55-65" OLED tv voornamelijk voor nas, Netflix en consoles

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik zoek een?
Televisie van 55 tot en met 65 inch

Wat is je budget?
Liefst niet boven de 2000 euro na aftrek cashback, maar kan erboven gaan indien de upgrade het waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Synology DS918+ waar ik al mijn mediabestanden op heb staan. Ik gebruik Video Station en dus geen Plex. Verder heb ik een PS4 met later hoogstwaarschijnlijk de nieuwere versies. Ik wil de televisie een 7+ jaar kunnen gebruiken, dus connectiviteit is heel belangrijk. Mijn laatste hoofddoel is Netflix series kijken zoals aangegeven in de titel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb in de winkel geïnformeerd en er werden me de LG CX, de Sony Bravia AG9 en de Samsung Q90T aangeraden. Een kameraad van me heeft de LG C9 gekocht en heeft me die aangeraden als een goedkoper alternatief voor de CX.
In de winkel leek de Sony Bravia me het beste aangezien ik het geluid hiervan veruit het beste vind. Het is pas na de opzoekingen online met de connectivieitsproblemen dat ik hier wat van af aan het stappen ben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Connectiviteit is voor mij heel belangrijk, maar ik vind hier conflicterende informatie rond. Zo zou volgens sommige bronnen de Sony Bravia AG9 geen HDMI2.1 hebben en zou deze bij de LG CX ook niet zo goed werken als bij de C9. Met welke van deze televisies ben ik het meeste future-proof? Ik denk dat het ofwel de LG C9 of CX is, maar ben hier niet 100% zeker van. Aangezien het toch om een deftige som geld gaat en dit mijn hoofdcriterium is heb ik graag confirmatie herrond.
Aangezien het hoofdcriterium de connectiviteit is zoek ik ook info omtrent de updates die de televisies krijgen. Tussen fabrikanten durft dit nog al wat te verschillen. Ze gebruiken allemaal een ander OS en dat maakt de vergelijking absoluut niet gemakkelijker. Met welke televisie zal ik het langste naar mijn NAS kunnen connecteren? Samsung en Sony ondersteunen Synology-apps als ik het goed heb gelezen, maar bij LG zou dit een probleem zijn?
Verder vraag ik me af hoe belangrijk HDR10+ is. Van computers ken ik wel wat af, maar op televisievlak heb ik nog enorm veel bij te leren.

Bedankt op voorhand voor de reacties!

BNet tag: whodares#1162

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:23
CX zijn de extra euros tov een C9 niet waard iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor HDMI 2.1 kun je het beste bij LG terecht. Dat gezegd, als connectiviteit je ding is, dan vind ik LG een beetje krenterig: Er zitten 4 HDMI-aansluitingen op de TV en een optische en een analoge geluidsuitgang. Persoonlijk ben ik meer iemand die naast 4 HDMI ook een paar SCART-aansluitingen en een VGA-aansluiting wil, voor dat soort zaken ben je bij LG aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Basekid schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:30:
CX zijn de extra euros tov een C9 niet waard iig.
Zou je hier wat meer info over kunnen geven? Waarom zijn deze de extra investering niet waard?
dmantione schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:46:
Voor HDMI 2.1 kun je het beste bij LG terecht. Dat gezegd, als connectiviteit je ding is, dan vind ik LG een beetje krenterig: Er zitten 4 HDMI-aansluitingen op de TV en een optische en een analoge geluidsuitgang. Persoonlijk ben ik meer iemand die naast 4 HDMI ook een paar SCART-aansluitingen en een VGA-aansluiting wil, voor dat soort zaken ben je bij LG aan het verkeerde adres.
Op zich heb ik enkel een connectie naar mijn huidige PS4, potentieel PS5&6 en een netwerkaansluiting nodig. HDMI voor pc naar tv is toch standaard. Waarvoor gebruik je de SCART en VGA? Misschien breng je me nog op ideeën waarvan ik niet wist dat ik ze wou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De VGA gebruik ik doorgaans voor mijn laptop en SCART voor mijn retrocomputerhobby. Ik heb zelf vooral lol met 8-bit Commodore's, Atari's en BBC's, maar ook wat nieuwere computers als de Amiga, Xbox, Gamecube hebben een SCART nodig. Verder krijg je als Tweaker nog wel eens wat gastapparatuur over de vloer.

Uiteraard bestaan er allerlei conversiekastjes en die heb ik, maar goede converters zijn aan de prijs, het wordt een rommeltje voor de TV en het is niet geïntergreerd met de afstandsbediening. Daarom wil ik de aansluitingen gewoon op de TV hebben, maar helaas was dat een compromis dat ik moest nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:08

Major_ton

Shoot!

De LG 65C9 doet alles wat je wilt. De ingebouwde mediaspeler werkt prima met je NAS en anders kan je nog met PLEX aan de slag gaan. Netflix en alle andere grote streamingdiensten zijn van de partij en wat HDMI connectiviteit betreft zit je ook goed. Daarnaast is het beeld ook nog eens top én is de game mode goed geïmplementeerd. Go for it.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Major_ton schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:54:
De LG 65C9 doet alles wat je wilt. De ingebouwde mediaspeler werkt prima met je NAS en anders kan je nog met PLEX aan de slag gaan. Netflix en alle andere grote streamingdiensten zijn van de partij en wat HDMI connectiviteit betreft zit je ook goed. Daarnaast is het beeld ook nog eens top én is de game mode goed geïmplementeerd. Go for it.
Ik heb verder nog wat onderzoek gedaan en heb het ondertussen inderdaad uitgedund naar de LG C9 en de CX. De Samsung Q90T zou ook nog kunnen, maar ik ben altijd goed geweest met LG.

Het is dan de vraag in hoeverre LG updates blijft geven aan zijn tv's en daar wringt bij mij het schoentje. De C9 is natuurlijk een jaartje ouder dan de CX en zal dus een jaar minder updates krijgen. Zie ik dat zo goed of zijn de tv's zo gelijkend dat het ongeveer ophetzelfde neerkomt?
Overschat ik misschien het belang van updates voor tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:08

Major_ton

Shoot!

whodares schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb verder nog wat onderzoek gedaan en heb het ondertussen inderdaad uitgedund naar de LG C9 en de CX. De Samsung Q90T zou ook nog kunnen, maar ik ben altijd goed geweest met LG.

Het is dan de vraag in hoeverre LG updates blijft geven aan zijn tv's en daar wringt bij mij het schoentje. De C9 is natuurlijk een jaartje ouder dan de CX en zal dus een jaar minder updates krijgen. Zie ik dat zo goed of zijn de tv's zo gelijkend dat het ongeveer ophetzelfde neerkomt?
Overschat ik misschien het belang van updates voor tv's?
Ik denk dat je het inderdaad overschat. Ik heb een B6 uit 2016 en ik merk helemaal niks van enige ouderdom, behalve dat de YouTube app geen HDR ondersteund. Verder zit alles erop en werkt het ook nog een heerlijk snel.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Pagina: 1