Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs18
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 05:47
Gisteren heb ik gemerkt dat de oorspeaker kraakt tijdens het afspelen van geluid maar ook tijdens het bellen.
Vorige week heb ik de laatste update geinstalleerd, maar daarna is het tot gisteren goed gegaan dus ik vermoed niet dat het aan de ios update ligt.

Ik heb gelezen dat de krakende oorspeaker bij de iphone x een probleem is geweest in het begin.
Echter heb ik de telefoon al sinds de release en heeft het altijd goed gedaan.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik de speaker laten vervangen?

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de oorspeaker? Blijft de kwaliteit goed of worden er meestal mindere kwaliteit ( lees chinese namaakrotzooi) ingezet.
Alvast dank voor de reacties.

Beste antwoord (via Thijs18 op 25-06-2020 15:53)

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 12:03
Thijs18 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:19:
Ik heb met een alcoholdoekje de opening van de oorspeaker gepoetst en de problemen zijn verdwenen.
Heel vreemd. Had deze oplossing ergens op internet gevonden.
Het is vuil in de speaker waardoor er te weinig lucht verplaatst kan worden voor geluid.
Omdat de spoel groter is dan de huidige luchtverplaatsing krijg je een drukopbouw.

Dit manifesteert zich in distorsie van het geluid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb wel ervaring met het vervangen van oorspeakers

Als je het door de shop om de hoek laat doen dan krijg je of refurb (lees gered van telefoons die ze hebben laten sterven op de tafel) of je krijgt inderdaad een bmerk woke ook prima hun werk dient

Iedere ship die tegen jou zegt we gebruiken originele onderdelen liegt dattie barst.

Wil je origineel, dan moettie naar Apple en dan kost het beduidend meer

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs18
Bedankt voor uw reactie. Dan zal ik eens naar zo’n winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik heb nu bijna een jaar hetzelfde probleem met mijn iPhone X. Ik las ook destijds dat het een bekend euvel was. Ik stoor mij er niet meer aan, maar het hoort niet. Maar kwam erachter dat ik vrij weinig de speaker echt gebruik en al helemaal niet hard zet.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs18
Maar de oorspeaker geeft ook krakend geluid tijdens het bellen en dat is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
Thijs18 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:26:
Maar de oorspeaker geeft ook krakend geluid tijdens het bellen en dat is erg vervelend.
Dat klopt. Merk dat ik sinds ik m’n AirPods heb die veel gebruik en als ik die niet in heb zit ik vaak in de auto of ik zet t geluid iets zachter. Ik heb er mee leren leven denk ik 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 23-06-2020 10:11 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs18
Ik heb met een alcoholdoekje de opening van de oorspeaker gepoetst en de problemen zijn verdwenen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 12:03
Het is vuil in de speaker waardoor er te weinig lucht verplaatst kan worden voor geluid.
Omdat de spoel groter is dan de huidige luchtverplaatsing krijg je een drukopbouw.

Dit manifesteert zich in distorsie van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs18
Ah vandaar. Hartelijk dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 17:00
Goede tip, bedankt! Had hetzelfde probleem, ook al van alles geprobeerd. Stond al op het punt om naar een service center te gaan.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs18
writser schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:42:
[...]

Goede tip, bedankt! Had hetzelfde probleem, ook al van alles geprobeerd. Stond al op het punt om naar een service center te gaan.
Fijn dat je er ook mee geholpen bent. :)
Pagina: 1