Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[watchOS 7 Beta] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.517 views

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:59
Apple heeft watchOS 7 voor de Apple Watch aangekondigd. De update brengt nieuwe gezondheidsfuncties, wijzerplaten en andere verbeteringen naar de Apple Watch.

Ieder jaar presenteert Apple tijdens de WWDC de nieuwste software-update voor de Apple Watch. Daar is 2020 geen uitzondering op: later dit jaar komt namelijk watchOS 7 uit. En wat ook geen uitzondering is: nieuwe gezondheidsfuncties en nog veel meer!

watchOS 7 in het kort

Dit zijn de belangrijkste punten van watchOS 7:
  • Verschijnt in het najaar voor de Apple Watch
  • Nieuwe gezondheidsfuncties zoals de slaap-app
  • Meerdere complicaties voor dezelfde app
  • Diverse nieuwe wijzerplaten en andere verbeteringen

Wijzerplaten delen en instellen

Apple heeft het instellen van wijzerplaten opnieuw ontworpen. Het gaat nu een stuk makkelijker en ontwikkelaars kunnen nu meerdere complicaties maken, die je ook op dezelfde wijzerplaat kan gebruiken. Met Face Sharing kun je een wijzerplaat delen. Je kan deze wijzerplaten overal delen, zodat anderen hem eenvoudig kunnen downloaden en installeren. Zit er een app bij die je nog niet hebt, dan kun je deze direct installeren. Ontwikkelaars kunnen ook vanuit hun apps direct kant-en-klare wijzerplaten maken.

watchOS 7 krijgt ook een nieuwe fietsnavigatie, net als op iOS. Helaas komt dit voorlopig alleen nog naar een vijftal steden in de VS, maar Apple belooft dit de komende maanden uit te breiden.

De Workout-app krijgt ook nieuwe types, zoals dansen. Bovendien wordt de Activiteit-app hernoemd naar Fitness. Je bekijkt daar nog steeds alle activiteiten, workouts, je medailles, prestaties en Activiteitstrends. Wel is de app op de iPhone geheel opnieuw ontworpen. Een andere belangrijke verbetering wat betreft je gezondheid, is slaaptracking. Met Wind Down maakt de Apple Watch een gepersonaliseerde routine om op tijd naar bed te gaan. Op je iPhone gaat automatisch Niet storen aan en de achtergrond neemt een rustigere kleur aan. Ook gaat die Apple Watch dan naar slaapmodus. Er verschijnt een simpele wijzerplaat en je kan een wekker instellen. Er is ook een stille wekker, waarbij je horloge alleen trilt.

Zodra je wakker wordt, krijg je een melding met daarbij het weer en de huidige batterijstatus. In de Gezondheid-app komt een vernieuwde Sleep-weergave, om meer inzicht te krijgen in je slaapanalyses. Het lijkt er niet op dat er een losse Slaap-app op de Apple Watch komt.

Apple helpt je ook met handen wassen. De Apple Watch heeft namelijke automatische detectie zodra je je handen wast. Er gaat automatisch een timer af, zodra je begint met handenwassen. Hierdoor weet je meteen of je lang genoeg je handen gewassen hebt.

Andere nieuwe toevoegingen zijn de Shortcuts-app voor de Apple Watch, waarschuwingen voor een te hoog volume van je apparaten, vertalen vanuit Siri, nieuwe complicaties voor de Camera Remote, Slaap en Opdrachten en nieuwe type metingen voor de Gezondheid-app zoals low-range cardio fitness.

Geschikte modellen voor watchOS 7

Apple brengt watchOS 7 later dit jaar uit, maar helaas niet voor alle modellen. Deze modellen zijn geschikt voor watchOS 7:
  • Apple Watch Series 3
  • Apple Watch Series 4
  • Apple Watch Series 5
Bovendien moet de gekoppelde Apple Watch draaien op minimaal iOS 14. Voor iOS 14 heb je minimaal een iPhone 6s nodig.

Bronvermelding

[Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 23-06-2020 11:19]

• Daivdav11
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-09 10:57
Goede fietsnavigatie met de apple watch always on displays zal zeker een verademing zijn als je geen telefoonhouder of iets dergelijks voorhanden hebt. De nudges die bij autorijden al worden gegeven zou ik graag tijdens het fietsen hebben.

Wel een gemiste kans dat NL bij uitrol niet beschikbaar is. Als ergens fietspaden goed gemapt zijn (en in veel gevallen open source) dan is het wel hier.

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:04

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:57
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar kan iemand bevestigen dat de nieuwe slaap functie gewoonweg werkt op een Watch series 4?
Dus dat het een software aanpassing is en geen hardware?

PSN: extreme8eight

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:25

Donstil

Grab them by the 🐈.

Vind die middelste watchface wel fraai overigens.
Denk dat ik dit jaar weer eens aan de Beta's mee ga doen, lijkt wel stabiel te worden nu er ook een public beta komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-09 16:03
extreme8eight schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:25:
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar kan iemand bevestigen dat de nieuwe slaap functie gewoonweg werkt op een Watch series 4?
Dus dat het een software aanpassing is en geen hardware?
Yep werkt

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 25-09 16:22

BleuZ

Dolletjes!

Ik merk dat watchOS 7 nu ook functionaliteit heeft die de status van de batterij laat zien én beschermt, net als op iPhones:

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:52
Werkt bij jullie de "handwasdetectie" ? Hier al flink staan boenen maar helaas zonder timer :( ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennismom
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 26-09 18:49
https://youtu.be/HrxcjASjTU4

Hand washing moet handmatig aangezet worden ! :-)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-09 15:44
Let op dat force touch onder OS7 niet meer werkt. Apps die dat dus gebruiken als hoofdnavigatie hebben een probleem en kan je mogelijk niet (goed) gebruiken.

Voorbeeld: Workoutdoors

https://9to5mac.com/2020/...iew-grid-view-watch-os-7/

Edit: of is het vervangen door een longpress?

[Voor 26% gewijzigd door Sluuz op 23-06-2020 16:34]

PSN: Sluuz

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23:32
Sluuz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:58:
Let op dat force touch onder OS7 niet meer werkt. Apps die dat dus gebruiken als hoofdnavigatie hebben een probleem en kan je mogelijk niet (goed) gebruiken.

Voorbeeld: Workoutdoors

https://9to5mac.com/2020/...iew-grid-view-watch-os-7/

Edit: of is het vervangen door een longpress?
Het lijkt mij dat dit long-press zou moeten zijn. Hoe kun je anders in activity bijvoorbeeld je doel veranderen?

Iemand die de beta heeft en dit kan checken?

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• BleuZ

BleuZ

Dolletjes!

Max2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Het lijkt mij dat dit long-press zou moeten zijn. Hoe kun je anders in activity bijvoorbeeld je doel veranderen?

Iemand die de beta heeft en dit kan checken?
Nee, een long press in de Activity app (dus op het scherm van de ringen) doet helaas niks.

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23:32
BleuZ schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Nee, een long press in de Activity app (dus op het scherm van de ringen) doet helaas niks.
Ik las ook ergens dat het een bug zou kunnen zijn.
Want nu zijn er dus heel veel dingen niet meer mogelijk.
Maar aan de andere kant zijn sommige zaken wel gewijzigd, zoals wijzigen van grid view naar list view wat nu in de settings moet.
Dus het zou kunnen zijn dat ze developers forcen om de apps om te bouwen zodat de opties via een ander menu benaderbaar zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Max2000 op 24-06-2020 13:45]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:19
Ik ben wel benieuwd naar de nieuw sleep tracking functie en hoe deze bevalt. Iemand al uitgeprobeerd? En hoe bevalt het (veel details over slaap?)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:07
jdiezrequejo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:27:
Ik ben wel benieuwd naar de nieuw sleep tracking functie en hoe deze bevalt. Iemand al uitgeprobeerd? En hoe bevalt het (veel details over slaap?)
Ik heb hem gister avond ge-update en vannacht mee geslapen. Alleen vergeten dat de huidige app (AutoSleep, SleepWatch) ook nog actief waren en dus was de data voor mij niet bruikbaar. Nadeel van de twee andere apps is dat ik de watch vaak rond 1900 aan de lader hang en als ik rond 21:30 naar boven ga en de watch weer om doe hij het ziet als ‘slaap’. Hoop dat de Apple Watch snapt dat laden en slapen niet mogelijk is en dus geen betrouwbare data geeft.

Bedtime op watchOS 7 vindt ik niet prettig, waar ik altijd wakker werd met een flinke tril om de pols proberen ze dat nu subtiel te doen door steeds sterkere pulsen te geven, niet mijn ding. Zal morgen ochtend (als ik het niet vergeet) wel even een screenshot maken!

Verder vindt ik dat de accu (erg) snel leeg is. Gister avond op 100% (rond 21:30). Vanochtend op 70% en nu 26%. Met de voorlaatste update van WatchOS6 deed ik met gemak 2 dagen.

Als ik -voor nu- de cycle van 21:30 tot 19:00 haal dan ben ik tevreden.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ

BleuZ

Dolletjes!

Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:29:
[...]

Verder vind ik dat de accu (erg) snel leeg is. Gister avond op 100% (rond 21:30). Vanochtend op 70% en nu 26%. Met de voorlaatste update van WatchOS6 deed ik met gemak 2 dagen.

Als ik -voor nu- de cycle van 21:30 tot 19:00 haal dan ben ik tevreden.
Op mijn Series 5 heb ik (met Always On uitgeschakeld) volgens mij een vergelijkbare batterijduur als met watchOS 6. Nu schakel ik de Watch wel elke avond uit en zet ik 'm 's ochtends weer aan, zo doe ik er wel een dag of 3 mee:

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:07
BleuZ schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Op mijn Series 5 heb ik (met Always On uitgeschakeld) volgens mij een vergelijkbare batterijduur als met watchOS 6. Nu schakel ik de Watch wel elke avond uit en zet ik 'm 's ochtends weer aan, zo doe ik er wel een dag of 3 mee:

Het is sowieso weer afhankelijk. Laat het nou vandaag geen doorsnee dag zijn qua temperatuur. Hij ligt nu aan de lader, ben benieuwd hoe het gaat.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Sluuz
Toch ook maar geupdate naar OS7.

In alle apps die ik gebruik (Workoutdoors voornamelijk) is de force press vervangen door longpress. Werkt prima, maar even wennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 26-09 14:00
jdiezrequejo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:27:
Ik gebruik al een hele tijd AutoSleep en deze ga ik tot nu toe niet vervangen voor de functie van Apple.
Het mooie van autosleep is dat het automatisch je slaap logt. Apple moet je of handmatig activeren of gepland instellen.
Gepland heb ik sowieso onzin gevonden. Mijn bedtijd varieert. Met gepland staat je tel op niet storen terwijl je misschien nog paar uur wakker bent.
Als ik slaap wil ik niet mijn telefoon in de niet storen modus hebben.
Deze nieuwe optie wint het absoluut niet van autosleep

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:05

mvdam

EV-Gekkie

Paar dagen WatchOS7 op mijn AW5 staan.

Eigenlijk niks op aan te merken, 1-2 keer een respring gehad met een apple logo op een random moment.

Ik zou voor de always on nog wel wat keuzes willen. Bij sporten is het heel top als hij aan staat, de rest van de dag mag hij wel uit eigenlijk.

Zijn er mensen bij wie de handenwasdetectie het al wel doet?

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
mvdam schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:36:
Zijn er mensen bij wie de handenwasdetectie het al wel doet?
Die moet je aanzetten in de settings op je watch!

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

DennusB schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:42:
[...]

Die moet je aanzetten in de settings op je watch!
3!! keer de settings doorgekeken, op mijn iPhone en op de watch. En er nog steeds overheen gelezen. :F

Danku :D

Edit:

Dat werkt verrassend ok.

[Voor 6% gewijzigd door mvdam op 26-06-2020 12:03]

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
Mack80 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 01:15:
[...]

Ik gebruik al een hele tijd AutoSleep en deze ga ik tot nu toe niet vervangen voor de functie van Apple.
Het mooie van autosleep is dat het automatisch je slaap logt. Apple moet je of handmatig activeren of gepland instellen.
Gepland heb ik sowieso onzin gevonden. Mijn bedtijd varieert. Met gepland staat je tel op niet storen terwijl je misschien nog paar uur wakker bent.
Als ik slaap wil ik niet mijn telefoon in de niet storen modus hebben.
Deze nieuwe optie wint het absoluut niet van autosleep
Dat is een tegenvaller! Ik had gehoopt/gedacht dat het wel redelijk hetzelfde zou zijn qua detectie. Ging er vanuit dat ze hiervoor ook je hartslag met de watch in de gaten zouden houden..

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mack80
hk12nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:52:
[...]

Dat is een tegenvaller! Ik had gehoopt/gedacht dat het wel redelijk hetzelfde zou zijn qua detectie. Ging er vanuit dat ze hiervoor ook je hartslag met de watch in de gaten zouden houden..
Even een aanvulling.
Kennelijk registreert wel je slaap zonder hem echt op de nachtmodus te zetten. Helaas geen mooie grafieken.
De app autosleep heb ik zo ingesteld dat ie mijn slaap alleen mag lezen uit m’n gezondheid. En daar toont ie wel netjes een curve van licht-diepe slaap.
Zou mooi zijn als dat stukje ook door Apple geïntrigeerd word

[Voor 20% gewijzigd door Mack80 op 27-06-2020 09:03]

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

Ik heb het idee dat de accu steeds harder leeg gaat. Momenteel doe ik +- 18 uur met een accu ipv 36-48 op mijn AW5

Waarschijnlijk lekt er ergens iets :+

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:54
Beta 2 is een ramp. Ik heb mijn Appindeling op Lijstweergave staan. Maar ik kom niet voorbij de letter B. De boel loopt compleet vast, op een gegeven moment komt het Apple logo in beeld en is ‘ie weer opgestart.

Misschien dan maar eens helemaal opnieuw beginnen?

Edit: ook dat helpt niet.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 08-07-2020 21:51]

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-09 05:25
mvdam schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:58:
Ik heb het idee dat de accu steeds harder leeg gaat. Momenteel doe ik +- 18 uur met een accu ipv 36-48 op mijn AW5

Hier hetzelfde. Always on heb ik uitgezet anders haal ik de dag niet. De beta is wel stabiel. Maar een keer een crash en voor mijn gevoel sneller dan watch os 6.

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

wjnieuw schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:51:
[...]

Hier hetzelfde. Always on heb ik uitgezet anders haal ik de dag niet. De beta is wel stabiel. Maar een keer een crash en voor mijn gevoel sneller dan watch os 6.
Bijzondere is dat het de eerste dagen ok is. Inmiddels heb ik in de auto een lader, naast mijn bed, en op mijn bureau op werk :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dennisweb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:34:
Beta 2 is een ramp. Ik heb mijn Appindeling op Lijstweergave staan. Maar ik kom niet voorbij de letter B. De boel loopt compleet vast, op een gegeven moment komt het Apple logo in beeld en is ‘ie weer opgestart.

Misschien dan maar eens helemaal opnieuw beginnen?

Edit: ook dat helpt niet.
Dat heb ik niet maar hij is wel onstabieler, ik had gisteren "Huh is het pas 12:38"
Kijk ik op mijn watch was het 15:32, ding stond compleet vast 8)7

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Inmiddels is de eerste public beta van watchOS7 uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-09 17:35
Donstil schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:31:
Inmiddels is de eerste public beta van watchOS7 uit.
Misschien een rare vraag, maar waar kun je die downloaden? Mijn XS Max draait nu (naar volle tevredenheid trouwens) de eerste public beta van IOS 14 - wat ook moet om de beta van WatchOS te kunnen downloaden - maar op beta.apple.com staat bij de public beta van WatchOS nog steeds 'coming soon' op de pagina waar ik het betaprofiel van WatchOS wil downloaden.

[Voor 6% gewijzigd door rclahsen op 11-07-2020 11:00]

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:28
Zijn er ook mensen die de beta hebben draaien op een Watch series 3? Zoja, welke van de nieuwe functies en watchfaces werken op deze generatie watch? De nieuwe wijzerplaten zal wel weer niet ben ik bang voor.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05:30
Meer mensen last van het diverse malen opnieuw opstarten per dag?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mack80
rclahsen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waar kun je die downloaden? Mijn XS Max draait nu (naar volle tevredenheid trouwens) de eerste public beta van IOS 14 - wat ook moet om de beta van WatchOS te kunnen downloaden - maar op beta.apple.com staat bij de public beta van WatchOS nog steeds 'coming soon' op de pagina waar ik het betaprofiel van WatchOS wil downloaden.
Let er goed op. Bij een iPhone kan je altijd downgraden. Bij een watch is dit niet mogelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

[...]

Aah ik zie het idd. Ik had het op macrumours gezien maar zelf niet gecontroleerd.

Even wachten dus nog.

• wrcveen
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:11
[...]

Geen rare vraag, idem.

• Sluuz
Nog meer problemen met Beta 2: standalone GPS werkt niet.
Dus als je veel fiets/hardloopt of wat dan ook en je telefoon dan thuis laat, werkt de GPS niet of heel slecht. Hij krijgt simpelweg geen fix en als ie dan even een fix heeft, is hij hem zo weer kwijt.

Als je Watch verbonden blijft met je telefoon wordt de GPS chip van je telefoon gebruikt en werkt alles wel.

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:32
Sluuz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:12:
Nog meer problemen met Beta 2: standalone GPS werkt niet.
Dus als je veel fiets/hardloopt of wat dan ook en je telefoon dan thuis laat, werkt de GPS niet of heel slecht. Hij krijgt simpelweg geen fix en als ie dan even een fix heeft, is hij hem zo weer kwijt.

Als je Watch verbonden blijft met je telefoon wordt de GPS chip van je telefoon gebruikt en werkt alles wel.
Mijn ervaring met de GPS is dat de watch een stuk beter werkt als de iPhone. GPS van de telefoon werkt bij mij niet zo smooth helaas, ik loop dus altijd met Bluetooth uit. Sla de beta dus nog maar even over.

• thekvnz
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 02-09 20:34
Edit: verkeerde sectie bericht geplaatst

[Voor 90% gewijzigd door thekvnz op 14-07-2020 21:39]

• Sluuz
WouterG schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Mijn ervaring met de GPS is dat de watch een stuk beter werkt als de iPhone. GPS van de telefoon werkt bij mij niet zo smooth helaas, ik loop dus altijd met Bluetooth uit. Sla de beta dus nog maar even over.
Klopt, die ervaring heb ik ook. Watch heeft een betere GPS chip of die chip wordt minder gestoord door allerlei andere componenten. Scheelt natuurlijk ook dat je Watch meestal in de vrije lucht beweegt terwijl je telefoon in een zak zit.

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-09 14:51
mvdam schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:58:

Pas geïnstalleerd?(dan kan het te maken hebben met indexing van.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

Nicj56 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:59:
[...]

Pas geïnstalleerd?(dan kan het te maken hebben met indexing van.
Is al eventjes geleden, draai inmiddels ook geen beta meer (watch uitgewisseld). Maar het begon goed en werd steeds erger.

Ik blijf nog wel ff op 6 draaien tot de release. :>

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-09 14:51
mvdam schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Is al eventjes geleden, draai inmiddels ook geen beta meer (watch uitgewisseld). Maar het begon goed en werd steeds erger.

Ik blijf nog wel ff op 6 draaien tot de release. :>
Ik zat te twijfelen om de PB te installeren van WatchOS maar laat die aan mij voorbij gaan buiten dat heb ik de rest wel draaien op de beta’s

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Met iOS’ nieuwste beta trok m’n Watch supersnel de accu leeg. Dus ik dacht dan installeer ik WatchOS-beta maar, maakt toch niet meer uit. :+

Dat was even schrikken met Apple Pay. ;) Als een malle aan ‘t swipen :+ Afijn, nu wel aan gewend en komt meer overeen met iOS. Wel super relaxt dat barcodes van klantenkaarten nu getoond worden! Gewoon bonuskaart rechtstreeks in m’n Wallet met barcode, dus afrekenen bij zelfscan kan nu helemaal zonder iPhone en ook geen noodzaak meer voor Stocard; joepie. :)

... Alleen nogal balen dat je de volgorde nog steeds niet kan wijzigen. ;( Voor pinpassen is de omslachtige “maak standaard” methode er nog, maar voor de klantkaarten en tickets is t helemaal onmogelijk.

Verder is dat handenwas gedoe wel grappig. Ook leip hoe vaak je dat eigenlijk ff kort doet.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 30-08-2020 06:46]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-09 17:35
WhatsappHack schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 06:46:

... Alleen nogal balen dat je de volgorde nog steeds niet kan wijzigen. ;( Voor pinpassen is de omslachtige “maak standaard” methode er nog, maar voor de klantkaarten en tickets is t helemaal onmogelijk.

Verder is dat handenwas gedoe wel grappig. Ook leip hoe vaak je dat eigenlijk ff kort doet.
De Watch houdt de volgorde van de klantenkaarten aan zoals die op de iPhone staan. Ik ben ook blij dat mijn bonuskaart nu op de Watch staat, maar mijn bonuskaart stond eerst ergens onderaan. Maar als je zichtbare bovenkant van de bonuskaart in de Wallet-app lang vasthoudt dan kun je hem slepen. Daarna wordt de nieuwe volgorde gesynchroniseerd met de Watch.

Mijn bonuskaart komt nu direct na mijn 3 betaalkaarten. Handig :)

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:55

Hoedje

Moderator Apple Talk
En we kunnen hier verder: [watchOS 7] - Ervaringen en discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
WatchOS 7 beta is officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan de beta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook Licentie- of copyrightschendingen.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True