I don't mind that you tried to kill me, but protecting myeself against your kind gets expensive....and I'm on a budget
Coding in the cold; <brrrrr />
[ Voor 73% gewijzigd door RoaDHouse op 21-06-2020 22:52 ]
/f/image/htBnk6IKR87uenyMHq1I5K6u.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde verhaal in iOS. Zoals ik het lees kan je deze optie pas activeren als er een app geïnstalleerd is die gebruikmaakt van dit framework.
Zie nu pas dat ik dit in een Android topic post. Excuus.
[ Voor 5% gewijzigd door LAD93 op 21-06-2020 22:19 ]
per aspera ad astra
nieuws: Apple en Google brengen software met contactonderzoek-api uit
Er zit een heel groot verschil tussen iets uit gaan brengen en het vervolgens, zonder enige aankondiging of vermelding in de update of überhaupt zonder toestemming van de eigenaar van de telefoon, een stuk software neer te plempen wat niet verwijderd kan worden. Want het is nog altijd de telefoon van de gebruiker en niet van Google of Apple. Nu heeft Apple het een stuk netter geregeld dan Google maar het feit dat er een functie op een toestel gezet is, zonder dat de eigenaar hiervoor toestemming heeft gegeven of het überhaupt wist, valt gewoon niet goed te praten. Komt er bij een volgende update de rest van de software mee en kan bluetooth niet meer uitgezet kan worden? Waarom moet de locatie aan staan om de api te laten werken terwijl de locatie helemaal niet nodig zou zijn? De huidige telefoons waren al enkelbandjes maar nu nog veel meer dan dat. Zelfs zorgverleners uitten openlijk kritiek op dergelijke functionaliteit en twijfelen ernstig over de functionaliteit maar ondertussen staat het er wel op, zonder toestemming van de gebruiker inclusief locatie.frickY schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:44:
Dat is in veel media wel genoemd hoor. Ook op Tweakers
nieuws: Apple en Google brengen software met contactonderzoek-api uit
Zo weleens willen weten hoe je het zou vinden als de Politie alvast even een aansluiting in jouw huis laat aanleggen zodat ze daar straks mogelijk een monitoring systeem aan vast kunnen maken om je 24x7 te kunnen monitoren. Het is tenslotte maar een aansluiting waar nog een camera ed. aan vast gemaakt moet worden. Geen paniek over maken toch?
Dit is toch altijd zo? Er wordt nooit gevraagd of je functie x, y of z erbij wil hebben. Sterker nog, meestal moet men in de changelog kijken wat er veranderd is. Niet alleen bij (telefoon-)OS'en, maar ongeveer alle software.maar het feit dat er een functie op een toestel gezet is, zonder dat de eigenaar hiervoor toestemming heeft gegeven of het überhaupt wist, valt gewoon niet goed te praten.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 24-06-2020 13:55 ]
In de changelog van mijn 7T Pro staat dus 0,0 hierover en ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens dat dit ongevraagd toch geinstalleerd is, ookal staat het uit.anandus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:50:
[...]
Dit is toch altijd zo? Er wordt nooit gevraagd of je functie x, y of z erbij wil hebben. Sterker nog, meestal moet men in de changelog kijken wat er veranderd is. Niet alleen bij (telefoon-)OS'en, maar ongeveer alle software.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het is gewoon onderdeel van je besturingssysteem en doet verder helemaal niets zonder app.Deathchant schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:10:
[...]
In de changelog van mijn 7T Pro staat dus 0,0 hierover en ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens dat dit ongevraagd toch geinstalleerd is, ookal staat het uit.