Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 22:46
Hoi Tweakers,
Ik zit eraan te denken om van NZXT de kraken X53 als CPU cooler aan te schaffen. hierbij wil ik middels de HUE 2 nog 2 140mm NZXT AER RGB 2 fans plaatsen als case fans. Mijn vraag is (eerste keer w.c/ RGB / NZXT) hoe dit allemaal aangesloten wordt.

Kan de X53 ook op de fan controller worden aangesloten of moet deze op het MoBo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:04

Shabbaman

Got love?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je wil een X53 monteren en daarnaast nog 2 AER fans plaatsen. Of dat kan hangt af van je case, want daar is niet in iedere case plaats voor.

Ik heb een NZXT 510 elite, en daar heb ik een X52 in (en een X53 moet dan ook passen) met 2 AER fans. Die fans heb ik op de fan controller aangesloten. Er is alleen geen plek voor de fans die bij de X52 geleverd worden, maar goed, dat is ook niet nodig. In een andere case is het wellicht wel mogelijk om vier fans te plaatsen. Volgens mij beantwoordt dit je vraag. Let wel op dat de AER fans een andere vorm hebben dan de fans van de X53 en iets minder geschikt zijn voor het door de radiator duwen van de lucht. Dat is althans het antwoord dat NZXT geeft als je het ze vraagt, waarschijnlijk merk je het verschil niet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
sorry voor de onduidelijkheid.
De twee AER RGB 2 case fans zullen de standaard case fans van de case (H510) vervangen.
deze moet ik dan via de fan controller aansluiten. hiervoor gebruik ik een usb2, en één sys_fan output op het mobo. Hoe sluit je dan de Kraken X53 aan? hier zitten namelijk 2 fans op, op het mobo zit maar één CPU fan output op.

in de manual van de Kraken X53 staat dat de fans hiervan ook op de fan controller aangesloten kunnen worden. maar worden ze dan nog wel gezien als fans voor de cpu?

[ Voor 19% gewijzigd door REDN4S op 22-06-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Bedoel je de H510 of de H510i? De H510i heeft een "smart device v2" als fan controller. Die kan je met NZXT Cam beheren, en daar kan je dan de fans van de Kraken op aansluiten (i.p.v. op de CPU fan op het moederbord). Dat werkt prima, alleen als je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald krijg je tot je CAM opnieuw hebt gestart 100% fan speed. Bij normaal in/uitschakelen heb je daar geen last van. Je kan in CAM fan curves instellen afhankelijk van de CPU temp (of de vloeistoftemperatuur, of je GPU temp).

Een simpelere controller die de H510 non-i denk ik heeft (al kan ik er niks over vinden) kan dat denk ik niet. Is dat gewoon een ding waarmee je met een schakelaar het toerental kan regelen? Dat lijkt me dan niet zo geschikt voor de fans van de Kraken. Volgens mij zitten beide fans via een enkele kabel op die ene header voor de CPU fan op je moederbord, dan werken de fans net als een "traditionele" CPU koeler. Mijn vorige koeler (Scythe nogwat) had ook twee fans die op die ene CPU fan header aangesloten zaten.

Vergeet je trouwens niet dat je een controller nodig hebt om de leds van die AER's te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
Shabbaman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:37:
Bedoel je de H510 of de H510i? De H510i heeft een "smart device v2" als fan controller. Die kan je met NZXT Cam beheren, en daar kan je dan de fans van de Kraken op aansluiten (i.p.v. op de CPU fan op het moederbord). Dat werkt prima, alleen als je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald krijg je tot je CAM opnieuw hebt gestart 100% fan speed. Bij normaal in/uitschakelen heb je daar geen last van. Je kan in CAM fan curves instellen afhankelijk van de CPU temp (of de vloeistoftemperatuur, of je GPU temp).

Een simpelere controller die de H510 non-i denk ik heeft (al kan ik er niks over vinden) kan dat denk ik niet. Is dat gewoon een ding waarmee je met een schakelaar het toerental kan regelen? Dat lijkt me dan niet zo geschikt voor de fans van de Kraken. Volgens mij zitten beide fans via een enkele kabel op die ene header voor de CPU fan op je moederbord, dan werken de fans net als een "traditionele" CPU koeler. Mijn vorige koeler (Scythe nogwat) had ook twee fans die op die ene CPU fan header aangesloten zaten.

Vergeet je trouwens niet dat je een controller nodig hebt om de leds van die AER's te bedienen?
de non-i heeft geen controller idd, dit wilde ik oplossen door de controller van de AER`s te gebruiken. echter denk ik dat ik voor de i-versie ga, zodat ik twee AER RGB 2 case fans kan kopen zonder de extra controller en ook de Kraken X53 kan aansluiten. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Oh ja, nu zie ik dat die AER's ook geleverd worden met een aparte controller. Als je nog geen case hebt ben je misschien inderdaad wel goedkoper uit als je de H510i koopt i.p.v. de H510 plus AER starter kit.

Kijk nog wel even of je een X53 of X63. Ik schreef dat ik een X52 heb geplaatst, maar ik heb een X62. Die heeft ook 140mm fans, daardoor kon ik de AER's gebruiken die bij de 510 elite zitten. Kijk ook of je de juiste maat fans kiest: de H510 heeft achter alleen aan de bovenkant ruimte voor een 140mm fan, de andere fan aan de achterkant kan maximaal 120 mm zijn.

Pagina: 1