Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaspervh
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 28-06-2020
Hoi,
Ik ga volgend jaar studeren en heb een laptop nodig, maar ik heb absoluut geen verstand van computer hardware. Ik vroeg mij af of mensen mij misschien kunnen helpen met zoeken door middel van een aantal hardware vereisten. Ik heb al gekeken naar de vergelijkingspagina van Tweakers maar snap er helemaal niks van.

Dit zijn de eisen:

Processor: Quad-core i7 (recent generatie) 3.3 GHZ of hoger.

Werkgeheugen: 16 GB RAM Aanbevolen.

Videokaart: Kies een externe videokaart. Bijvoorbeeld:
- Dedicated OpenGL 3.3 / OpenGL 4.0 compatibele grafische kaart met
intern geheugen van minimaal 2 GB.
- Nvidia Quadro (Geforce-serie volstaat ook)
- AMD Radeon Pro AMD FirePRO
Kies je videokaarten met minder geheugen, dan worden de presentaties
minder snel. Wil je ook een kaart die je kunt gebruiken om te gamen, wees
je dan bewust van het verschil tussen een game- en professionele kaart.
Informatie voor Archicad vind je hier. Voor Solidworks hier.

Harde schijf: 512 GB SSD - 256 GB SSD (Geen HDD)

Ik heb een budget van ongeveer €800 en als het kan wil ik hem graag goed genoeg hebben om er ook een beetje op te kunnen gamen. Daarnaast zou het fijn zijn als er usb en hdmi aansluitingen op zitten.

Alvast bedankt,
Kasper

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:48