ook iets met stof filters nu moet ik af en toe stofzuigen en met lucht busje het systeempje poetsen vind ik toch eng.
Ook vind ik RBG super cool, graag wil ik het wel uit kunnen zetten als ik de PC aan laat (wat vaak gebeurt).
Verder ook wat advies, waar het een onsje minder kan. Ik ben vrij zeker van het geheugen want als ik nu af en toe Docker + Java draai gaat het hard met het geheugen. Maar qua video kaart weet ik gewoon te weining van het hoeft niet top of the line zijn, maar beetje modern mag wel heb tegenwoordig 32`` curved schermen en die 2 stuks heeft het kaartje af en toe moeijlijk mee.
Al vast bedankt voor jullie input
.
Wat ik je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet een beetje net zoals mijn huidige:
- Gamen
- Java programeren
- Luminar 4 (foto bewerken)
Ik heb er toen der tijd de actie prijs van 1.699 euro er voor neer gelegd. En ik ben best willend er voor te betalen immers ik hoop er even lang er mee te doen. Componenten zal ik waarschijnlijk ook upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou in ieder geval wat goede front IO willen hebben (USB 3.0/3.1)
Aan de hand van de best buy guide heb ik al ongeveer een groffe lijst opgesteld
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 204,01 | € 204,01 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2070 Super 8G | € 624,05 | € 624,05 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Pro 3,5", 10TB (ST10000DM0004) | € 294,- | € 294,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 171,- | € 171,- |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x Zwart | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 255,13 | € 255,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.077,96 |
Ga je overklokken?
Niet echt, tenzij het niet ten kosten gaat van stabiliteit van het systeem. Maar vaak is het niet echt nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een paar vragen, ik wil het systeem zo stil mogelijk hebben. Daar bij ben ik bewust van airflow een dingetje is en ik zit dus beetje in de knoop met de kast moet ik gaan voor een open kast (zoals bijv: Pure Base 500DX) of een gesloten kast (zoals bijv: NZXT H710)
Verder qua case zou ik ook graag ook iets met stof filters nu moet ik af en toe stofzuigen en met lucht busje het systeempje poetsen vind ik toch eng.
Ook vind ik RBG super cool, graag wil ik het wel uit kunnen zetten als ik de PC aan laat (wat vaak gebeurt).
Verder ook wat advies, waar het een onsje minder kan. Ik ben vrij zeker van het geheugen want als ik nu af en toe Docker + Java draai gaat het hard met het geheugen. Maar qua video kaart weet ik gewoon te weining van het hoeft niet top of the line zijn, maar beetje modern mag wel heb tegenwoordig 32`` curved schermen en die 2 stuks heeft het kaartje af en toe moeijlijk mee.
Al vast bedankt voor jullie input
I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright