Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke onderdelen? i9 10900k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ithachi
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-06-2020
Mijn vraag

Welke onderdelen heb ik nodig voor trippel 240mm radiator setup ? Liefs aluminium.

Wat ik al gevonden heb is aantal EK aluminium waterblocken en of waterreservoir/pump combo maar ik word blauw van de fittings ezv .
Kan iemand mij ermee helpen ?
Ik wil in de toekomst zodra RTX 3000 series uitkomen en of Big Navi GPU ook een GPU waterblock erbij kopen

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:14

Fordox

00101010

Misschien is wat meer vooronderzoek ook niet verkeerd voor je. Er zijn waarschijnlijk zat tutorials die aangeven hoe je een custom loop maakt en welke materialen ze erbij gebruiken.

Aluminium is volgens mij in een custom loop ongebruikelijk gezien de meeste blokken zijn voorzien van koper (wat niet fijn samen werkt, tenzij je blokken zijn vernickeld). De meeste losse radiatoren zijn daarom van messing (brass) of full copper, of copper channels met aluminium fins.

Dingen die je nodig hebt zijn:
*slangen, flexibel of hard tubing, en diameter zijn allemaal door jouzelf te bepalen. Algemeen gebruikt is 3/8" en 1/4". Houd wel rekening met inner en outer diameter
* radiator
* vloeistof
* koelblokken
* reservoir
* pomp
(pomp en reserrvoir combo kan ook)
* een goed idee van routing van tevoren <- teken uit hoe je je water wil laten stromen, dan weet je hoeveel slangen je nodig hebt en welke/hoeveel fittingen je nodig hebt (hoeken)

De rest is allemaal custom, en zoals het woord al zegt, dat moet je zelf bedenken hoe jij het wil (temperatuursensoren, flowmeters, welk vloeistof, blablabla).
De waterblokken voor toekomstige generaties zijn nog niet uit, maar ik raad dan aan om het systeem met soft tubing te maken en dat je de benodigde extra fittingen en slangen dan later bijbesteld wanneer je de kaart hebt.

Maak een leuk wenslijstje bij Highflow en post hem hier, dan kunnen we je beter helpen.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

@Fordox had je nog meer duimpjes willen geven als t zou kunnen. Na zo'n sumiere startpost in het verkeerde subforum toch zo volledig antwoord geven, daar kan zelfs ik nog wat van leren :P

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

Goh, Internet is zo snel in de trein, 1x klikken zomaar dubbelpost ;) Of duurde het zolang dat ik ongeduldig werd en nog een keer klikte... hmmmmm

[Voor 84% gewijzigd door millman op 23-06-2020 21:22]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:14

Fordox

00101010

Ik geef graag de kickstart die ik zou willen hebben gehad toen ik hiermee begon (lekkere kromme zin). Maar dit is wel het grijs gebied tussen het zijn van een helpdesk en een community, ik was in een goeie bui :+

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03:00
ithachi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:50:

Welke onderdelen heb ik nodig voor trippel 240mm radiator setup ? Liefs aluminium.

Wat ik al gevonden heb is aantal EK aluminium waterblocken en of waterreservoir/pump combo maar ik word blauw van de fittings ezv .
EK maakt geen aluminium waterblokken, kan me dat niet voorstellen.
Zoals eerder aangegeven aluminium en koper = corrosie.

Kom is met links, plaatjes, namen. Zo kan je niet geholpen worden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03:00
@ithachi Fijn dat je zo betrokken ben bij je build. :'(

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True