Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• josvane
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik heb een Server 2019 met daarop virtueel 2 machines. 1 is ingericht als domain controller en de ander als terminal server. De terminal server is sessie based ingericht en we maken gebruik van User Profile Disks. De bedachte werkwijze werkt mooi alleen ervaren ik diverse problemen. Simpel weg uitzetten is niet echt een optie omdat dan de profielen weg zijn. Dat gaan ze hier niet grappig vinden.

Waar lopen we tegen.
https://www.ibm.com/suppo...ows-user-profile-settings
De door hem genoemde wijziging lost het probleem op zichzelf op, wel is het profiel dan deels leeg waaronder ook het startmenu. Geen van de applicaties geïnstalleerd op remote desktop is dan nog aanwezig. In het startmenu.

Het wissen van items op het bureaublad vereist admin rechten, ook voor bestanden die de gebruiker daar zelf neer zet. Daarvoor heb ik deze handleiding gevolgd: https://helpcenter.itopia...nnot-delete-desktop-files

In 1ste instantie lost dit het op, alleen na af- en aanmelden komt dit probleem weer terug.

Inmiddels zit ik mee helemaal blind te staren op wat het nou kan zijn. Iemand suggesties.

Alle reacties

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:22
Wat bedoel je met simpelweg uitzetten?

Je zal eerst je Terminal Server uit moeten zetten en daarna pas de domain controller.
En qua aanzetten moet je eerst de domain controller aanzetten en daarna pas de terminal server.

En je link naar ibm zorgt er gewoon voor dat je geen UPFS gebruikt, dus ja als je gewoon totaal UPF gaat gebruiken dan is je issue ook weg (heb je wel weer andere issues als je tenminste UPF bewust hebt uitgekozen)

En je 2e probleem is gewoon een rechten probleem, alleen ik zou ervanaf blijven zolang je probleem 1 hebt lopen aangezien je anders niet weet welke rechten waar je moet hebben.

• josvane
Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:44:
Wat bedoel je met simpelweg uitzetten?

Je zal eerst je Terminal Server uit moeten zetten en daarna pas de domain controller.
En qua aanzetten moet je eerst de domain controller aanzetten en daarna pas de terminal server.

En je link naar ibm zorgt er gewoon voor dat je geen UPFS gebruikt, dus ja als je gewoon totaal UPF gaat gebruiken dan is je issue ook weg (heb je wel weer andere issues als je tenminste UPF bewust hebt uitgekozen)

En je 2e probleem is gewoon een rechten probleem, alleen ik zou ervanaf blijven zolang je probleem 1 hebt lopen aangezien je anders niet weet welke rechten waar je moet hebben.
Met uitzetten bedoel ik UPD uitschakelen op de RDS server, dus ik log uit met een gebruiker schakel UPD of een deel daarvan uit en log weer in. Op dat moment is het probleem met rechten weg alleen ligt het volledige startmenu in puin. dwz die is leeg.

Wat bedoel jij met de term UPFS en UPF?

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:09

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Heb je met andere PDF readers getest of die wel gewoon kunnen printen? Wij hebben op mijn werk een 2012R2 omgeving met UPD en daar kan men gewoon PDFs printen. Maar we gebruiken geen Adobe Reader, maar Chrome en Foxit Reader.

Voor het issue mbt verwijderen van bestanden van het bureaublad, heb je het al eens via de command line geprobeerd? Bij ons komt dat ook sporadisch voor. Gebruikers die het direct weg willen hebben en niet een dag later, kunnen hun bestanden wel gewoon verwijderen via een command prompt of powershell.
Omdat het bij ons niet te reproduceren is en zelden voor komt, heb ik er geen tijd meer in gestoken om uit te zoeken waar het door komt en hoe dit is op te lossen. Als de CLI werkt, fiets ik dat er wel doorheen bij ze.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• wapie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-05 19:22
Wij zijn ook om deze redenen van Adobe Reader afgestapt en naar Foxit reader gegaan.
Naar mijn mening is Adobe Reader er in de laatste jaren niet beter op geworden onder RDS.

Foxit is overigens ook nog wel aardig te managen met GPO's :)

• josvane
Het lijkt inderdaad met rechten te maken te hebben. Overstap naar een andere reader kan en ga ik proberen.
In mijn zoektocht hoe dan rechten moeten staan kwam ik deze pagina tegen: http://woshub.com/user-pr...ndows-server-2012-r2-rds/ Door het uitzonderen van mappen en het toevoegen van \AppData\Local\Microsoft\Windows blijft het startmenu in orde. Wel betekent het deels opnieuw beginnen met het profiel. Als het even kan wil ik dat voorkomen.

Dit zou ik denk ik deels op kunnen vangen door een GPO aan te maken met een profiel locatie. Zodra die er voor iedereen is kan ik folders uitschakelen in de Profile Disks. Gevolg is wel dat ik meer resources nodig heb op de server. Het profiel komt dan werkelijk te staan op de RDS server.

Overigens heb ik de map waar de profile disks staan de RDS users volledige access gegeven evenals de RDS server zelf. Toch lijkt het er op dat de user zelf niet volledig eigenaar is van zijn profiel.

• josvane
Afgelopen weekend heeft de server een herstart gehad met een aantal gebruikers nog ingelogd. De user profile disks zijn dus niet goed afgesloten.

Door de gebruiker uit te loggen en alle overgebleven profielen in de gebruikersmap af te voeren lijkt het probleem opgelost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:11
sowieso wil je van die UPD techniek af en vervangen door de FSlogix methode (ook van Microsoft)

https://docs.microsoft.com/en-us/fslogix/overview

UPD is legacy

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True