Hoe sluit ik meerdere ventilatoren aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claptrap
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-05 23:27
Misschien een domme vraag, maar ik ben nieuw op het gebied van PC building. Ik vraag me af hoe ik meer dan 4 casefans aansluit op mijn moederbord. Ik heb namelijk maar 4 aansluitingen en zou graag 6 ventilatoren gebruiken...

MSI B450 A Pro Max

Beste antwoord (via Claptrap op 22-06-2020 15:50)

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
Idd, gewoon een splittertje gebruiken. Als je echt zo weinig mogelijk kabels wil kan je zelfs besluiten iets als pricewatch: Thermaltake Commander FP te gebruiken met één kabeltje er naar toe en verder lekker alles achter je panelen.

Ik gebruik m zelf in een Lian Li O11 om meerdere fans aan te sturen en het werkt erg fijn. Via BIOS hoef ik maar één enkel PWM signaal aan te passen en alle curves kloppen, plus alle kabeltjes mogen op het eerste het beste punt uit t zicht gewerkt worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Zelf had ik ook 1 aansluiting tekort, heb de meest simpele oplossing gebruikt: pricewatch: Akasa PWM fan splitter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
Idd, gewoon een splittertje gebruiken. Als je echt zo weinig mogelijk kabels wil kan je zelfs besluiten iets als pricewatch: Thermaltake Commander FP te gebruiken met één kabeltje er naar toe en verder lekker alles achter je panelen.

Ik gebruik m zelf in een Lian Li O11 om meerdere fans aan te sturen en het werkt erg fijn. Via BIOS hoef ik maar één enkel PWM signaal aan te passen en alle curves kloppen, plus alle kabeltjes mogen op het eerste het beste punt uit t zicht gewerkt worden.