[PC] C&C Renegade X: Firestorm. Release: Herfst 2020.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brotipneeded
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 09:33
Renegade X is een Free 2 play stand alone mod voor C&C Renegade gemaakt in Unreal engine. Vele van jullie weten waarschijnlijk dat dit al enkele jaren bestaat. Echter heeft het team op 20-6-2020 een trailer uitgebracht van een nieuwe expansie.

Het spel Renegade X wordt nog steeds dagelijks gespeeld door enkele honderd mensen en is vergelijkbaar met battlefield waar je zowel als infantrie kan spelen, en eventueel tanks/artilery & helikopters (Apache's voor NOD / Orca's voor GDI in de C&C wereld) kan besturen in een 32 vs 32 battlefield.

Grote verschillen tussen C&C renegade en Renegade X:
  • Geupgrade graphics;
  • Meer tanks zoals wolverine te besturen;
  • Meer gebouwen o.a. Timerium Silo & Communications Centre
  • Toekennen van "Commander" rol aan een speler die vervolgens EMP / Artillery kan oproepen & o.a. spelers orders kan geven;
  • Meer maps & balans updates op oudere maps;
  • 100% gratis, geen microtransacties / F2P model, geen skins;
  • En meer.
See you on the battlefield commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Oh, dit staat gewoon al op Tweakers, schitterend :D

Ik wilde het hier net komen posten. Met de C&C Remaster zijn er duidelijk wat meer servers gevuld op RenX. Dat doet deugd om te zien, want ik blijf nu wel al een tijdje terugkeren. Al reeds fan van het Renegade type C&C uit 2002 en RenX is voor mij echt wel de volwaardige, hedendaagse versie.
Nu Firestorm uitkomt, worden de maps een stuk groter en zijn er de geliefde Tiberian Sun units. Dat was voor mij ook wel de meest sfeervolle telg uit de C&C familie :) Banshee's en Jump Jets? YES PLEASE.

Erg spijtig dat de developers Totem Artz gebonden zijn aan EA. Ze mogen hier niets aan verdienen en mogen ook niet op Steam verschijnen. Daarom is de community erg klein, maar het spel verdient echt wel wat meer erkenning. Ook al heb je de oude, originele Renegade nooit gespeeld, hier heb je een leuke mix van infantry units en veh units, met elk een eigen basis met gebouwen die een nut verdienen. Zijn alle gebouwen vernietigd, van het andere team, dan win jij. Op een druk moment speelt men 32 vs 32, op een rustige dag zit op een server ongeveer 8vs8. Of er nu veel of mensen weining op de server zitten, afhankelijk van de map en of je GDI of NOD bent heb je verschillende rollen die je kan invullen om je nuttig te maken, credits bij te krijgen en experience.

Ik speel er als Atomsk, PM me als je vragen hebt. Geen ervaren speler, maar help graag <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Renegade zelf was geniaal. Vroeger veel gespeeld en zelfs nog 1e gestaan op de officiële ladder. Elke hoekje van elke map was wel bekend, inclusief alle tactieken.

Renegade X heb ik wat jaren geleden eens geïnstalleerd en wat potjes gedaan, maar helaas te weinig mensen die het speelde. En als ik dit zo lees is het nog weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suspiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-05 21:20
Sinds dit nieuws over Firestorm hebben we het ineens druk op Renegade-X.
We hebben nu op een rustig moment altijd een server vol zitten. (64p)
En op een druk moment tegen de 3x 64p. Dus op zich gaat dat wel lekker zo!

Als Renegade-X zich zo blijft ontwikkelen, dan kan dit nog wel wat worden....
We kunnen met een beetje mazzel nog wel een aantal jaren uit de voeten met deze engine. (UDK/UE3)
Daarna moet er eigenlijk een switch naar bijv. UE5 gemaakt worden.
En dat zou dan het einde kunnen betekenen, want niet iedereen heeft daar zin in......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
TheBrut3 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:24:
Renegade zelf was geniaal. Vroeger veel gespeeld en zelfs nog 1e gestaan op de officiële ladder. Elke hoekje van elke map was wel bekend, inclusief alle tactieken.

Renegade X heb ik wat jaren geleden eens geïnstalleerd en wat potjes gedaan, maar helaas te weinig mensen die het speelde. En als ik dit zo lees is het nog weinig.
Nee man! Sinds de C&C Remaster en de aankondiging van Firestorm, zijn er terug dagelijks meerdere servers gevuld. Het is nog steeds een kleine community, maar op sommigen avonden zijn er 200 à 300 mensen in een paar volle servers met 64 mensen. De devs hosten nu ook officiële servers in EU en NA. Daar ga je de meeste mensen zien spelen.
Kom gerust nog eens langs! Weekends zijn nog steeds het leukst om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-05 21:20
MonoKid schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:40:
[...]

Nee man! Sinds de C&C Remaster en de aankondiging van Firestorm, zijn er terug dagelijks meerdere servers gevuld. Het is nog steeds een kleine community, maar op sommigen avonden zijn er 200 à 300 mensen in een paar volle servers met 64 mensen. De devs hosten nu ook officiële servers in EU en NA. Daar ga je de meeste mensen zien spelen.
Sinds gisteren ook een official Asia server erbij.
Nu gaan we het beleven hoor.... :p
Ben benieuwd of die ook geheel gaat vullen.

[ Voor 67% gewijzigd door Suspiria op 16-07-2020 00:42 . Reden: +quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:10
MonoKid schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:40:
[...]

Mee eens, de meeste avonden is er wel een server (bijna) vol. Zou het nog een kans geven!
Atomsk leuk om een 'bekende' naam in RenX te zien op tweakers. Ik speel zelf als Budupdudup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Suspiria schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:41:
[...]
Sinds gisteren ook een official Asia server erbij.
Nu gaan we het beleven hoor.... :p
Ben benieuwd of die ook geheel gaat vullen.
Daar zie ik niet zoveel mensen passeren, denk dat het vooral EU en US servers zijn die vullen. De laatste tijd zitten de servers meestal wel vol. Al ga ik meestal gewoon de server binnen waar iemand zit. Zelfs al zijn het maar een handjevol spelers :)
nielsfields schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:27:
[...]
Mee eens, de meeste avonden is er wel een server (bijna) vol. Zou het nog een kans geven!
Atomsk leuk om een 'bekende' naam in RenX te zien op tweakers. Ik speel zelf als Budupdudup.
Oh, nice! Je bent een schitterende rep/tanker, we hebben wel eens regelmatig samen in de med tank shield wall gestaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 16:44
Dacht eens kijken hoe het met Renegade x Firestorm is, blijkt helaas uitgesteld te zijn naar 2021.
https://renegade-x.com/fo...e-delayed-music-and-more/

Firestorm lijkt alleen wel heel anders te worden dan de standaard renegade X
Renegade X is meer de remake van de oude renegade.
Firestorm krijgt veel grotere maps, base building en outposts die je kan overnemen.

De devs hebben ook 2 podcasts op youtube staan waar ze wat meer uitleg geven, vragen beantwoorden en wat gameplay laten zien.
Heel benieuwd hoe dit gaat worden.

dev talk #1

dev talk #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotipneeded
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 09:33
summetje schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:47:

Firestorm krijgt veel grotere maps, base building en outposts die je kan overnemen.
Ik dacht dat ze base buiding eruit hadden gesloopt, er staat me iets bij dat ze compatibiliteits problemen hadden of iets dergelijks. Het zag er wel cool uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchRevan
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-05 16:10
Base building issues zijn opgelost en ze zitten weer in RenX Firestorm ;)

DevTalk 3 en 4 zijn ook uit:

Overigens, elke avond hebben we een volle RenX server met 64p en zitten er wat lui op Discord. Join if you want ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Even de RenX thread nog eens een welverdiende boost geven. Firestorm, de geplande RenX v2.0 is inderdaad uitgesteld naar volgend jaar. In ieder geval, niet getreurd, want je kan je nog altijd amuseren met de doodgewone RenX, die nog steeds onderhouden wordt.
DutchRevan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:44:
Overigens, elke avond hebben we een volle RenX server met 64p en zitten er wat lui op Discord. Join if you want ;)
Gewoon niet in jouw vizier lopen, loopt niet goed af :D

Moet wel zeggen dat de NLtalige RenX'ers over het algemeen een toffe bende is. Zijn er best veel, denk ik? Hang niet zoveel rond op Discord, dus kan me vergissen.

Heeft iemand voorkeuren voor GDI/Nod en vehicle? Speel zelf liefst Nod engineer in een light tank :D Heerlijk met elite rank, laag profiel, lekker snel, al veel infjes mee omver geboinkt :D

[ Voor 5% gewijzigd door MonoKid op 12-07-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonoKid
Excuseer de plotse revive, maar het leek me de moeite waard om een update te posten.
Intussen is Firestorm als spirituele opvolger van RenX bijna klaar.

Het is inderdaad zo dat base-building eruit gehaald is, als ik me niet vergis is de game engine UE3 niet helemaal up-to-snuff om daarmee omgaan. Het ziet er naar uit dat de devs wel van plan zijn om dit verder te zetten in een latere versie van UE.

DOCH, NIET GETREURD want Firestorm wordt dit jaar verwacht. Momenteel zijn er heel wat beta tests en het is echt f*cking awesome: Mix de RenX vibe met Battlefield mechanics + Tibersian Sun units, maps en sfeer en je hebt Firestorm. Heerlijk om met Wolverines of Titans rond te stompen.

YouTube: DevTalk #8: Directives Reassessed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 16:44
Geen base building is wel jammer, zag er echt heel vet uit.
Als je de oudere gameplay beelden bekijkt, dan zie je wel regelmatig aardige framedrops,
UDK lijkt het niet helemaal te trekken, dan snap ik wel waarom ze voor de release nu een simpelere versie gemaakt hebben en daarna naar UE5 overstappen

Gelukkig is het er niet helemaal uit en zou er iemand met de SDK een map kunnen maken waar het wel weer in zit.

Heel benieuwd naar de release en daarna de nieuwe UE5 versie van firestorm.

Dit wolverine demo filmpje op UE5 geeft al mooi weer hoeveel beter het kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
summetje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:39:
Geen base building is wel jammer, zag er echt heel vet uit.
Als je de oudere gameplay beelden bekijkt, dan zie je wel regelmatig aardige framedrops,
UDK lijkt het niet helemaal te trekken, dan snap ik wel waarom ze voor de release nu een simpelere versie gemaakt hebben en daarna naar UE5 overstappen

Gelukkig is het er niet helemaal uit en zou er iemand met de SDK een map kunnen maken waar het wel weer in zit.

Heel benieuwd naar de release en daarna de nieuwe UE5 versie van firestorm.

Dit wolverine demo filmpje op UE5 geeft al mooi weer hoeveel beter het kan worden.

[YouTube: UE5 Wolverine Playable]
True, don't quote me on it, maar ik had ook van de devs begrepen dat de huidige UDK base building gewoon niet trok. De huidige implementatie is echter niet minder fijn: een echte Battlefield-achtige aanpak waarbij je outposts moet cappen en elk team ticks heeft die bij het tegenstellende team moet zien te verlagen.
Outposts cappen zorgt ervoor dat er vehicles spawnen op die punten, dus kan je meer druk zetten. Ook het nieuwe squad principe zorgt ervoor dat je met vier echt mega hard kan gaan :D
Zit je ook niet in de bèta tests, trouwens? Je naam komt me bekend voor :)
Terwijl ik wacht op FS, leef ik me helemaal uit op RenX. Ik blijf echt terugkeren naar dat spel. Scratches my itch :D
Pagina: 1