Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 13:34
t word tijd voor een nieuwe tv ,ik kom van een 11 jaar oude panasonic plasma tv die nog steeds als nieuw werkt . 37inch
was vandaag naar de mediamarkt geweest maar geen idee wat ik moet kopen . oled word t niet vanwegen inbranden en image retention .
dan zit ik zelf te denken aan een highend led of qled

ben onder de indruk van deze tv maar kan em niet vinden in NL meschien andere model naam nummer ?!!?
budget is trouwens 1000 euro tv word alleen gebruikt voor films tv series en gamen ,geen sport of tv kijker

YouTube: Hisense H9G Review Part 2: PS5 Trailers Horizon Forbidden West+Spide...

YouTube: Hisense G9G Review Part 4: Hisense H9G Vs Sony A8G

Beste antwoord (via scroeffie op 22-06-2020 21:50)

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:15
Inbranden is voor OLED eigenlijk toch geen issue meer? Mijn LG Oled heeft er iig geen last van. Moet er dan wel bijzeggen dat ik geen games op m'n tv speel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je een plasma hebt die na 11 jaar nog als nieuw werkt snap ik niet waarom je bij OLED nu juist wel bang bent voor inbranden, terwijl plasma's er stukken gevoeliger voor zijn. Eveneens snap ik niet waarom je zou willen downgraden naar LCD als je de beeldkwaliteit van een plasma gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
4k nieuwe technieken / mijn plasma heeft geen ingebranden icoontjes etc van games !
ben gewoon op zoek naar iets nieuws ,.een van de nadelen van plasma is t energie verbruik en de hitte die er vanafkomt ,men scherm is 1080p / ja wil gewoon iets grooters ook voor men xbox one x en ps4 pro etc
nou omdat ik videos gezien heb van oled en mensen gesproken heb die na aantal manden tot max 3 jaar allemaal icoontjes en logos hebben ingebrand ! volgens mij kan did niet bij plasma

[ Voor 23% gewijzigd door scroeffie op 22-06-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een verschil is dat OLED's niet houden van logo's met felle kleurtjes, terwijl plasma's juist niet houden van wit: Op menig plasma is een brandspoor van de ondertiteling te zien, wat je op een OLED niet snel zal tegenkomen. Hoe dan ook, de inbrandkwestie bij OLED is echt kleiner dan bij plasma.

Als je desondanks voor een LCD wilt gaan, dan heb ik helaas geen advies voor je, omdat je niet aangeeft hoe belangrijk bijvoorbeeld kijkhoeken en zwartwaarden voor je zijn. De Hisense waar je naar wijst is dat veelbelovende dubbele-LCD-apparaat, maar die heb ik nog nergens in het wild aangetroffen, dus kun je op het moment niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
kijk hoeken zijn niet belangrijk zit altijd voor de tv zwart waardes zijn wel belangrijk maar dat kan je instellen toen ik men plasma kreeg was t licht zwart ! men plasma tv maakte op t begin altijd een raar geluid met witte beelden nu niet meer was snel voor bij . die hisense is in amerika al te koop ,zal eens informeren bij hisense NL
bij de mediamarkt is zeer weinig keus ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je wilt dan een televisie met een VA-paneel en een groot aantal FALD-zones. Ik zou dan gaan kijken naar Sony: De ZD9 heeft de meeste zones, afhankelijk van de schermgrootte tussen de 648 en 1508. Hij komt wat dat betreft zwart het dichtst bij de prestaties van een plasma of die Hisense in de buurt. Tweede keus zou de Samsung Q90R zijn, maar heb je nog maar 480 zones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hmm.... Ik zie dat de ZD9 inmiddels al van de markt is verdwenen en de opvolger ZF9 nog maar 108 zones heeft en daarmee geen goede optie meer is... LCD wordt vanaf nu alleen nog slechter.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:15
Inbranden is voor OLED eigenlijk toch geen issue meer? Mijn LG Oled heeft er iig geen last van. Moet er dan wel bijzeggen dat ik geen games op m'n tv speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
ik maak zeer veel gebruik van men plasma tv ,geen idee hoeveel uur ik er op heb zitten zal wel boven de 10.000 zijn denk :P
Pagina: 1