Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 14:14
Beste Tweakers,

Ik ben sinds december 2019 in het bezit van een Sony KD-55XG9505 tv. Deze tv werkt perfect, echter sinds kort geeft deze tv problemen met internet. Ik heb deze tv bekabeld aangesloten op een ziggo modem. Nu wil het geval dat de complete modem blokkeert en dus geen signaal meet doorgeeft via ethernet kabel aan overig aangesloten apparatuur. Waaronder een accespoint. Jullie raden het al, dan is er geen WiFi in huis. Zodra ik de ethernet kabel loskoppel van de tv dan herstelt het modem zich weer.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt en een oplossing weet of gewoon een tweaker die nu al weet wat er niet in orde is?

Mvg,
Alfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat is de firmwareversie van de televisie ? Als dit lager is dan v6.3626, dan is het handig om deze eerst eens bij werken om eventuele firmware bugs in de TV te elimineren.

https://www.sony.nl/elect...xg9505/downloads/00016723

Daarnaast is het handig om te weten welk modem/router je hebt van Ziggo en zeker weten dat je rechtstreeks de TV hierop hebt aangesloten of via een andere router/switch/AP die mogelijk roet in het eten kan strooien

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
Dank voor de snelle reactie.
Ik kan alvast de volgende antwoorden geven.
1. De tv heeft de laatste firmware update pkg6.3626
2. Ik heb van Ziggo een commectbox in de meterkast.

Vanuit de modem gaat er een ethernetkabel naar een switch. Vanuit de switch gaan er kabels naar de tv, HEOS receiver en HEOS soundbar.
De switch heb al eens omgewisseld om te kijken of daar het probleem in zat. Echter dat heeft niks geholpen. Het probleem bleef hetzelfde. Zodra de netwerkkabel van de tv in de switch werd gestoken viel alle internet weg vanuit de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
Vandaag de tv gereset. Na verloop van tijd is dit nodig. Ergens buffert de tv zijn geheugen vol, netflix is dan ook niet te starten. Dit resetten van de tv gedaan, ethernetkabel terug in de switch. Geen probleem nog weer gehad met uitval van de modem. Blijft bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezzenthel
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-08-2020
Beste mensen,

Zelfde probleem gehad. Alles kabels hebben internet vanuit mijn router. Echter laat mijn tv zien dat er geen internet toegang is.

Tv op fabrieksinstellingen zetten. Land/regio op belgie zetten en het probleem is opgelost!

Tijdelijk zo gebruiken tot er een nieuwe update plaatsvind.

Mvg,