Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dedicated game pc Ultra wide gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vortexmerc
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11-06 13:16
Hallo tweakers,

Ik wil een meer dedicated pc voor gaming maken dan mijn huidige Laptop met externe gpu setup.
Zeker richting star citizen met zwaardere cpu/HD en memory requirements. (ja ik weet dat het nog 5 jaar kan duren maar het is niet specifiek hiervoor alleen bedoeld :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou iets willen dat goed werkt met een Ultra wide beeldscherm met een hogere resolutie namelijk 3440 x 1440
Hoge FPS voorbij 60 is niet noodzakelijk.
wel heel goede HD prestaties, 32Gb geheugen, goede cpu voor gaming (dus ik denk single thread performance is key en niet zoveel mogelijk cpu's)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget, ik probeer rond de 1500 te blijven en desnoods neem ik een goede maar goedkopere prijs kwaliteit GPU en upgrade ik die in een jaar of 2 maar de basis setup moet zeker goed zijn en natuurlijk beter dan wat ik nu heb :)
Geen rand apparatuur is nodig dit is puur voor de pc zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik nu heb is onderstaande laptop/egpu setup maar ik wil naar iets dedicated gaan dat ik makkelijker kan uitbreiden:
Wat ik nu heb is een deftige laptop I7-7700HQ met 16gb ram / ssd en een aorus 1080 GTX egpu.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zogezegd goede HD prestaties, 32Gb geheugen, goede cpu voor gaming en een goede prijs/prestatie gpu om te starten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in geen 8 jaar meer een pc samengesteld of bekeken dus ik heb wat zitten opzoeken hier op het forum en ben tot iets gekomen als start:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550-PLUS€ 159,99€ 159,99
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 2070 Super 8G€ 624,05€ 624,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,90€ 99,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 171,51€ 171,51
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,05€ 98,05
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 130,99€ 130,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.623,44

Ga je overklokken?
Overklokken is niet de bedoeling

Wat verwacht je van ons?

De vragen waar ik hier mee zit:

- mb 550 of 450 of XT5700 hmpf verwarrend...ik gok op 550 toch maar mss ben ik hier verkeerd in. (nieuwer en lijkt ok prijs)
- is de cpu overkill en beter een 3600x mss of toch meer intel I5 richting ?
- is de gpu mss te laag genomen in verhouding maar dan gaat ik ver over budget (ik zou mogelijks upgrade in een jaar)
- De M2 Crucial P1 1TB storage lijkt van lezen goede prijs / performance maar is een evo mss toch beter? (spreken wij van 10% verschil of toch eerder veel meer)
> upgrade naar de WD Blue SN550 1TB
- het ram geheugen vind ik niet terug op de lijst van het moederbord en ook niet andersom maar het is toch een gekend merk en reeks dus denk ik ok?

- Beter advies voor samenstelling componenten?

Alle hulp en advies is welkom. _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Vortexmerc op 22-06-2020 19:15]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:20
ehh.... als je 60 fps op 1440 p wilt... dan ben je met een videokaart van rond de 300 euro (max 400 euro) klaar :)
Deze als je liever stilte wilt met minder fps pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700
deze voor meer fps (betere kaart, wel wat duurder) pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

gezien je zegt dat jouw spel zwaar voor de CPU is, zal ik je r7 goedkeuren, normaal is r5 genoeg :)
b550 is inderdaad wat nieuwer.
gpu is absoluut niet te laag voor 1440p.
32 GB is beetje overkill :) 16 GB is al genoeg :)
waarom heb je losse koelpasta besteld, dat zit al vooraf op de koeling, op een betere manier dan jij kan smeren :)

ik zou een TLC SSD pakken, die gaan langer mee :) (wd blue sn550). als je games gaat installeren en verder niets is QLC wel perfec.t

• Vortexmerc
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11-06 13:16
99ruud99 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:00:
ehh.... als je 60 fps op 1440 p wilt... dan ben je met een videokaart van rond de 300 euro (max 400 euro) klaar :)
Deze als je liever stilte wilt met minder fps pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700
deze voor meer fps (betere kaart, wel wat duurder) pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

gezien je zegt dat jouw spel zwaar voor de CPU is, zal ik je r7 goedkeuren, normaal is r5 genoeg :)
b550 is inderdaad wat nieuwer.
gpu is absoluut niet te laag voor 1440p.
32 GB is beetje overkill :) 16 GB is al genoeg :)
waarom heb je losse koelpasta besteld, dat zit al vooraf op de koeling, op een betere manier dan jij kan smeren :)

ik zou een TLC SSD pakken, die gaan langer mee :) (wd blue sn550). als je games gaat installeren en verder niets is QLC wel perfec.t
De 60fps komt mss wat verkeerd over :) meer is zeker beter en gewenst maar het moet geen 100+ fps continue zijn. :) en de resolutie is toch niet aan de lage kant dus heeft wel wat nodig.

en die losse koelpaste heb je gelijk in :) ik had eerst een andere koeler, dit zit er al op bij de deze dus neem ik even weg :)

16gb heb ik nu al en met een tool zie ik dat star citizen 20GB en meer nodig heeft. Nu los daarvan zou ik ook graag gewoon meer reserve en toekomst gericht zijn maar ik begrijp je punt dat 16gb normaal zeker voldoende is.

Jouw alternatief de WD Blue SN550 1tb lijkt niet veel duurder maar idd de voordelen van TLC geheugen. ik denk dat ik die wissel, bedankt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True