Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaspervh
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 28-06-2020
Hoi,
Ik ga volgend jaar studeren en heb een laptop nodig, maar ik heb absoluut geen verstand van computer hardware. Ik vroeg mij af of mensen mij misschien kunnen helpen met zoeken door middel van een aantal hardware vereisten. Ik heb al gekeken naar de vergelijkingspagina van Tweakers maar snap er helemaal niks van.

Dit zijn de eisen:

Processor: Quad-core i7 (recent generatie) 3.3 GHZ of hoger.

Werkgeheugen: 16 GB RAM Aanbevolen.

Videokaart: Kies een externe videokaart. Bijvoorbeeld:
- Dedicated OpenGL 3.3 / OpenGL 4.0 compatibele grafische kaart met
intern geheugen van minimaal 2 GB.
- Nvidia Quadro (Geforce-serie volstaat ook)
- AMD Radeon Pro AMD FirePRO
Kies je videokaarten met minder geheugen, dan worden de presentaties
minder snel. Wil je ook een kaart die je kunt gebruiken om te gamen, wees
je dan bewust van het verschil tussen een game- en professionele kaart.
Informatie voor Archicad vind je hier. Voor Solidworks hier.

Harde schijf: 512 GB SSD - 256 GB SSD (Geen HDD)

Ik heb een budget van ongeveer €800 en als het kan wil ik hem graag goed genoeg hebben om er ook een beetje op te kunnen gamen. Daarnaast zou het fijn zijn als er usb en hdmi aansluitingen op zitten.

Alvast bedankt,
Kasper

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:48
Je zal of je budget moeten verhogen of je eisen moeten verlagen want én een i7 én 16GB én een machine met een videokaart voor games voor max 800 zal lastig worden. Je zit in die prijsklasse in de i5 en Ryzen 5 klasse namelijk.

Voor ongeveer je prijsklasse is dit wel een goede keuze:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Je hebt dan een videokaart waar je aardig mee kan gamen op fullHD ( niet op ultra uiteraard ) en de processor is in vele gevallen sneller dan een Core i7.

• kaspervh
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 28-06-2020
Cinemaskoop schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:01:
Je zal of je budget moeten verhogen of je eisen moeten verlagen want én een i7 én 16GB én een machine met een videokaart voor games voor max 800 zal lastig worden. Je zit in die prijsklasse in de i5 en Ryzen 5 klasse namelijk.

Voor ongeveer je prijsklasse is dit wel een goede keuze:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Je hebt dan een videokaart waar je aardig mee kan gamen op fullHD ( niet op ultra uiteraard ) en de processor is in vele gevallen sneller dan een Core i7.
Heel erg bedankt voor de reactie. Het gamen is optioneel voor mij dus ik kom hier een heel eind mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-06 17:02
Let er wel op dat de laptop 2,3 kilo is.
Als je hem elke dag moet meenemen is dat wel een flink gewicht.
Maar als je wil gamen binnen jouw budget is dat waarschijnlijk onvermijdelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:15
pricewatch: Lenovo ideapad L340-17IRH Gaming (81LL00GXMH)

Zelfde videokaart, andere CPU, wel met 16GB RAM en €50,- goedkoper.
Wel wat groter (17") en zwaarder (2,8kg) maar daarover staat niks in je eisen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
Rensjuh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:32:
pricewatch: Lenovo ideapad L340-17IRH Gaming (81LL00GXMH)

Zelfde videokaart, andere CPU, wel met 16GB RAM en €50,- goedkoper.
Wel wat groter (17") en zwaarder (2,8kg) maar daarover staat niks in je eisen.
Ah ja das ook een mooie keuze. Voordeel van die 17 inches bij Lenovo is dat ze een nog helderder scherm hebben. Maar goed voor sjouwen is 17 inch niet altijd ideaal :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
Mocht je nou je budget wat ophogen en toch liever wat dunners en lichters willen is een van deze twee goeie keuze:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00DFMH)
Je gaat dan echter wel in performance achteruit qua videokaart. Maar je hebt wel een meer portable product met ook een aanzienlijk betere batterijduur.

Maar voor je budget zul je hoe dan ook concessies moeten doen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True