Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• inf3rno89
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:29
Hallo allemaal,

Ik gebruik al drie jaar een Sony Xperia XZs en die begint een aantal kuren te vertonen wat mij ontzettend irriteert. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe smartphone.

Ik zoek een telefoon die voldoet aan de volgende eisen:
- Geen Samsung, Xiaomi of andere China phones
- OLED-scherm
- Stereo-speakers
- Goede camera
- Redelijke accu

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer tussen de 300 en 500 uitgeven. Kan lager of ietjes hoger, maar heb liever iets van max 400 als het niet zo'n groot verschil gaat maken in kwaliteit.

Waar gebruik ik mijn telefoon voor?
Ik gebruik nooit een andere camera dan die in mijn telefoon dus ik wil wel leuke foto's kunnen maken om te bewaren als herinnering. Verder veel surfen, YouTube, WhatsApp. Af en toe Instagram. Verder niks speciaals.

Wat heb je zelf al gevonden?
OnePlus 8 is over mijn budget maar dacht eraan om eentje met abo te kopen. Helaas heb ik liever geen curved scherm. Zie Galaxy S7 series over genoeg problemen.

De Pixel 3a lijkt eigenlijk wel te voldoen aan mijn wensen. Maar als ik dan lees dat het scherm niet helder genoeg kan om onder direct zonlicht te lezen en de accu niet zo goed is haak ik af. Ik twijfel nog steeds over deze foon.

Poco F2 Pro maar ik heb dus liever geen China phone. Heb vroeger veel gespeeld met custom roms op m'n HTC HD2, Xioami Redmi Note 2 enz. heb daar nu geen zin in.

Zit ik hier in een dilemma of beperk ik mezelf te veel?
Ik zie helaas niet de juiste telefoon voor mezelf, ik wacht met smart op de Pixel 4a maar die wil maar niet uitkomen. Volgens geruchten wordt ie in juli aangekondigd en in oktober op de markt gebracht. Maar omdat m'n telefoon niet goed is nu kan ik helaas niet langer wachten. Of moet ik een keuze maken tussen OLED/IPS etc.?

Beste antwoord (via inf3rno89 op 23-06-2020 16:19)

• drpeer_holland
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:07
Ik heb al meer dan 1 jaar de Pixel 3a. Deze maakt echt geweldige foto's. Het is niet de snelste telefoon maar echt prima om mee te werken en nu ook nog in de aanbieding bij de Franse playstore voor 250 euro, echt een koopje als je het mij vraagt. De Pixel 3a XL is iets groter en kost nu iets van 330 euro. Met de batterij kom ik prima de dag door, daarnaast is stock android ook fijn zodat je snel de laatste updates krijgt.

Met het aflezen van het scherm heb ik geen problemen ondervonden buiten.

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Waarom zou je op je poco moeten spelen met custom Roms? Die erop zit, is prima.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• drpeer_holland
Ik heb al meer dan 1 jaar de Pixel 3a. Deze maakt echt geweldige foto's. Het is niet de snelste telefoon maar echt prima om mee te werken en nu ook nog in de aanbieding bij de Franse playstore voor 250 euro, echt een koopje als je het mij vraagt. De Pixel 3a XL is iets groter en kost nu iets van 330 euro. Met de batterij kom ik prima de dag door, daarnaast is stock android ook fijn zodat je snel de laatste updates krijgt.

• inf3rno89
ChinaGeek schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:48:
Waarom zou je op je poco moeten spelen met custom Roms? Die erop zit, is prima.
Ik heb liever geen chinaphone maar noemde hem toch omdat de prijs/kwaliteit goed is. En ik weet dat je de launcher kan veranderen, maar toch voelt het ergens een rare oplossing. Ik hku niet van MIUI
drpeer_holland schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:54:
Ik heb al meer dan 1 jaar de Pixel 3a. Deze maakt echt geweldige foto's...
De 4a wil maar niet uitkomem dus ik denk dat het toch een pixel 3a wordt, vooral als ik hem voor 275 op de kop kan tikken.

[Voor 28% gewijzigd door inf3rno89 op 23-06-2020 10:13]

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
inf3rno89 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Ik heb liever geen chinaphone maar noemde hem toch omdat de prijs/kwaliteit goed is. En ik weet dat je de launcher kan veranderen, maar toch voelt het ergens een rare oplossing. Ik hku niet van MIUI
Allemaal gewenning.
Je krijgt in ieder geval een stuk meer telefoon voor je geld.

• inf3rno89
drpeer_holland schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:54:

Het wordt toch de Pixel 3a. Als de 4a uitkomt kijk ik wel of dat nou een grote upgrade is anders ga ik wat langer met deze doen. Hoe kan ik dan uit de Franse Play Store bestellen? Ik moet een Frans adres opgeven volgens mij :/

• drpeer_holland
inf3rno89 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Het wordt toch de Pixel 3a. Als de 4a uitkomt kijk ik wel of dat nou een grote upgrade is anders ga ik wat langer met deze doen. Hoe kan ik dan uit de Franse Play Store bestellen? Ik moet een Frans adres opgeven volgens mij :/
Zie hier:

Je kan wel gewoon normale verzending selecteren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True