Toon posts:

fans via PC regelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me nu al enkele weken af waarom niemand er tot nu toe zijn fans + neons regelt via de PC, aan/uit/dimmer/enzo ...

zou dat zo moeilijk zijn, mij lijkt het een stuk mooier en meer een uitdaging voor de tweakers dan die klote schakelaartjes (waar ik momenteel mee zit te klooien ...

is er iemand die enig idee geeft hoe dit te doen is voor een democratische prijs ?
het moet toch mogelijk zijn ... niet :?
als een LCD en ComControl-achtige toestanden kunnen dan moet je toch wel een relais kunnen sturen :P

Verwijderd

Maar natuurlijk kan dat, gewoon een relais tussen je voeding en je apparatus, en die stuur je aan via je parallelle poort ofzo.

Wel effe checken dat je niet een apparaat met een lage weerstand direct aansluit, dat lijkt me niet zo goed.

Maar IK zou het niet doen, òf je apparaat op een tweede voedingsbron aansluiten, ik vertrouw geen eigengebouwde schakelingen, maar ja dat komt omdat ik er geen verstand van heb :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dus via seriële poort je fans aan en uit zetten? Moet wel te doen zijn... als jij weet hoe je een puls kan geven met de seriële poort aan 4 (of hoe groot je je baybus wil hebben) IC's, dan kan ik je wel vertellen hoe je de rest er aan moet frutsen...
EDIT: Dan kan je eventueel ook nog drukknopjes als baybus doen, zodat je via sowtware én hardware je fans kan sturen >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me ZO COOL om te hebben en te maken, maar ik begin volgend jaar pas iets van programmeren te leren op school. nu kan ik ASP, moet eigenlijk wel kunnen via ASP :) en VB waar ik een basis van heb nie meer dan da
het solderen lijkt me leuk en nie zo moeilijk inderdaad als ik eens een puls kan sturen via een poort

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
ASP = toch voor webpages of ben ik nou half stom??

Verwijderd

Topicstarter
Met ASP kan je makkelijk DLL bestanden en dergelijke aanspreken, als ik een ASP pagina thuis op mijn PWS-servertje zet gekoppelt aan een DLL(uit VB of C ...) dan kan ik functies uit het DLL bestand gebruiken om mijn fans ofzo te controleren

Het moet te doen zijn, zou en mooie toepassing zijn, maar eerst is de vraag welke taal en hoe open ik in GOD'S NAME een seriële poort om signalen te zenden enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou nog even melden dat ik 2 voedingen heb dus ik kan het gemakkelijk testen :)
ik heb namelijk een AMD 1400 op een 250Watt voeding draaien, is nie ideaal :)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:08 schreef MR_WAZOO het volgende:
ASP = toch voor webpages of ben ik nou half stom??
ik geloof dat we beiden stom zijn :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

je kan natuurlijk ook zo'n digitaal instelbare weerstand halen bij conrad of de electronica zaak en die aansturen met je poorten, zodat je je fan dan kan dimmen, en dan ook nog zo maken dat je via een relais ook nog je fan kan uitzetten

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 14:26

ThaHandy

Discovery Channel

u need
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/handyman1818/io.jpg

edit altyd al ik HIER een plaatje wil plaatsen wil dat nie :( :( :(
link klopt wel....brb nu wel :)
[afbeelding]

Verwijderd

Topicstarter
die connector van de afbeelding ziet er een parallele aansluiting uit ? ...

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:19 schreef ThaHandy het volgende:
u need
[afbeelding]

[afbeelding]
hoeveel io's heeft dat ding eigelijk?

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik maar eens een topic start in programmeren en webscripting om te achterhalen hoe ik een seriele poort best aanspreek :)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01

Kvn

Nice idea :)

Verwijderd

En als ik wel eens kijk op die site's van die tweakers die hun case gemod hebben, dan hebben ze van die schakelaartjes of draai rondjes voren op hun pc zitten, hoe maak ik dat dan?

En zou dat ook kunnen maken voor fan aan uit te zetten????????????

Verwijderd

Topicstarter
die knopjes enzo www.fanbus.com voor schema's, die knopjes zijn wat ik dus wil vermijden of wat ik alletwee wil

de knopjes en een programma om de fans te regelen wil ik dus, of geen knopjes liefst

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Theuno

Da Devil Crew

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:19 schreef ThaHandy het volgende:
u need
[afbeelding]

[afbeelding]
Of tog niet ??? :(

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
plaatje bekijken = de url kopieren en plakken in IE dan werkt het :)

http://www.geocities.com/handyman1818/io.jpg

dit probleem komt voor met tripod en geocities enzo dacht ik

Verwijderd

Hoezo wil je die knopjes dan het liefste niet?

En via een programma zou ik als ik jouw eens was in een programmeer forum vragen, heb ik ook al eens gedaan, en ik kreeg zeer veel reacties.

En b.t.w die foto doet het niet, ook niet als je hem copieerd :(

Greetz Nightbat.

Verwijderd

als je ze softwarematig wil aansturen, moeten ze ergens aan je computer hangen... zou je denk ik het beste een PCI kaartje kunnen regelen met analoge uitgangen er op, wordt inderdaat wel wat programeer werk
Pagina: 1