Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en heb al verschillende vragen gesteld. Nu dan toch even mijn eigen topic om het overzichtelijk te houden.
Ik vraag advies voor mijn platte dak van 7.8m bij 4.9m pal zuid. Nou ja -5 graden.
Schaduw geen.
Kustgebied ja.
Gaat om een huis met opbouw.
Eigen verbruik is gemiddeld 3600-3800kwh.
Zelf had ik al wat na zitten denken en zitten rommelen in sunnydesign. Ik dacht zelf aan 2x6 of 8 Oost/west xxxWp. Maar door mijn vragen ben ik ook wel traditionele zuid opstelling tegengekomen.
Iemand die advies kan geven en voor en nadelen?
Ik zou graag mijn eigen verbruik praktisch op willen heffen, niet terugleveren. Dus opbrangst 3800kwh zou genoeg zijn.
Daarbij zou ik graag uiteraard de laagste kosten willen hebben. 🤣🤣
Google earth foto toegevoegd.
Groeten Bert
Ik lees al een tijdje mee en heb al verschillende vragen gesteld. Nu dan toch even mijn eigen topic om het overzichtelijk te houden.
Ik vraag advies voor mijn platte dak van 7.8m bij 4.9m pal zuid. Nou ja -5 graden.
Schaduw geen.
Kustgebied ja.
Gaat om een huis met opbouw.
Eigen verbruik is gemiddeld 3600-3800kwh.
Zelf had ik al wat na zitten denken en zitten rommelen in sunnydesign. Ik dacht zelf aan 2x6 of 8 Oost/west xxxWp. Maar door mijn vragen ben ik ook wel traditionele zuid opstelling tegengekomen.
Iemand die advies kan geven en voor en nadelen?
Ik zou graag mijn eigen verbruik praktisch op willen heffen, niet terugleveren. Dus opbrangst 3800kwh zou genoeg zijn.
Daarbij zou ik graag uiteraard de laagste kosten willen hebben. 🤣🤣
Google earth foto toegevoegd.
Groeten Bert
[Voor 36% gewijzigd door Delchrys op 22-06-2020 23:28]