Part.Magic heeft NTFS-HD gesloopt....

Pagina: 1
Acties:

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 22:19

nixan

and then?

Topicstarter
Ik dacht met Partition Magic 6 even de ruimte op mijn HD wat te herverdelen.
uitganssituatie (ongeveer)
c: Win2000 ca. 15 gig NTFS
d: data ca. 20 gig FAT-32

Tijdens de dos-sessie waarin dit allemaal zou gaan gebeuren, gaf PM een foutmelding en moest ik opnieuw opstarten.

Windows was bijna klaar met opstarten en kwam toen met de mededeling: "STOP bla bla bladi bla 000000000xbla blaaa INACCESSIBLE BOOT DEVICE"

Als ik in windows recovery console de c: schijf wil benaderen (dir) geeft windows aan: "an error occurred during directory enumeration"

ik ben een van die klojo's die te lui is om uit recovery disks aan te maken, dus dat gaat ook niet werken.

Ehm, dit is waarschijnlijk een retorische vraag, maarehhh. Is this the end?

where is my car?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Even stomme opmerking uhm jah....

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Neus
  • Laatst online: 29-04 07:37

Neus

www.zenaconsult.com

ik ben een van die klojo's die te lui is om uit recovery disks aan te maken, dus dat gaat ook niet werken.
Kan je ook niet de repair optie (R) gebruiken waarbij setup zoekt naar een Win2k
installatie op je disk? Die kan hopelijk ke bootsector en je bootbestanden fixen.
Kan vaak nog helpen.

Succes !!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
Ik heb de en de mbr en de bootsector al herschreven vanuit de console, helpt niet.
Autorepair (or whatever) helpt niet, omdat de c:\schijf niet echt accessible is.

En bedankt voor het kicken naar O&I, mijn excuses voor de verkeerde plaatsing in HA (paniek)

where is my car?

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
en ik zit dus met dit gelul dankzij dat NTFS systeem, dat volgens velen veel veiliger is. (onlangs geconverteerd van FAT32 naar NTFS)...
Als ik het FAT32 gehouden had, dan had PM er beter mee kunnen werken, en als er dan toch een probleem was geweest, had ik gewoon vanaf een andere schijf kunnen opstarten en bij al mijn bestanden gekund.
NTFS- lekker veilig

where is my car?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:02

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:07 schreef nixan het volgende:
NTFS- lekker veilig
[troll modus]
Wel ja, jij kan niet meer aan je gegevens dus zal een ander het ook wel niet kunnen, veilig toch? *D
[/troll modus]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
je kan natuurlijk ook je gegevens NOOIT opslaan, dan kan ook niemand erbij.

where is my car?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:48

pistole

Frutter

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:07 schreef nixan het volgende:
...
Als ik het FAT32 gehouden had, dan had PM er beter mee kunnen werken, ...
PM kan prima met NTFS omgaan, geen probleem.

Maar aangezien je WEL in de recovery console terechtkomt, blijkt je c: niet helemaal inaccessible. Kan je een chkdsk doen in je recovery console? Kan je niet in safe mode booten?

Laatste optie zou kunnen zijn om
-je HD in een andere pc met w2k te plaatsen en data kopieren
-2k opnieuw installeren op andere partitie en data kopieren

Succes...

* pistole vindt NTFS prima, maar overkill voor thuis

Ik frut, dus ik epibreer

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik geloof dat in de setup-dir van PartitionMagic een subdir "EXECUTE" zit. Daarin staan de bestanden die hij bij het maken van een recoverydisk naar de floppy kopiert.

Als je de setup van PM toevallig op je harddisk hebt staan, of op een cdrom, probeer dan eens te booten vanaf een floppy (eventueel met CD-rom drivers erbij) en dan de dosversie van het programma te runnen?

* Maniakje gebruikt PM 4.01 en weet niet of dit verhaal ook voor andere versies opgaat. }:O

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
Dos-versie van PM kan ik wel draaien, maar er zijn schijnbaar geen opties om de laatste actie te 'undo-en'

where is my car?

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
Bij opstarten in SafeMode blijft ie (schijnbaar) hangen op één van de bestanden, het lampie van de HD brandt wel, maar hij is zeker 10 min. bezig met hetzelfde bestandje. Lijkt me niet helemaal juist

where is my car?

Verwijderd

heb zelfde probleem gehad.
Probeer LOW LEVEL FORMAT, op te halen bij MAXTOR, bestand heet Max Blast daarin zit de tool Write Disk Pack.
je kunt het downloaden en op diskette zetten.
Succes

• nixan

nixan

and then?

Topicstarter
ja dank je, formatteren zal het probleem niet worden, maar ik vind het nogal irritant dat PM zijn werk zo slecht doet en dat win2000 bij het minste of geringste begint te janken over een veranderde HD

where is my car?

Verwijderd

Max Blast is speciale tool van MAXTOR om je schijf te configuren en te herstellen
Pagina: 1