Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
één curved scherm voor dagelijkse werkzaamheden, als vervanging van 2 schermen. USB-C + laden is een must.
Wat is je budget?
500-1000 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Dell, HP, Philips
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Desktop, bureau is 160x80 cm. Zakelijk gebruik, dagelijkse meetings. Geen gaming, geen photoshop.
Mijn monitor setup thuis is aan vervanging toe. Ik heb nu één 24 inch HP monitor (1920x1200) en een 19 inch Belinea monitor (1280x1024). Op werk ben ik gewend aan 2 x 24 inch monitors en zo'n beeldoppervlakte bevalt me prima. Eerst wilde ik gaan voor 2 x 25 inch Dell UltraSharp U2520D, maar zit nu toch te denken aan 1 x 34-43 inch curved scherm. Daar loop ik tegen enkele uitdagingen op. Ik heb de volgende 3 modellen in gedachten, elk met voor- en nadelen. Ik zou graag jullie mening hierover horen.
- Philips P-line 439P9H/00 Zwart
+ Lange tijd voorkeursscherm
+ Breedte is prima
+ Ingebouwde Webcam
+ USB-C aansluiting voor laptop, incl. opladen.
+ 100 Hz VA panel, rustiger beeld
+ Prijs is redelijk te doen
- Resolutie slechts 3840x1200 (wat effectief 2x 1920x1200 is, ofwel 2x mijn huidige monitor)
- Pixel densiteit is hierdoor slechts 92 ppi
Dell UltraSharp U3818DW Zwart
+ Breedte is prima
+ Resolutie is hoog: 3840x1600
+ Pixel densiteit is hierdoor maar liefst 111 ppi
- Geen ingebouwde Webcam
- 60 Hz IPS panel
- Erg prijzig
- Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
+ Resolutie is redelijk hoog 3440x1440
+ Pixel densiteit is hierdoor 109 ppi
+ Ingebouwde Webcam
+ Gunstige prijs
- Kleinere monitor, is niet groter dan huidige 24+19 inch setup, qua beeldoppervlak
Waar ik een beetje mee zit is dat de 43 inch monitor (waarvoor slechts 1 panel überhaupt op de markt is, dus elke 43 monitor heeft hetzelfde panel) 92 ppi heeft, terwijl de anderen 109-111 ppi. Meer pixels in de hoogte, scherper beeld zou ik denken. Kan iemand iets zeggen of dit klopt? Of ga ik je zoiets in de praktijk niet zien?
Idealiter heb ik een 38-43 inch scherm, 1440p of hoger, 100 Hz panel, en webcam. Alleen bestaat dat niet. Je hebt ook de 49 inch van Philips die dit nagenoeg allemaal heeft, maar ik twijfel sterk of dat niet te groot is voor mijn bureau. (119 cm breed, bureau is 160 cm breed).
Ik heb bij de mediamarkt gekeken voor demo modellen om een feeling te krijgen bij deze groottes, maar ze hebben alleen een 34 inch model staan, en niet groter. Ik zou echt niet weten of 43-49 inch te groot is.
Ik zoek een?
één curved scherm voor dagelijkse werkzaamheden, als vervanging van 2 schermen. USB-C + laden is een must.
Wat is je budget?
500-1000 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Dell, HP, Philips
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Desktop, bureau is 160x80 cm. Zakelijk gebruik, dagelijkse meetings. Geen gaming, geen photoshop.
Mijn monitor setup thuis is aan vervanging toe. Ik heb nu één 24 inch HP monitor (1920x1200) en een 19 inch Belinea monitor (1280x1024). Op werk ben ik gewend aan 2 x 24 inch monitors en zo'n beeldoppervlakte bevalt me prima. Eerst wilde ik gaan voor 2 x 25 inch Dell UltraSharp U2520D, maar zit nu toch te denken aan 1 x 34-43 inch curved scherm. Daar loop ik tegen enkele uitdagingen op. Ik heb de volgende 3 modellen in gedachten, elk met voor- en nadelen. Ik zou graag jullie mening hierover horen.
- Philips P-line 439P9H/00 Zwart
+ Lange tijd voorkeursscherm
+ Breedte is prima
+ Ingebouwde Webcam
+ Prijs is redelijk te doen
- Resolutie slechts 3840x1200 (wat effectief 2x 1920x1200 is, ofwel 2x mijn huidige monitor)
- Pixel densiteit is hierdoor slechts 92 ppi
Dell UltraSharp U3818DW Zwart
+ Breedte is prima
+ Resolutie is hoog: 3840x1600
+ Pixel densiteit is hierdoor maar liefst 111 ppi
- Geen ingebouwde Webcam
- 60 Hz IPS panel
- Erg prijzig
- Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
+ Resolutie is redelijk hoog 3440x1440
+ Pixel densiteit is hierdoor 109 ppi
+ Ingebouwde Webcam
+ Gunstige prijs
- Kleinere monitor, is niet groter dan huidige 24+19 inch setup, qua beeldoppervlak
Waar ik een beetje mee zit is dat de 43 inch monitor (waarvoor slechts 1 panel überhaupt op de markt is, dus elke 43 monitor heeft hetzelfde panel) 92 ppi heeft, terwijl de anderen 109-111 ppi. Meer pixels in de hoogte, scherper beeld zou ik denken. Kan iemand iets zeggen of dit klopt? Of ga ik je zoiets in de praktijk niet zien?
Idealiter heb ik een 38-43 inch scherm, 1440p of hoger, 100 Hz panel, en webcam. Alleen bestaat dat niet. Je hebt ook de 49 inch van Philips die dit nagenoeg allemaal heeft, maar ik twijfel sterk of dat niet te groot is voor mijn bureau. (119 cm breed, bureau is 160 cm breed).
Ik heb bij de mediamarkt gekeken voor demo modellen om een feeling te krijgen bij deze groottes, maar ze hebben alleen een 34 inch model staan, en niet groter. Ik zou echt niet weten of 43-49 inch te groot is.