Vpn veilig wanneer ingelogd met Google account?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijkvd
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-04-2021
Stel, in een puur hypothetische situatie: ik download een illegale streaming app op mijn android telefoon, via mijn Google account dus. Ik gebruik gewoon een vpn tijdens het streamen. Ben ik dan wel veilig of kan ik alsnog gepakt worden omdat ik ingelogd ben met mijn Google account?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hypothetisch gezien, de VPN kan zo lek als een mandje zijn, VPN kan op verzoek van rechter IP's overhandigen, er zit een externe verbinding bij die niet via VPN loopt waarmee ze je IP hebben, buiten dat, is er uberhaubt een 'illegale streaming app' te vinden uit logischerwijs de Google store? Zou geen andere reden vinden waarom je voor een sideloaded via VPN app alsnog gaat inloggen met je google account.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijkvd
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-04-2021
De vpn is goed, er is inderdaad een app in de playstore waar dus mijn Google account aan zit gekoppeld. Kan ik deze dan veilig downloaden en gebruiken, of word ik dan gepakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Rijkvd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 00:04:
De vpn is goed, er is inderdaad een app in de playstore waar dus mijn Google account aan zit gekoppeld. Kan ik deze dan veilig downloaden en gebruiken, of word ik dan gepakt?
Kans is groot dat je naar Guatanamo bay moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer je een VPN provider hebt die zich bevind in een land waar gewoon gegevens opgevraagd kunnen worden over de gebruikers ben je gewoon traceerbaar. Daarnaast heeft ieder device een bepaalde "fingerprint", bijvoorbeeld door het OS, cookies op je machine, MAC address en andere informatie, welke je identificatie uniek maakt. Wanneer dit door de VPN tunnel heen lekt, dan ben je in theorie traceeerbaar.

VPN is niet bedoeld om je "onzichtbaar" te maken. Het enige wat je onzichtbaar maakt is gebruik te maken van bijvoorbeeld "Tor", maar dan weer niet in combinatie met VPN (VPN zorgt er voor dat Tor weer niet goed werkt). Of gebruik te maken van een Linux (of Windows machine) welke volledig is dichtgespijkerd, waar je geen diensten zoals Facebook, Google, Instagram, et cetera gebruikt.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een aantal VM templates van Linux welke ik cloon om ze te gebruiken voor "onderzoek". Na gebruik gooi ik ze weg en omdat ze op SSD staan, met TRIM, zijn ze ook echt weg. Tevens zijn de machines dermate dat bijnvoorbeeld een test op "Ubuntu" niet werkt maar ze bijvoorbeeld een fingerprint van een SUN of AS/400 hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Wim-Bart op 22-06-2020 00:46 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wim-Bart schreef op maandag 22 juni 2020 @ 00:43:
... Het enige wat je onzichtbaar maakt is gebruik te maken van bijvoorbeeld "Tor"...
Keep dreaming; de NSA heeft voldoende exit nodes beschikbaar om iedere tor verbinding te localiseren
Zelf heb ik bijvoorbeeld een aantal VM templates...
Op je smartphone?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Je kan altijd "gepakt" worden. Het is niet alsof een VPN je onzichtbaar maakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leg die eens uit ?
Hoe weet je 100% zeker dat de VPN goed is ?

Omdat je 3,99$ per maand betaald ?
Ken je de uitbater van die service, waar die zijn apparaten gestald heeft en heb je invloed op de beveiliging van de hardware ?

dmv een kleine aanpassing wordt elke connectie gelogd en gekoppeld aan een klant-ID

VPN is geen magisch stokje wat alle sporen uitwist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
TweakerVincent schreef op maandag 22 juni 2020 @ 00:08:
[...]

Kans is groot dat je naar Guatanamo bay moet!
Als die via zijn app dan maar de film: Escape from Guantanamo Bay heeft gekeken is er niks aan de hand :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Brahiewahiewa schreef op maandag 22 juni 2020 @ 02:56:
[...]

Keep dreaming; de NSA heeft voldoende exit nodes beschikbaar om iedere tor verbinding te localiseren

[...]

Op je smartphone?
Dat is wel het laatste device wat ik zal gebruiken voor "onderzoek".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De streaming app kan ook als je niet bent ingelogd een of ander ID versturen dat je ook elders ooit hebt gebruikt, zoals reclame tracking cookie (de streaming app makers willen 'natuurlijk' wel aan je kunnen verdienen).

Kan het? Jazeker. Of het gebeurt (als in: de moeite waard) is een tweede. Mogelijk als toevallig jij als voorbeeld wordt genomen pour encourager les autres.

Makkelijkste is gewoon niet illegale zaken en legale zaken te mixen of je te beperken tot dat laatste maar er zijn weinig mensen in de wereld die dat 100% kunnen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1