Ok dus het gaat hem de vergelijking tussen beide asus borden. Is nu de ViaKT266 chipset beter (A7V266 dus) of de ALiMAGiK1 chipset (A7A266 dus).... Ik wil ze vandaag nog bestellen.......dus graag een gewogen en deskundig advies.
Verwijderd
de VIAKT266 chipset is beter dan de Ali Magik 1, nuff said?
het beste kun je nog gaan voor een Asus A7M266 met AMD760 chipset.
Arjan van Leeuwen heeft er onlangs nog een artikel over geschreven
het beste kun je nog gaan voor een Asus A7M266 met AMD760 chipset.
Arjan van Leeuwen heeft er onlangs nog een artikel over geschreven
Die Alimagik schijnt nogal buggy te zijn, maar die A7V266 is pas uit, maar schijnt best goed te zijn
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
die ali magik schijnt buggy te zijn (helaas)
voor intel ben ik net van VIA 694X naar ALi Alladin 5T Pro gegaan en ZEER tevreden..
tis eigenlijk dat je voor intel beter intel chips kan nemen maar deze ALi is zeker vergelijkbaar met een intel chippie!!
VIA chipsets voor AMD ben ik overigens wel tevreden over dus voor AMD zou ik VIA nemen.. al is ALi zeker niet slecht
installatie van ALi chipset ging zonder problemen.. met VIA zat ik iedree keer weer te vechten met de drivers... zou voor AMD chipsets van VIA/Ali dus ook wel zo zijn.. maar helaas is de chipset zelf buggy.. jammer... anders had ik de ALi set gekozen als ik jou was..
[ot]
ASUS TUA266 loopt zelfs nog stabiel op 166MHz FSB!! terwijl de VIA niet boven de 148MHz kon komen!!
voor intel ben ik net van VIA 694X naar ALi Alladin 5T Pro gegaan en ZEER tevreden..
tis eigenlijk dat je voor intel beter intel chips kan nemen maar deze ALi is zeker vergelijkbaar met een intel chippie!!
VIA chipsets voor AMD ben ik overigens wel tevreden over dus voor AMD zou ik VIA nemen.. al is ALi zeker niet slecht
installatie van ALi chipset ging zonder problemen.. met VIA zat ik iedree keer weer te vechten met de drivers... zou voor AMD chipsets van VIA/Ali dus ook wel zo zijn.. maar helaas is de chipset zelf buggy.. jammer... anders had ik de ALi set gekozen als ik jou was..
[ot]
ASUS TUA266 loopt zelfs nog stabiel op 166MHz FSB!! terwijl de VIA niet boven de 148MHz kon komen!!
Ik heb (geloof ik) de A7V 
Werkt tot op heden prima hoor
Werkt tot op heden prima hoor
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Geen twijfel mogelijk: kies de A7V266 met VIA chipset.
A7A266 met Ali werkt op zich goed, maar is zeker niet zo snel als de A7V266. Ook kun je eens kijken naar de A7M266 met AMD chipset, die zou nog beter moeten zijn volgens een aantal reviews.
A7A266 met Ali werkt op zich goed, maar is zeker niet zo snel als de A7V266. Ook kun je eens kijken naar de A7M266 met AMD chipset, die zou nog beter moeten zijn volgens een aantal reviews.
Die heeft geloof ik niet echt veel overclock opties (wel als je gaat modden), misschien is dat Epox bord met AMD760 chipset wel goed, die heeft wel overclock optiesOp woensdag 08 augustus 2001 13:06 schreef Canard het volgende:
Geen twijfel mogelijk: kies de A7V266 met VIA chipset.
Verwijderd
Asus A7V266, punt. 
Dat plankje is het paradepaardje van Asus momenteel. Lang aan gewerkt, fantastisch resultaat. Net zo stabiel als de A7M266, maar dan nog sneller!
Dat plankje is het paradepaardje van Asus momenteel. Lang aan gewerkt, fantastisch resultaat. Net zo stabiel als de A7M266, maar dan nog sneller!
Ik koop hem binnenkort zelf....the A7V266 appears to be the fastest AMD DDR solution available.
Verwijderd
De asus A7V266 staat ook op mijn verlanglijstje, hij gaat denk ik over een paar weken mijn A7A266 vervangen
Niet dat die A7A zo'n slecht bord is hoor.. maar de multiplier is zo en zo al locked, da's nie fijn
en de A7V schijnt ook net wat sneeller te wezen
Alleen de tekst "fastest ddr sulution available bla bla bla..." Klinkt goed, maar komt van een alweer wat oudere review (was die niet 4 maanden gelden geschreven
)
Wil graag een review die wat up to date is van dit bord... en weet iemand al waar je de versie met geluid kan kopen? Want dat onboard geluid van Asus is echt rete goed
Niet dat die A7A zo'n slecht bord is hoor.. maar de multiplier is zo en zo al locked, da's nie fijn
Alleen de tekst "fastest ddr sulution available bla bla bla..." Klinkt goed, maar komt van een alweer wat oudere review (was die niet 4 maanden gelden geschreven
Wil graag een review die wat up to date is van dit bord... en weet iemand al waar je de versie met geluid kan kopen? Want dat onboard geluid van Asus is echt rete goed
Pagina: 1