Ik draai een volledig Windows98se netwerk met drie computers (pentI 100 mhz (deelt internet mbv sygate en een realtek kaartje met ingebouwde hub en twee laptops). Op een van de laptops valt na het openen van een of twee internetpagina's of na het gebruik van p2p software na enkele tellen, de verbinding weg, terwijl de andere laptop daar totaal geen last van heeft. De instellingen zijn indentiek. Na dat de internetverbinding ias weggevallen kan ik ook geen toegang meer krijgen tot het netwerk. er zit dan niksanders op en de server te rebooten en dan vangt het hele gelul opnieuw aan. Wat er met mijn browser gebeurd is het volgende: eerst stopt hij met openen van een pagina wil je de pagina herladen, dan gaat hij uren lang roepen connecting to xxx.xxx.xxx.xx(ip adres)......om na een derde poging weer te geven: checking proxy-settings............ ik heb ook al andere software geprobeerd maar niets helpt iemand een oplossing?
heppie autodetect proxy settings aan staan
als je alleen NAT gebruikt uit dus
maar daar los je het niet mee op
als het allen op DIE laptop gebeurd
dan is er iets niet pluis aan de laptop
als je alleen NAT gebruikt uit dus
maar daar los je het niet mee op
als het allen op DIE laptop gebeurd
dan is er iets niet pluis aan de laptop
Waar vind ik dat? HEt gebeurt alleen op die ene laptop inderdaad. HEt gekke was dat voor er een tweede laptop kwam, (deze kwam in de plaats voor een pI166mhz GAteway computer) de eigenaar van de gateway computer altijd dit soort problemen kende, dus ik vermoed dat er problemen zijn met de realtek nic maar ik zou niet weten hoe ik dat kan oplossen, behalve dan een andere nic erin zetten
Verwijderd
Ja, het is in zo'n geval altijd handig om te kijken of je nic wel goed is. Vervang hem dus, en zoals het nu lijkt ben je dan van je probleem af
heel simpel je rent naar een winkel koopt even een andere nic stopt hem in je computer geeft hij hetzelfde probleem ren je terug naar de winkel zeg je dat hij het niet doet en moet je verder opzoek naar het probleem
misshien moet je internet maar eens delen met winroute is ook niet zo moeilijk en heb je meteen een vuurmuur
suc6
dreamer
misshien moet je internet maar eens delen met winroute is ook niet zo moeilijk en heb je meteen een vuurmuur
suc6
dreamer
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Gebruik je ook de DHCP service van Sygate..?
Je zegt dat de instellingen van de laptops hetzelfde zijn, maar dan neem ik niet aan dat ze hetzelfde IP hebben dus..??
Probeer anders je IP's gewoon handmatig vast te zetten, en stel de gateway in op het LAN ip van je server; als je dan op je clients de DNS nrs van je provider gebruikt moet het goed gaan.
Geen proxy gebruiken, is nergens voor nodig.
Je zegt dat de instellingen van de laptops hetzelfde zijn, maar dan neem ik niet aan dat ze hetzelfde IP hebben dus..??
Probeer anders je IP's gewoon handmatig vast te zetten, en stel de gateway in op het LAN ip van je server; als je dan op je clients de DNS nrs van je provider gebruikt moet het goed gaan.
Geen proxy gebruiken, is nergens voor nodig.
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Hmm, zo her en der op dit GoT-forum liggen meer van dit soort Identieke problemen (geen oplossingen overigens; misschien moet je daar eens kijken/de handen in eenslaan
Pagina: 1