Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

360mm AIO - Raijintek of EKWB?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deSenna24
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18:23
Ik zoek een een leuke 360 AIO
Ik twijfel tussen de Raijintek EOS 360 (€ 90) of de EK-AIO 360 D-RGB (€ 150)

Beiden ogen allebei goed, maar ga ik voor het bekendste merk en spendeer ik meer, of toch voor het pak goedkopere Raijintek? Ik kan geen deftige benchmarks vinden van Raijintek, ook de RGB software ben ik niet zeker van, ze zeggen dat het werkt met een 3-pin RGB header, maar niet welke software precies.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• deSenna24
Die kreeg ik op het werk niet open, werd geblokkeerd :)
Ga wel eens moeten meten of die past. Die is 410mm lang, ik gebruik de BeQuiet! Pure Base 500DX en zou deze vooraan hangen.

• robogeeka
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 05-06 20:04
Mocht je specifiek voor de RGB gaan moet je even opletten bij de koeler van EK, dat is namelijk D-rgb ipv A-rgb. Dus even kijken of je er een header voor hebt op je mobo, zo niet dan heeft cooler master een fijne hub daarvoor.

Zelf gebruik ik dus de 360 ek koeler en hij bevalt me meet dan prima! Fans staan (bijna) geruisloos te draaien en hij koelt fantastisch.

• deSenna24
robogeeka schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:22:
Mocht je specifiek voor de RGB gaan moet je even opletten bij de koeler van EK, dat is namelijk D-rgb ipv A-rgb. Dus even kijken of je er een header voor hebt op je mobo, zo niet dan heeft cooler master een fijne hub daarvoor.

Zelf gebruik ik dus de 360 ek koeler en hij bevalt me meet dan prima! Fans staan (bijna) geruisloos te draaien en hij koelt fantastisch.
Ik heb er zo één (Asus Prime X570 Pro) en ga wel een splitter kopen, zodat de case ook nog mee aangesloten is. Stilte is ook voornamelijk de reden dat ik voor een 360 ga, zodat de fans stiller kunnen staan voor dezelfde koeling. Hoe bevalt de RGB? Kan deze mooi wit ingesteld worden of is dit meer "gebroken" wit? Dit omdat ik een zwart/wit build heb met witte verlichting :)

• robogeeka
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 05-06 20:04
deSenna24 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Ik heb er zo één (Asus Prime X570 Pro) en ga wel een splitter kopen, zodat de case ook nog mee aangesloten is. Stilte is ook voornamelijk de reden dat ik voor een 360 ga, zodat de fans stiller kunnen staan voor dezelfde koeling. Hoe bevalt de RGB? Kan deze mooi wit ingesteld worden of is dit meer "gebroken" wit? Dit omdat ik een zwart/wit build heb met witte verlichting :)
De RGB bevalt ontzettend goed! Mocht je willen kan ik je een filmpje via een DM sturen. Alleen de rgb op het blok is iets minder(als je het al minder kan noemen) dit omdat de ledjes in een acrylblok zitten. Je zou eventueel kunnen kijken naar een corsair setje. Die heeft ook ledjes in de buitenring van de fan ;)

• deSenna24
robogeeka schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:24:
[...]

De RGB bevalt ontzettend goed! Mocht je willen kan ik je een filmpje via een DM sturen. Alleen de rgb op het blok is iets minder(als je het al minder kan noemen) dit omdat de ledjes in een acrylblok zitten. Je zou eventueel kunnen kijken naar een corsair setje. Die heeft ook ledjes in de buitenring van de fan ;)
Zou leuk zijn moest ik eens kunnen zien hoe wit bv eruit ziet op dit koelblok. De fans maken niet zoveel uit, ik ga ze toch niet zien omdat ze vooraan zitten :)

• deSenna24
Een andere kanshebber, zonder RGB dan, is de Arctic Liquid Freezer II 360. Uitstekende prestaties, ca € 100, dus tussenin de Raijintek en EKWB, met witte accenten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True