Vraag

• Da Skorpion
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-03 14:45
Een paar dagen geleden is mijn televisie op zwart gegaan. Ik zoek dus een nieuwe. Nieuwe televisies hebben eARC terwijl mijn audiosysteem (Sonos Beam) alleen ARC support. Werkt dit met elkaar?

Ik las ergens dat eARC niet backward compatible is met ARC. De reden hiervoor was dat eARC audioformaten ondersteund met hogere bandbreedtes (bijv Dolby Atmos of TrueHD) en ARC alleen gecomprimeerde formaten ondersteund (bijv Dolby Digital). Ook las ik op tweakers in een gebruikers review van een televisie met eARC dat er compatibility issues waren met Sonos.

Nu snap ik inderdaad dat ik geen Dolby Atmos kan verwachten op mijn audiosysteem zonder eARC wanneer alleen de televisie eARC ondersteund, maar kan ik verwachten dat de passhrough van Dolby Digital wel gewoon gaat werken? Kan ik dit instellen in de meeste televisies? Kan ik bijvoorbeeld Dolby Digital aanzetten en Dolby Atmos niet bij de eARC iinstellingen van de televisie?

Alle reacties

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:06
Da Skorpion schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:02:
Een paar dagen geleden is mijn televisie op zwart gegaan. Ik zoek dus een nieuwe. Nieuwe televisies hebben eARC terwijl mijn audiosysteem (Sonos Beam) alleen ARC support. Werkt dit met elkaar?

Ik las ergens dat eARC niet backward compatible is met ARC. De reden hiervoor was dat eARC audioformaten ondersteund met hogere bandbreedtes (bijv Dolby Atmos of TrueHD) en ARC alleen gecomprimeerde formaten ondersteund (bijv Dolby Digital). Ook las ik op tweakers in een gebruikers review van een televisie met eARC dat er compatibility issues waren met Sonos.

Nu snap ik inderdaad dat ik geen Dolby Atmos kan verwachten op mijn audiosysteem zonder eARC wanneer alleen de televisie eARC ondersteund, maar kan ik verwachten dat de passhrough van Dolby Digital wel gewoon gaat werken? Kan ik dit instellen in de meeste televisies? Kan ik bijvoorbeeld Dolby Digital aanzetten en Dolby Atmos niet bij de eARC iinstellingen van de televisie?
Dit zal per fabrikant verschillen, bij mijn nieuwe samsung q95t in combinatie met mijn oude marantz sr5006 werkt het niet. Ondanks dat eARC uit te zetten is alsook dolby ATMOS. Ik krijg uitsluitend PCM stereo over de ARC.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee